Wraz z nowym szefem grupy Stena, jej spółka-córka Stena Line zmienia swoją strategię. Planuje stać się jednocześnie tanim przewoźnikiem i utrzymać konkurencyjną pozycję na rynku.
Linie chcą umocnić się na swojej wysokiej pozycji na rynku dzięki czterem kluczowym gałęziom interesów jakie prowadzą. A są to: przewozy towarowe, przewozy turystyczne, sieć połączeń promowych, a także całkowicie nowy model cenowy mający na celu zwiększenie sprzedaży. Strategia firmy przede wszystkim bazować ma na pełnym wykorzystaniu swojej pozycji rynkowej i zdobytego przez lata doświadczenia. Dużo uwagi ma być poświęcone sprzedaży swoich usług przez Internet. Firma pragnie także zwiększyć sprzedaż usług dodatkowych zarówno na promach jak i w portach. Mowa tu o sklepach, restauracjach. Stena zaplanowała także ograniczenie zatrudnienia wśród swojej załogi na lądzie. Firma nie planuje zamykania swoich linii i ma nadzieje na utworzenie nowych w kolejnych latach. Nowa strategia ma być w pełni wprowadzona w życie do końca bieżącego roku.
Źródło: Cruise and ferry