Żegluga

Jak dowiedział się Portal Morski - za kilka miesięcy może ruszyć nowe połączenie promowe ze Świnoujścia do Trelleborga, obsługiwane przez niemieckiego operatora promowego TT-Line.

Nieoficjalne źródła mówią na razie o połączeniu z Rostocku lub Travemunde do Trelleborga, z międzyzawinięciem do Świnoujścia, czyli o włączeniu go do jednego z istniejących połączeń obsługiwanych przez TT-Line.

Z informacji, jakie udało się nam dotąd uzyskać - niemiecki operator chce wstawić na linię z zawinięciem do Świnoujścia jeden prom i po roku zdecydować o dalszych losach swojej obecności na polskim rynku. Prom obsługiwany miałby być na tym samym stanowisku Terminalu Promowego Świnoujście, z którego korzysta obecnie prom Wawel. Zapytany przez nas o nowe połączenie Wiesław Mileńko, specjalista ds. handlowych i marketingu Terminalu Promowego Świnouście Sp. z o.o. powiedział, że za wcześnie mówić o tej sprawie. Z kolei Władysław Lisewski, dyrektor ds. rozwoju portów z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, zaznaczając, że nic jeszcze nie zostało zadecydowane, potwierdził, że prowadzone są w tej sprawie rozmowy.

Nowe połączenie oznaczałoby wejście nowego, zagranicznego operatora promowego na rynek połączeń promowych z Polski. Dotąd działają na nim polskie Unity Line i PŻB/Polferries oraz szwedzki Stena Line. Połączenie TT-Line stanowiłoby bezpośrednią konkurencję dla połączenia Świnoujście-Trelleborg obsługiwanego przez Unity Line.

TT-Line istnieje od ok. 50 lat. Obecnie obsługuje sześcioma swoimi promami, pod banderami niemiecką lub szwedzką, połączenia Trelleborg-Travemünde oraz Trelleborg-Rostock, odnotowując roczne przewozy rzędu 600 tys. pasażerów i 320 tys. jednostek ładunkowych. Flota ta należy do Holding Trampschiffahrt GmbH & Co. KG (w 83,5 proc.), i do przedsiębiorstwa żeglugowego Aug. Bolten Wm. Miller's Nachfolger GmbH & Co. KG (16,5 proc.).

Jakub Bogucki, Piotr B. Stareńczak 

Fot. TT-Line

0 TT LINE
No to ładnie. . . Unity już ma problemy a jak wejdą Niemcy to Unity padnie !
01 styczeń 2013 : 17:02 Guest | Zgłoś
0 POŁĄCZENIE BEZPOŚREDNIE
Połącznie bezpśrednie swinoujscie - Ystad /Trelleborg to tak .Na to czekaja przewoznicy.Takie wiazane?????
06 styczeń 2013 : 08:50 Guest | Zgłoś
0 A co z PŻB?
Czy to oznacza już kompletne wykoszenie PŻB z rynku, czy może jednak połączenie lub wchłonięcie polskiego oparatora przez wiekszego, niemieckiego?
10 styczeń 2013 : 14:11 Guest | Zgłoś
+1 Konkurencja
Chyba w 2001 roku linię Ś-cie - Trelleborg zaczęło obsługiwać PŻB SA.
Bez zbędnej reklamy było duże zainteresowanie kierowców TIRów.
Kiedy już doszło do pełnego obłożenia to PŻB SA......po cichutku zawiesiła linię.
PŻB otwierało też linię do Karlskrony. Utrzymywało połączenie z Helsinkami.
Ta firma to złota kura którą dożynają już ponad 30 lat.
24 styczeń 2013 : 21:04 Guest | Zgłoś
0 Polferries / Unity Line
Z tego co mi wiadomo PŻB/Polferries nigdy nie pływało do Trelleborga. Unity Line natomiast radzi sobie na tej linii bardzo dobrze z trzema odejściami na dobę.
24 styczeń 2013 : 22:50 Guest | Zgłoś
+1 Gute
Cytuję Kamil:
Z tego co mi wiadomo PŻB/Polferries nigdy nie pływało do Trelleborga. Unity Line natomiast radzi sobie na tej linii bardzo dobrze z trzema odejściami na dobę.


A czarterowany prom Gute? To właśnie nim PŻB zaczęła pływać do Trelleborga zanim ktokolwiek w UL o tym pomyślał.
25 styczeń 2013 : 06:13 Guest | Zgłoś
-1 Trelleborg???
Nic mi nie wiadomo, aby promy PŻB/Polferries zawijały kiedykolwiek w swojej historii do portu w Trelleborgu. Czy nie pomyliło się Wam z Travemünde przypadkiem?. Unity Line jako pierwszy polski armator/operator promowy weszła na tę linię.
25 styczeń 2013 : 13:38 Guest | Zgłoś
-1 mako
prom Gute plywal do Travemunde.
12 luty 2013 : 18:43 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter