Stocznie, Statki

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA dokonał 3 marca br. jawnego otwarcia ofert złożonych elektronicznie w postępowaniu przetargowym na zakup statku pożarniczego. Złożona została jedna oferta wykonawcy - Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding.

Postępowanie na zakup nowego statku jest prowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2020/S 230-568018 z dnia 25 listopada 2020 r.

Projekt „Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna” otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.

Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.

W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania ZMPSiŚ SA, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA prowadzi szeroki zakres inwestycji i od lat należy do największych inwestorów w regionie. Sięga przy tym skutecznie po fundusze unijne. W okresie od 2004 roku do chwili obecnej, obejmującym trzy perspektywy unijne Spółka zrealizuje inwestycje na kwotę blisko dwóch i pół miliarda złotych.

Pomyślne zakończenie wielkich przedsięwzięć inwestycyjnych związanych z portami Szczecin-Świnoujście pozwoli na jeszcze lepsze wykorzystanie ich atutów obejmujących doskonałe skomunikowanie z wykorzystaniem szlaków morskich i rzecznych oraz kolejowych i drogowych wiodących z Południa Europy do Skandynawii i Europy Zachodniej.

rel (ZMPSiŚ SA)

-5 A Gryfia nie złożyła??
A Stocznia Gryfia, która podobno cięko przędzie nie złożyła swojej oferty? Nie chcą zarobić?
04 marzec 2021 : 10:44 Sdd | Zgłoś
-4 Wałki
Po co mają robić jak dostają z budżetu za darmo ? Żeby się zmęczyć ? Trzeba bardziej na wałkach się skupić.
04 marzec 2021 : 12:47 Hunwejbin | Zgłoś
+3 Dał nam przykład pan Zah**ski jak wyszydzać mamy
Parafrazując Mazurek Dąbrowskiego. Taka ta nasza przypadłość, jak się ktoś rodzi z kompleksami to na całe życie to rzutuje, to taka forma kalectwa. Nie ma ni Niemca ni Duńczyka, którzy z własnych stoczni szydzą i kpią. Taki ferment pan Rafał Z. na świat narobił, że teraz wszystkim Szczecin kojarzy sie z przygłupimi nic nie potrafiącymi stoczniowcami. Ha ha ha Gryfia, nic nie potrafią, Polacy nic nie potrafią. inna zupełnie sprawa, że Remontowa jest dziś jedyną stocznią produkcyjną, ma też w zanadrzu projekty pólnocne. A Gryfia sama z siebie jest remontową stocznią, a tego się tak łatwo nie da przeskoczyć. No ale. Jedziemy panowie szlachta, śmiejemy się i szydzimy z polskiej stoczni Gryfia, ha ha ha Polacy nie potrafią budować statków, ha ha ha oni tylko potrafią szydzić, i do tego to wcale nie jest smieszne ale raczej żałosne.
05 marzec 2021 : 06:51 Dziaders | Zgłoś
+2 Odpowiedz
To nie jest szydzenie ze stoczni ale z jej upartyjnionej struktury i partyjnych miernot, ktore nimi kieruja. Mamy tez prywatne stocznie, ktore sobie niezle radzą, miej to na uwadze
05 marzec 2021 : 09:00 Majran | Zgłoś
+3 Majran, tłumacz sobie to jak chcesz, ale to świadczy o Polakach
Pracuje w zasadzie z wieloma nacjami. Oni maja w duszy te twoje opowieści o takich czy innych menedzerach, nie rozróżniają PiS od PO. Dla nich Polak, to Polak. A jak będzie się śmiał z własnych stoczni, to OK, w końcu cała Europa wie, ze Polacy to się nadają do spawania i wbijania gwoździ a nie budowy statków. Jak się kiedyś znajomy Norus napruł to zaczął mi wymiotować na tych wszystkich obcokrajowców co się zachowuja jak wy. On nimi autentycznie gardził i trudno mu się dziwić, bo żaden Norweg nie będzie sie śmiał z norweskich stoczni, firm, niczego. Rafał Z. i wy wsyscy nie szkodzicie pisiorom, oni sobie dadzą rade bez takich oszołomów, wy szkodzicie Polakom. Wszedzie na swiecie jest lepszy lub gorszy menedżment, ale nigdzie nie ma takiej ho*oty która od rana do wieczora rechocze jak jakieś przygłupy. PS. Mamy jedna prywatna stocznie i to pozostalość po komunie, Remontowa. Cała reszta to spólki spawalnicze. Są jeszcze państwowe stocznie, ale nie prywatne. I to się cały czas zwija.
05 marzec 2021 : 10:49 Dziaders | Zgłoś
+3 Dziadersie
