Stocznie, Statki

Pierwsza transza pieniędzy przeznaczonych na budowę nowego doku dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” trafiła do Szczecina. Jak informuje Radio Szczecin, to około 30 mln złotych.

Nowy dok ma mieć niemal 236 metrów długości, dzięki czemu umożliwi stoczni remont większych statków. Na jego budowę zostanie przeznaczonych łącznie 130 mln złotych. Jak pisze Radio Szczecin, pieniądze te pochodzą z Funduszu Rozwoju Spółek.

Pierwsza transza, około 30 milionów złotych została już uruchomiona. Te pieniądze będą wykorzystane na prace projektowe, które już trwają, na zakup materiałów i przygotowanie infrastruktury stoczniowej Stoczni Szczecińskiej m.in. na wykonywanie doku, opracowanie technologii, czyli wszystkie prace niezbędne, techniczne, które są potrzebne do wykonania tej inwestycji – mówi na łamach Radia Szczecin Krzysztof Zaremba, prezes MSR Gryfia.

Pierwsze statki z nowego doku skorzystają pod koniec przyszłego roku.

„Gryfię” czeka także budowa pirsu i głębi dokowej.

AL, Radio Szczecin

+4 Trzeci dok
Dok nr 5 Gryfii to był do dla MSR ale już wtedy dały znać o sobie konekcje w PZPR
Głębia dokowa już powstała tuż za stocznią na końcu nabrzeża nr 3 i stocznia zaczęła budowę własnej stacji prób z nabrzeżem nr 4 i pirsem dokowym co skończyło się w momencie załamania się finansów państwa pzperowskiegoi stocznia wpadła w marazm tego co było
Po objęciu prezesury przez ŚP Piotra Soykę i określeniu kierunków dalszego trwania stoczni zakład poradził sobie z nadmiernym zatrudnieniem i dostosował się do sytuacji światowej zawierając kontrakty na remonty z zachodnimi armatorami na remonty
Do naprawdę prawidłowego rozwoju zabrakło właśnie dużego doku. Tego z Gryfii .
Po połączeniu Gryfia oddała dok , 40 m zabytek z XlX wieku gdzie postawienie jakiejkolwiek jednostki groziło katastrofą
A czy nowy dok pomoże Gryfii? Tak gdyż po następnym dołku finansowym nowy właściciel kupi za 1 zł
09 marzec 2021 : 19:01 Filip z konopi | Zgłoś
+13 Ciekawe czy dostaniemy.
Chociaż z tysiąc ton sekcji .
Jeśli przyjąć , że dok będzie ważył dziesięć tysięcy ton po ojro za kilo materiału i podobnie robocizny , to już jest sto baniek.
Gdzie jest pochylnia ? , gdzie montaż na wodzie ? , gdzie keson ? , gdzie uzbrojenie , kable , pompy , farba , odbiory , transport, itp.
Dźwigi na basztach po 50 ton .
09 marzec 2021 : 19:04 Byłem tam | Zgłoś
+6 ja sie na bieżących cenach stali nie znam
Ale wujek gugiel mi mowi, ze jeden ojro to gorna granica Wiec mysle, ze dosc konserwatywnie założyłes. Ale fakt, pewno będzie drożej. Inna sprawa, ze Chinczycy chyba też tyle płacą za stal? Albo niewiele mniej?
10 marzec 2021 : 20:28 Dziaders | Zgłoś
+5 Szacunki
Moje są czysto orientacyjne , obym się mylił . Stal okrętowa nie leży w magazynie , trzeba ją zamówić , ustalić cenę i warunki dostawy , zależy kto pyta i kto płaci i jak. Koszty robocizny uzależnione od kilku zmiennych , mogą być zdołowane , mogą być wystrzelone w górę . Teoretycznie konstrukcja doku jest prosta . Jaka będzie waga pontonu ? , dzisiaj buduje się max odchudzone konstrukcje . Technologia wykonania doku ? , jak, czym , kto ?, i dlaczego tak drogo.
Jak się ma wartość wyposażenia do wartości żelaza ?.
11 marzec 2021 : 16:09 Byłem tam | Zgłoś
+5 Darmocha ?
"Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie otrzymała pierwszą transzę pieniędzy przeznaczonych na budowę nowego doku, który umożliwi remontowanie większych statków. Jak informuje Radio Szczecin, to około 30 mln złotych." . Jak otrzymała ? Darowizna :-) :-) :-) ??? Czy to nie jest aby niedozwolona pomoc publiczna ? Jeżeli kredyt to na czym zabezpieczenie. Co to za okradanie ciężko pracujących podatników ??? Poza tym czy wybór biura konstrukcyjnego i parku jako wykonawcy był wykonany zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych ??? Jakich oferentów zaproszono i jakie złożyli oferty ??? Jaka była punktacja ??? Co to za kumoterstwo !!! Tu pachnie NIK i Prokuraturą na kilometr. Skończy się jak z promem. FRS to widać taki PISowski MARS. Podatnicy dziękują za powtórkę. Chcemy gospodarki rynkowej. Nie chcą pracować tylko walki kręcić, nie potrafią zarabiać to do Amazona. Mamy przecież najniższe bezrobocie w Europie :-) .
09 marzec 2021 : 23:07 Postobserwator | Zgłoś
+3 Odpowiedź
Nie łżyj "POwski autorytecie moralny"! "Wałki" to robili twoi złodzieje , Platfusy. Nie pasuje ci bo nie robią tego Szwaby !!!!!
11 marzec 2021 : 20:45 HenryHarry | Zgłoś
+2 Dok
A ty wolisz żeby to patologia gryficka to robiła. :-) :-) :-) .Patologia już buduje stępkę 5 rok i na razie tylko kasa znika z budżetu, nieruchomości ze Ś-cia, czas dla PZB na wybudowanie promu itp. Kesony będą budować debile :-) :-) :-) . Jak najdrożej, jak najwięcej wydać. Przecież jak to było w Misiu "Im droższy jest ten Miś tym....... Koniaczek stać mnie" :-) :-) :-) . I żadna łajza z kontroli nie weźmie za tyłek. Po pierwsze po co jest ten dok jak takie doki są w 3 mieście i tam termos może swoje statki postawić. Nauta, Crist, Remontowa to też państwowe stocznie (nawet jak jest jakiś pseudo właściciel z długami do ogłoszenia upadłości). Podatnicy to wszystko utrzymują i tylko dzięki podatnikom zasiłek w wysokości wypłaty dostają.
14 marzec 2021 : 14:13 Postobserwator | Zgłoś
+1 c.d.
Termos to tez państwowa firma, choć niektóre mafie tam pracujące błędnie uważają że firma jest ich i ich rodzin. W normalnym państwie odpowiednie służby wyjaśniłyby im że są w błędzie. Jeżeli już budować to w SG po przegonieniu tych zadłużonych dziadów, którzy nie wykorzystują potencjału doku i setki milionów długu narobili. 5 też za komuny w Gdyni budowali.
14 marzec 2021 : 14:14 Postobserwator | Zgłoś
+4 Nie ma to jak być państwową spółką
Przyjdzie Mikołaj i daje.
10 marzec 2021 : 05:46 Ric | Zgłoś
+9 Nie ma to jak byc prywatna spółką
Przyjdzie Farmazon i kręci lody
10 marzec 2021 : 07:30 Dziaders | Zgłoś
-2 Ostatnio mówiłeś ze minister nie może kasy dać na prom ....
A tu prosze kasa idzie pełną parą... To jak to jest? A swoją drogą jak już budują dok to niech ma ze 300metrów a nie taką łupinke!
10 marzec 2021 : 14:00 Marek Marek | Zgłoś
+12 Ja nic takiego nie mowilem
Ja mowilem, ze polscy okretowcy stawiaja sobie obraz ministra, premiera i sie z nich smieja, ze ci statkow nie potrafia budowac. A tak naprawde to nie jest obraz, tylko lustro. Ci okretowcy sami z siebie sie smieja i z siebie szydza, bo to oni wlasnei powinni budowac prom a nie minister. Jesli zas chcesz wiedziec to nie mam problemu ani z panstwowym ani z prywatnym. Mam problem na plaszczyznie, uczciwe i nieuczciwe, kradnie, nie kradnie. Etyka sie liczy Marek a nie forma prawna. Czy ludzie sa uczciwi i porzadnie pracuja. W Europie Zachodniej masz panstwowe stocznie, przedsiebiorstwa i to dla nich spawaja polskie spolki spawalnicze.
10 marzec 2021 : 15:00 Dziaders | Zgłoś
+4 No widzisz Dziaders bez dotacji ani rusz...
Zobacz że teraz np. na kolej bo jest promowana przez rząd i UE idą miliardy złotych... Na wymiane taboru kolejowego UE dopłaca olbrzymie pieniądze. Popatrz ze firmy takie jak Newag ,FPS (dawna cześć cegielskiego) MagTrain,ZNTK Minsk Maziwiecki , Olkol,nawt panstwowa Pesa i mnustwo innych firm z sektora kolejowego mają się dobrze.Ostatni przetarg na Lokomotywy dla PKP Jedna oferta została złożona w przetargu na dostawę 10 wielosystemowych lokomotyw dla PKP Intercity. Przesłał ją Newag, proponując cenę z prawem opcji: brutto 387 911 250,00 zł, a bez prawa opcji: brutto 258 607 500,00 zł. Opcja obejmuje dostawę 5 kolejnych elektrowozów. I Tych przetargów jest mnustwo na koleji .Forsa płynie strumieniami. A na promy brak dotacji Unijnych i sprawa stoi w miejscu.Chociarz mi sie wydaje ze na Ekologiczne promy PŻB mogło by dostać olbrzymią dotacje tylko że wtedy musiał by być ogłoszony normalny przetarg i karzdy mógł by wnim startować.
11 marzec 2021 : 01:02 Marek Marek | Zgłoś
+9 Odpowiedź
Dla ciebie , najlepiej jak spółka jest SZWABSKA !!!!!
11 marzec 2021 : 20:49 HenryHarry | Zgłoś
-1 Nie ma "Stoczni Szczecińskiej"
Wymieniona przez K. Zarembę "Stocznia Szczecińska" nie istnieje. Na terenie byłej stoczni działa Szczeciński Park Przemysłowy, któremu deczyją sądu zabroniono używania nazwy Stocznia Szczecińska SA i który nie prowadzi ŻADNEJ samodzielnej działalności produkcyjnej. Utrzymuje się z dzierżawy terenów , hal, wyposażenia technicznego pozostałego po upadłej stoczni. To propagandowe kłamstwo prezesa MSR "Gryfia". Nie powtarzajcie tego, proszę, bezkrytycznie. To dość łatwo zweryfikować.
10 marzec 2021 : 07:01 . | Zgłoś
-6 Dziaders...
Tylko jak się nie śmiać:
1. Połączenie gmin ościennych Warszawy w jedną WIELKĄ WARSZAWĘ. Wyszło?
2. Polskie Ro-Paxy ze Szczecina. Wyszło?
3. Okręty podwodne wybudowane w polskich stoczniach. Wyszło?
4. Odszkodowania od Germanii za II Wojnę Światową...
5. Wybory korespondencyjne...
6. Centralny Port Lotniczy...
7. Wrak Tusiępolewa...
8. Polskie samochody elektryczne...
9. Śmigłowce ze Świdnika...
10. Elektrownia Atomowa...

Nie obiecywać, tylko dać działać~!
10 marzec 2021 : 21:18 Wójt z Pcimia | Zgłoś
+5 sluchaj gxc jato czy inny andy
Przeciez to wam sie wydaje, ze ja jestem pisiorem i ich bronie a ja caly czas mowie ze nie. I nie dociera. Z tych rzeczy co wymieniles to ja widze i znam to czy tamto z okretownictwa. I wiem ze to Tusk zaoral okretownictwo i wiem, ze brac okretowa nie ma ambicji - wystarczy, ze sie zalapia do pracy dla zachodniej korpo i od razu sie nosza jak paniska, mimo, ze robia g**no prace. wiem, ze brac okretowa siedzi i rzy z pomyslu budowania statkow w Polsce, choc powinno im na tym zalezec, bo sa okretowcami itd itd I ja o tym caly czas mowie. Moi kumple okretowcy antypisowcy to banda nieudacznikow, w zasadzie jak jeden. Zatrudnic sie do korpo na pozycji przynies, podaj, pozamiataj to nie jest wielkie osiagniecie zyciowe. Wezcie ten przekop ile tu na PM jest kpin i szyderstw. A taka E. Zach pelna kanalow i przekopow. Itd itd. Ja tylko o tym mowie. I o niczym wiecej.
10 marzec 2021 : 23:14 Dziaders | Zgłoś
0 źle wiesz,
za Tuska. okrętownictwo było zaorane. Wegetowały przetrwalniki jako "cena spokoju społecznego" (gdyby nie "rajdy" stoczniowców po ulicach Szczecina w czerwcu 2002 r, to nikt nie robił by z wydziału malarni okrętowej Stoczni "nowej"). Te "stocznie" wegetowały do 2009 r, kiedy całkiem słusznie je zamknięto. Państwo wykazało się bowiem totalna indolencja w zarządzaniu zagarniętym majątkiem. Stocznię Szczecińską zajechał rząd Buzka (słynne chłodzenie gospodarki, które wydrenowało kapitał z "firm - eksporterów", później wystarczył jeden nieostrożny ruch rządu Millera, który nie znając ich rzeczywistego stanu finansowego, próbował umieścić swoich ludków w zarządach prywatnych stoczni (Gdynia, Szczecin) i tym samym, spowodował ich upadek. Dołożyła swoje i Solidarność, która w krytycznym momencie postawiła firmę w "stan gotowości strajkowej", co wystraszyło banki przed jakąkolwiek pomocą. No coż, w nagrodę Antosiewicz ma ulice swojego imienia ....
11 marzec 2021 : 19:56 gxc | Zgłoś
+5 Tak a ty dobrze wiesz
Wygugluj w sieci artykul pt "Czarodziej Szlanta", wychwala prywatne stocznie w Polsce: Gdynia i Szczecinska (Gdansk przejeta byla przez Gdynie). Te stocznie byly prywatne, co w zasadzie doprowadzilo je do upadku. O ile w Szczecinie Piotrowski nie dopuszczal politykow o tyle w Gdyni Szlanta zostal niejako namaszczony przez bodajze Cimoszewicza. Ale obie byly prywatne. Gdy Szczecin sie przejechal na bodajze gazowcach, to potrzebowal wsparcia i wtedy faktycznie Millery w zasadzie dobily te stocznie, w zemscie za lata odciecia od konfitur. ale tak czy siak stocznia padla jako prywatna. To co ty piszesz to dzialo sie pozniej. I pozniej Tusk na zlecenie unijne w zasadzie zaoral te stocznie, a takze inne sprawy jak rybolostwo. To w zasadzie Tusk jest winien koncowego upadku stoczni, bo rozparcelowanie stoczni na kawalki, spolki i spoleczki spawalnicze to nie jest stocznia. Odbudowac to jest niemozliwe w naszych warunkach. Nie z takim materialem jaki dzis mamy. O tym caly czas mowie.
11 marzec 2021 : 20:47 Dziaders | Zgłoś
+8 Masz panie wywiad z prezesem Piotrowskim
https://www.youtube.com/watch?v=Lp5u-oNVM0s
A w nim okolo 5 minuty i dalej "platforma dostala srodki z unii, pod jednym warunkiem, ze w stoczni moga produkowac wszystko co chca, ale nie statki. Aby miec pewnosc, ze nie bedzie produkcji statkow wyeliminowano pewne ogniwo, czyli obrobke blach" I ja ufam Piotrowskiemu a nie tobie gxc. Tak jak postepuja tuskoidy nie postepuja ludzie w innych narodach, zamkna wydzial blach wiedzac, ze to rozlozy stocznie na lopatki.
11 marzec 2021 : 21:03 Dziaders | Zgłoś
0 cz II
Rząd Millera wykorzystał ten moment do niezgodnego z prawem przejęcia (co pokazuje toczący się obecnie proces akcjonariuszy ze skarbem państwa). Nowa, to już nigdy nie była dobrą firmą. Nieudolnie zarządzana przez ARP i powołanych przez nią ludzi, staczała się w zastraszającym tempie. Co do zlecenia Unii, już wcześniej rząd Kaczyńskiego przewalił totalnie negocjacje z Komisją (taktyka nie odpowiadania na pisma, raczej do błyskotliwych taktyk negocjacyjnych, nie należy). Owszem, Tusk mógł walczyć, żeby sprawy odkręcić, ale wolał podporządkować się uzgodnieniom z poprzednikami.
12 marzec 2021 : 16:36 gxc | Zgłoś
0 NiK
30 lipca 2009 Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła bardzo dobrze udokumentowany raport (do 2007) o wynikach restrukturyzacji i prywatyzacji polskich stoczni. Wynika z niego, iż kolejne rządy nie potrafiły osiągnąć założonych celów restrukturyzacyjnych, a stocznie nie uzyskały rynkowej zdolności produkcyjnej. Raport postawił poważne zarzuty Ministerstwu Skarbu Państwa, Agencji Rozwoju Przemysłu i korporacji Polskie Stocznie. Dotyczą one bezzasadnego zasilania stoczni kolejnymi dotacjami, braku strategii dla całej branży oraz niedotrzymywania przyjętych harmonogramów reformowania i restrukturyzacji stoczni. Nie ukarano kogolwiek obwinionego w Raporcie NIK.
12 marzec 2021 : 22:36 Marek Pi | Zgłoś
0 dziaders
nie pieprz głupot, Tobie ktoś coś powiedział, a ja to na własnej skórze przerabiałem (i nie z perspektywy spawacza, ale kadry zarządzającej). W Szczecinie, nigdy nie budowano gazowców - to tak dla twojej informacji, bo masz zaległości. Okres rządów Buzka, był okresem krytycznym ze względu na perspektywę wejscia do Unii i konieczność odpowiedniego doinwestowania Stoczni, a w zasadzie holdingu, który miał stanowić zabezpieczenie w latach zmniejszenia popytu na statki. Długoletnie procesy.z tzw. "ekologami", "chłodzenie gospodarki" przez Balcerowicza, spowodowały, że w okres rządów Millera Stocznia weszła wydrenowana z kasy, a perturbacje z budową prototypowego chemikaliowca z integralnymi zbiornikami ze stali Duplex, wywołały potrzebę gwarancji kredytowych dla utrzymania płynności finansowej.
12 marzec 2021 : 16:35 gxc | Zgłoś
+8 No dobrze, chemikaliowce,
Choc wg wiki budowala gazowce tez. Stocznia Szczecińska im. Adolfa Warskiego oraz Stocznia Gdyńska, mają doświadczenie w budowie gazowców LPG o nośności do 50 000 DWT powstałych tam w latach 70. i 90. XX w.
No ale co to zmienia w sensie ogolnym? Liberaly zaoraly stocznie, i tylko oni, uczyli ludzi strzyzenia psow. Pamietam jak sie wyborcza martwila co z kotami bedzie na terenie stoczni Gdynia - nigdy sie nie martwili co bedzie z ludzmi. I taka wlasnie jest cala 3RP ta liberalna. I wlasnie dlatego tak trudno im teraz sie odbic od dna. Posel pupka bez charyzmy tez nie pomaga a w TVN mobbing. Totalne dno i tyle. Kraj pelen patologii i nieudacznikow. Majac takie wielkie mozliwosci po upadku komuny, taki przemysl, dzis jestesmy wlasnoscia zachodnich korpo bez zadnego polskiego know how. A dziadostwo rechocze, rechocze, rechocze.
12 marzec 2021 : 18:30 Dziaders | Zgłoś
0 co do "braci okrętowej"
to znowu pieprzysz jak potłuczony ....
11 marzec 2021 : 19:57 gxc | Zgłoś
+6 Nie pieprze to jest holota
Po angielsku na FB pisza, zeby Niemcy i inni ich znajomi sie dowiedzieli, ze oni smieja sie i szydza z polskich projektow. Jak Niemiec skuma, ze on szydzi z wlasnego rzadu to postuka sie w glowe.
11 marzec 2021 : 21:04 Dziaders | Zgłoś
+9 Działania i geszefty
A jakie to były energiczne "działania" za poprzedniej władzy i to tylko w przemyśle stoczniowym ?
1) ST3 wydano 350 mln złotych na firmę na jeden projekt i otrzymano za 400 mln długu. W sumie w du..pe 750 mln i 300 wywalonych na kasę podwykonawców
2) Nauka - miliard długu i zarobiony Karsterenem + wywaleni na kasę podwykonawcy
3) 1,5 mld na opcjach co "Forza Kwiatkowski :-) :-) :-) " , "geniusz' :-) biznesu stoczniowego " podpisał i bo myślał, że banki w balona zrobi :-) :-) :-) . Spłacił to ? Ze czego ? Jak tylko nowych długów zarządzaniem kongijsko-zakładkowym narobił :-) :-) :-)
Jeżeli tak, to tylko z kasy podatników, bo dodatkowych długów narobił. No i wywaleni podwykonawcy.
4) Krist - niespłacony dok, nie popłacone ostatnie raty, kilkaset milionów długi i wywaleni podwykonawcy. Jak dostaną kasę to tylko z własnych podatków :-)
10 marzec 2021 : 23:54 Postobserwator | Zgłoś
+11 c.d.
5) SMW - zlecenie Gawrona - dużej, nie uzbrojonej, największej na świecie motorówki z 93 osobową obsługą :-) :-) :-) za 1,3 mld oficjalnie (drugie tyle pewnie nie oficjalnie.). Wywaleni podatnicy, podwykonawcy .
6) Połączenie MSR ze Ś-cia z patologią za Szczecina. Skutek, że dzisiaj PISiory mogły dokończyć dzieła zniszczenia. Wywalono na pysk w pandemii 200 osób oraz okradziono i zniszczono firmę jak SSN.
Nie będę już pisał o Katarze i innych branżach, bo by się ilość czcionek zablokowała.
Obie bandy to jedno i to samo gó...wno geszefciarsko-politrukowe ! Nikt nikogo nie wsadził za Mars i nikt nikogo nie wsadzi za FRS. :-) .
Chory kraj !!! Wsadzą tylko tego, kto będzie chciał z tą patologią skutecznie walczyć :-) :-) :-)
10 marzec 2021 : 23:55 Postobserwator | Zgłoś
+11 Odpowiedź
Zgadza się! 'To chory kraj'. Nie głosuje się na propolską partię PIS , bo to "PISiory". Zamiast tego , wybiera się złodziei którzy okradali Polaków z miliardów zł przez 8 lat. Tylko imbecyl może mówić że o tym nie wie. A potem narzeka się na WSZYSTKO co obecny rząd stara się naprawić. Zdaję sobie sprawę że duża część krytykujących , to osoby które doprowadziły do tego stanu. Dzisiaj dopiero udają "zatroskanych". Ale dziwię się innym , którzy dają się nabierać na te same POwskie kłamstwa !!!!!
11 marzec 2021 : 21:13 HenryHarry | Zgłoś
+3 CZEGOŚ TU NIE ROZUMIE...
PROMU NIE MIELI JAK I GDZIE ZBUDOWAĆ... A biorą się teraz w Szczecinie za budowę doku pływającego. Wbrew POZORĄ dużo trudniej jest taki dok zbudować jak prom typu ro-ropaxa. A SWOJĄ DROGĄ TO CIEKAWI MNIE GDZIE TEN DOK ZBUDUJĄ. BO POCHYLNI W2 ma długość 265,8 metrów oraz szerokość 39,3 metrów.Główne parametry nowego
-długość całkowita -ok. 235,6 m;
-długość podporowa -213,1 m;
-szerokość zewnętrzna -47,3 m;
-szerokość wewnętrzna -38 m;
-nośność doku -ok. 27000 ton. więc albo planują przebudować istniejącą pochylenie albo wynajmom gdzieś duży i szeroki dok pływający do budowy tego doku.... ALBO BENDĄ BUDOWALI MAŁE SEKCJE I ŁONCZYLI JE NA WODZIE... Co jest najbardziej skomplikowaną metodą budowy. W Polsce takie doświadczenie przy łonczeniu KADŁUBÓW miała Stocznia Gdynia. NIE KOJARZĘ BY W SZCZECINIE KIEDYŚ TAK BUDOWANO,? MOŻE KTOŚ WIE?
11 marzec 2021 : 00:30 Marek Pi | Zgłoś
0 z tego co do mnie dotarło
to w grę wchodzi jedynie łączenie sekcji na wodzie.
11 marzec 2021 : 20:00 gxc | Zgłoś
+4 Keson
Budowaliśmy w ten sposób dwie barki , połówki na wodę i łączone w kesonie pod wodą . Jakieś siedem lat temu .
Ale jest jedno małe ale - szerokość jednostek to około dziesięciu metrów .
11 marzec 2021 : 21:40 Byłem tam | Zgłoś
0 DZIĘKI ZA ODP.
NO TO WIDZĘ DUŻY PROBLEM GDYŻ SEKCJE ZAKŁADAM ŻE MIAŁY BY wymiar 47.3 na 38/39metrow czyli by musieli około 6 sekcji zbudować i połączyć. Dość skomplikowana operacja... Cienko to widzę. ALE JEŚLI IM SIĘ UDA TO CHYLĘ CZOŁA.
12 marzec 2021 : 17:00 Marek Pi | Zgłoś
+1 dokładnie tak,
Takie są założenia. Dlatego uważam, że możliwa do uzyskania cena za dok, nie pokryje kosztów całej imprezy. Niestety, Zarząd SPP ma tyle do powiedzenia, co świnia w rzeźni, więc zgodzą się na cenę i na finalne obrzucenie błotem, za poniesione straty ...
15 marzec 2021 : 10:41 gxc | Zgłoś
0 Pan płaci, pani płaci, społeczeństwo płaci
"Te pieniądze będą wykorzystane na ... przygotowanie infrastruktury stoczniowej Stoczni Szczecińskiej m.in. na wykonywanie doku ...". Czyli dok ma być zbudowany w stoczni, która dzisiaj nie jest w stanie tego zrobić, więc trzeba jej to umożliwić, a podatnik ma za to zapłacić. A może dok zbudować w jakiejś stoczni, która może to zrobić? Wpadło to komuś do głowy?
16 marzec 2021 : 08:00 P-11 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter