W dniu 10 września 2013 roku Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA Chipolbrok podpisało w Szanghaju nowy kontrakt na budowę kolejnych statków dla tego armatora. W imieniu Towarzystwa kontrakt podpisali Dyrektorzy Generalni Spółki: Janusz Janiszewski i Sun Min, a ze strony stoczni Shanghai Shipyard jej Prezes Gu Tiquan.
Zgodnie z kontraktem wybudowane zostaną łącznie 4 statki(w opcji 2 + 1 + 1), które wejdą do eksploatacji w latach 2015-2016. Będą to nowoczesne statki wielozadaniowe przeznaczone do przewozu sztuk ciężkich i ładunków typu "Project cargo" o nośności 32000 dwt, długości 190 m i szerokości 28 m. Statki te będą miały 3 ładownie, z czego dwie o długości powyżej 50 metrów każda, co pozwoli na przewożenie sztuk długich i wielkogabarytowych pod pokładem. Do obsługi sztuk ciężkich będą przeznaczone 3 dźwigi, każdy o udźwigu 350 ton, przy czym ich maksymalna jednostkowa zdolność ładunkowa wyniesie 700 ton.
Zamówione statki zostaną wyposażone w oszczędne silniki główne typu Wartsila 6RT-flex50-D, które pozwolą na ograniczenie zużycia paliwa do ok 27,5 tony dziennie. Z momentem wejścia do eksploatacji jednostki te sukcesywnie będą zastępować statki typu Szymanowski/Jiaxing wybudowane na początku lat 90-tych w stoczni w Rijece.
Chinsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA Chipolbrok zostało ostatnio uhonorowane tytułem "HEAVY LIFT OPERATOR of the YEAR 2013” w Indiach w czasie gali "Maritime And Logistics Awards (MALA)" zorganizowanej w dniu 6-go września 2013 w Hotelu Trident w Bombaju. Nagroda ta jest wynikiem zintensyfikowanych i sukcesywnych działań Towarzystwa na rzecz pozyskiwania ładunków importowych i eksportowych do/z portów indyjskich oraz znacznego umocnienia pozycji armatora w ostatnim czasie na tym ważnym rynku żeglugowym.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.