Stocznie, Statki

Firma Enerpac Heavy Lifting Technology z siedzibą w Hengelo dostarczyła system wózków do podnoszenia i transportu jachtów o wadze do 4000 ton do firmy Amico & Co, specjalizującej się w remontach i naprawach super i mega jachtów. System wózków Enerpac, będący integralną częścią nowej rozbudowy "ShipLift" w stoczni Amico w Genui, pozwala Amico na znaczne zwiększenie infrastruktury stoczni o sześć nowych stanowisk pracy dla dodatkowych mega jachtów do 95 m.

System Amico ShipLift umożliwia wyciąganie z wody i ustawianie na twardym podłożu jachtów, które w przeciwnym razie musiałyby być zacumowane w suchych dokach, w celu przeprowadzenia prac naprawczych i remontowych. Wykorzystuje on platformę zanurzeniową, umieszczoną w specjalnej konstrukcji doku, która za pomocą serii zsynchronizowanych podnośników podnosi statek do poziomu gruntu. System wózków jezdnych Enerpac przejeżdża pod kozłem podpierającym jacht, podnosi kozioł i przesuwa go wzdłuż systemu "stałych szyn" przecinających stocznię.

Zsynchronizowane podnoszenie i transport

System wózków Enerpac składa się w sumie z 24 wózków ustawionych w dwóch rzędach po 12 parami pod kozłem podpierającym jacht. Każdy wózek wyposażony jest w dwa siłowniki hydrauliczne: jeden o SWL 170 ton do podnoszenia jachtu i jeden o zmniejszonej wydajności do podnoszenia wózka w celu obrócenia kół wózka o 90°. W ten sposób system wózków jest w stanie łatwo przemieszczać jacht przez sieć kolejową.

Cały system wózków podnośnikowych jest sterowany za pomocą jednego ręcznego bezprzewodowego systemu sterowania, który umożliwia jednemu operatorowi w pełni zintegrowaną, zsynchronizowaną pracę. Ruchy ładunków są bardziej stabilne dzięki ciągłemu ruchowi i możliwości precyzyjnego sterowania prędkością jazdy łącznie z przyspieszaniem i zwalnianiem, co czyni go bardzo odpowiednim do powtarzalnych ruchów. System wózków Enerpac jest również łatwy w transporcie i rozmieszczeniu dzięki modułowej konstrukcji, która może być dalej rozbudowywana w celu dostosowania do wymagań większych projektów.

System wózków został skonfigurowany i udoskonalony dzięki ścisłej współpracy technicznej pomiędzy zespołami Enerpac i Amico i jest naturalnym uzupełnieniem naszego nowego ShipLift, pozwalającym nam na bardzo szybką i w pełni bezpieczną obsługę jachtów - mówi Bruno Guglielmini, dyrektor zarządzający Amico.

System manewrowania ShipLift jest w 100% bezemisyjny, ponieważ zarówno system podnoszenia statku z morza, jak i system kozłów i szyn, który przemieszcza statki na twardym podłożu, są zasilane elektrycznie z własnej sieci elektrycznej stoczni.

ShipLift i nowe sloty, rozciągające się na nowej powierzchni 15.000 m2, uzupełniają i rozszerzają paletę urządzeń, które są już dostępne na pierwotnej powierzchni koncesyjnej Amico & Co o powierzchni 45.000 m2.

rel (Enerpac)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter