Jak dowiedział się Portal Morski - za kilka miesięcy może ruszyć nowe połączenie promowe ze Świnoujścia do Trelleborga, obsługiwane przez niemieckiego operatora promowego TT-Line.
Nieoficjalne źródła mówią na razie o połączeniu z Rostocku lub Travemunde do Trelleborga, z międzyzawinięciem do Świnoujścia, czyli o włączeniu go do jednego z istniejących połączeń obsługiwanych przez TT-Line.
Z informacji, jakie udało się nam dotąd uzyskać - niemiecki operator chce wstawić na linię z zawinięciem do Świnoujścia jeden prom i po roku zdecydować o dalszych losach swojej obecności na polskim rynku. Prom obsługiwany miałby być na tym samym stanowisku Terminalu Promowego Świnoujście, z którego korzysta obecnie prom Wawel. Zapytany przez nas o nowe połączenie Wiesław Mileńko, specjalista ds. handlowych i marketingu Terminalu Promowego Świnouście Sp. z o.o. powiedział, że za wcześnie mówić o tej sprawie. Z kolei Władysław Lisewski, dyrektor ds. rozwoju portów z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, zaznaczając, że nic jeszcze nie zostało zadecydowane, potwierdził, że prowadzone są w tej sprawie rozmowy.
Nowe połączenie oznaczałoby wejście nowego, zagranicznego operatora promowego na rynek połączeń promowych z Polski. Dotąd działają na nim polskie Unity Line i PŻB/Polferries oraz szwedzki Stena Line. Połączenie TT-Line stanowiłoby bezpośrednią konkurencję dla połączenia Świnoujście-Trelleborg obsługiwanego przez Unity Line.
TT-Line istnieje od ok. 50 lat. Obecnie obsługuje sześcioma swoimi promami, pod banderami niemiecką lub szwedzką, połączenia Trelleborg-Travemünde oraz Trelleborg-Rostock, odnotowując roczne przewozy rzędu 600 tys. pasażerów i 320 tys. jednostek ładunkowych. Flota ta należy do Holding Trampschiffahrt GmbH & Co. KG (w 83,5 proc.), i do przedsiębiorstwa żeglugowego Aug. Bolten Wm. Miller's Nachfolger GmbH & Co. KG (16,5 proc.).
Jakub Bogucki, Piotr B. Stareńczak
Fot. TT-Line
Bez zbędnej reklamy było duże zainteresowanie kierowców TIRów.
Kiedy już doszło do pełnego obłożenia to PŻB SA......po cichutku zawiesiła linię.
PŻB otwierało też linię do Karlskrony. Utrzymywało połączenie z Helsinkami.
Ta firma to złota kura którą dożynają już ponad 30 lat.
A czarterowany prom Gute? To właśnie nim PŻB zaczęła pływać do Trelleborga zanim ktokolwiek w UL o tym pomyślał.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.