Nie mogę się z Tobą tutaj zgodzić. Wszyscy wiedzą że wyspa to ezbecka patologia, której główna siła napędowa to bezkarne złodziejstwo. Szemrane interesy to coś co powoduję, że ma ona jakiś obrót i wszyscy dbają o nią jak o jajko bo są tam skostaniałe, skorumpowane struktury z góry na dół, które umożliwią wyprowadzanie pieniędzy z państwowych firm np. termosa. Pisałem o tym wiele razy , ale jest to rzecz, którą wszyscy wiedza od 30 lat. Jest to jasne jak słońce.
05 marzec 2021 : 16:12 Postobserwator | Zgłoś
+4 c.d.
I Minister wiedział, że to jest stocznia tylko z nazwy, zleca tam do budowy 250 metrowy prom ? To musiało się tak skończyć. :-) :-) :-) Równie dobrze mógłby zlecić im rakietę na Marsa. Ci ludzie nie posiadają żadnych kwalifikacji ani zawodowego doświadczenia. Mają tylko złe nawyki z lepkimi rączkami. Tylko w ten sposób mogą dobrze zarabiać okradając swoją firmę, której straty my z własnych podatków wyrównujemy. Oni nawet się z tym nie kryli i ustami przewodniczącego pseudoZZ powiedzieli, że promu budować nie będą (ale wziąść kasę z budżetu na to to owszem i jak najbardziej :-) :-) :-) ) .
05 marzec 2021 : 16:13 Postobserwator | Zgłoś
+3 c.d.
To dzieci ezbeków i tej najgorszej części PZPRowców. Uważają, że do pracy to się przychodzi kombinować. Minister nie jest od tego i nie wolno mu dawać za darmo hal, państwowych pieniędzy w tzw. "dobre zarządzanie" (które wiadomo jak się kończyło w ST3, Krist, i innych ) ale ma kierować państwowe zlecenia do odpowiedzialnych firm, a nie jakiejś złodziejskiej patologii o której wszyscy wiedzą od 30 lat. Jeżeli już, to ma wcześniej wyznaczyć tam Zarząd, który nie będzie się układał z debi..lami, złodziejami, jak to robi obecny (który też ma zarzuty prokuratorskie) ale wyp..li z 500 nierobów, idiotów i przekrętasów,
05 marzec 2021 : 16:14 Postobserwator | Zgłoś
+3 c.d.
żeby dać miejsce dla normalnych, wykształconych ludzi i przetnie te powiązania, gdzie jeden drugiemu mrugnie okiem i wszyscy wiedzą już o co chodzi. :-) :-) :-) . Podsumowując, można naprawdę się śmiać z kogoś kto rejestruje się do rzeźnika na operację. Podatnicy na ratowanie tego szamba, wydali miliony złotych i co ? I Świnoujścia nie ma i promu nie ma ! I z tymi ludźmi nigdy go nie będzie i być nie mogło. Tutaj raczej prokurator, psychiatra i Izba Skarbowa są potrzebni niż zlecenia na prom. I od tego trzeba budowę promu na wyspie zacząć. Czy to jest normalne, że faceta łapię się na gorącym uczynku na złodziejstwie i szkodzeniu firmie dużych rozmiarów, wyrzuca się go z hukiem dyscyplinarnie, a PIS znowu go do pracy na to stanowisko przyjmuję ?
05 marzec 2021 : 16:15 Postobserwator | Zgłoś
+1 c.d.
problemem. Jaki to przykład z góry jest dla produkcji, że nie mają sami robić lewizn. Nie można mówić, ja Wam zleciłem prom, a Wy jesteście do dupy jednocześnie dając Zarebe prezezem, artura z zarzutami dyrektorem naczelnym, trzymając kitowłosego i jego przygłupich kolesi. Ci ludzie chcą budować prom, czyli kraść na budowie, a nie go zbudować. Na tyle munister musi sie orientować że prom musi być zbudowany w stoczni a nie na wyspie, której "działalność" na czym innym sie opiera. Bez inżynierii społecznej wyspa pozostanie dalej tylko organizacją przestępczą, gangiem a nie stocznią.
05 marzec 2021 : 16:16 Postobserwator | Zgłoś
+2 c.d.
Z drugiej strony po co budować promy w Polsce ? Żeby wyszydzano wyśmiewano i lody na nich kręcono ? Termos to taka sama ezbecka lodziarnia jak wyspa. Po co nam takie mafie ups firmy do utrzymywania ? Sprzedać to w piz..u jak się głupi znajdzie, nawet za funt kłaków. Kupić jakiegoś innego prywatnego armatora. Te mafie są poważnym
05 marzec 2021 : 16:16 Postobserwator | Zgłoś
-1 Czy ja w ogole mowie o Gryfii?
Nie, mowie caly czas o okretowcach. Nie wydaje mi sie ze pisiory jak kladly stepke to nie chcialy zbudowac tego promu, mysle, ze oni powaznie chcieli. Kiedys w Szczecinie byla super stocznia i od tamtej pory nie ma nic. Jakies spolki spawalnicze. Jak sam piszesz, przecuez sie osmieszyli i z nich szydza. To czemu chcieli tam budowac? Bo chcieli odbudowy przemyslu. W Szczecinie. Bo w Gdansku jest calkiem OK, ale w Szczecinie nie ma nic. Zaorane. I gdzie mieli pojsc? Do spolek spawalniczych? Nie, poszli tam gdzie jeszcze jest stocznia, do Gryfii. I dali im przeciez do dyspozycji tereny po Szczecinskiej. Znalem takich lesnych dziadkow ktorzy byli aktywni przy PiS przed wyborami 2015, oni strasznie lobbowali za odbudowa przemyslu, naprawde wierzyli w to, ze sie uda.
05 marzec 2021 : 17:24 Dziaders | Zgłoś
0 ale sie nie udalo
I ok, moze ta Gryfia jest taka ubecko,sbecka, ale to nie zmienia faktu, ze na kazde slowo o statkach nasza tusza okretowa po prostu rzy. A co zostalo z tego przemyslu? Toz to upadek i to wlasnie ci okretowcy przede wszystkim za to odpowiadaja. I rza. Tak jak tutaj. Gryfia to nie jest stocznia nowych budow, wzieli ten prom, moze dlatego, ze ubecy a moze ktos naiwnie wierzyl, ze oni tam zbuduja statek. Napewno intencja byo, zeby rozruszac Szczecin, ale tam sie juz nie da. A Gryfia nie robi zasadniczo nowych budow. Po co mieli wiec startowac na jakis taki statek, ktorego projektu pewno nie maja nawet. Zakladam, ze te lodolamacze to dostali stara podkladke i zrobili. Po co wiec wspominac te Gryfie? Remontowa bierze i ok. Po ki diabel w ogole na kazdym kroku rzec i szydzic z czegos?
05 marzec 2021 : 17:32 Dziaders | Zgłoś
+2 ....
Dziaders pisze: Mamy jedna prywatna stocznie i to POZOSTAŁOŚĆ po komunie, Remontowa.
A Gdańska, Gdyńska, Szczecińska, Świnoujska to POZOSTAŁOŚĆ po ... ?
Ta Remontowa to ...skandal ! spadek po komuchach !
06 marzec 2021 : 20:56 maciek2 | Zgłoś
-1 mają pełne ręce robotyt,
Przecież już prawie 4 lata prom dla PŻB budują .....
05 marzec 2021 : 08:36 gxc | Zgłoś
+4 Nie jeszcze nie, to troche potrwa
Minister dopiero robi kursy spawania, zeby cie panie gxc potem przyuczyc do pracy. Poza tym hale i pochylnie musza naprawic, pomalowac, bo po prywaciarzach zostala tylko rdza i jedna wielka pustka. A ze oni (ci z ministerstwa) pracuja w Warszawie, to troche to potrwa zanim ci przygotuja zaklad pracy w ktorym bedziesz mogl sie pojawic a potem jeszcze "cieplym moczem" ewentualnie na nich polac. Taki system, taka mentalnosc.
05 marzec 2021 : 11:30 Dziaders | Zgłoś
+2 niech lepiej ten paprak żadnego kursu nie kończy,
bo to szkoda czasu i pieniędzy. Do normalnej pracy, to on się raczej nike nadaje. Co do szkolenia, to za sowitą opłatą mogę cię trochę douczyć (mam odpowiednie, branżowe uprawnienia - nauczyciel zawodu), żebyś bzdur o przemyśle okrętowym nie pisał i nie narażał się na śmieszność.
08 marzec 2021 : 11:02 gxc | Zgłoś
+6 Forza Remontowa !!!
Pan Piotr patrzy na nas z góry :-) :-) :-) . Daliśmy przyrzeczenie :-) :-) :-)
P.S. Strach pomyśleć co by było jak by się Państwo nie wtrąciło. Janusz Geszeftó już dawno, po opcjach by na Hawaje wyjechał i miał o połowę mniejszy jacht i mniej panienek. :-) :-) :-)
04 marzec 2021 : 12:44 Hunwejbin | Zgłoś
-5 Tak krótko
Wyluzuj
04 marzec 2021 : 14:17 No tak | Zgłoś
+3 Ciekawe ze na stosunkowo prosty statek wpłyneła tylko jedna oferta...
Nie mowie już o Polskich stoczniach ale nawet zagraniczne mające swoje oddziały w PL się nie zgłosiły np. Damen czy Karstensen...
04 marzec 2021 : 14:20 Marek Marek | Zgłoś
+9 Od
początku było widać w SIWZ, że tylko Remontowa Shipbuilding ma wystarczające referencje z pośród polskich stoczni.
Nikt inny nie zbudował statków z wymaganym FiFi. RSB dzięki budowie wielu statków dla offshore spełniała ten wymóg bez problemu.
04 marzec 2021 : 15:22 Stoczniowiec | Zgłoś
+6 Statki pożarnicze
Tylko 1 sztuka? A w Gdynii Gdańsku Policach nie potrzebują Strażaków? Tym bardziej że trwają rozbudowy portów jak w Policach? Od razu zamówić 3 z opcją na 3 kolejne. Wyjdzie taniej. Oby RSB dostała ten kontrakt
04 marzec 2021 : 17:30 Laguna | Zgłoś
+2 Zbudujemy
Skoro tylko MY chcieliśmy to go zbudujemy. Pytanie tylko dlaczego jeden???
05 marzec 2021 : 11:01 Darek111 | Zgłoś
-8 Strazak
A kiedy oferta na" strazaka" w porcie morskim Elblag??
05 marzec 2021 : 12:52 CHOPEK ROZTROPEK | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter