Stocznie, Statki

W Kielcach w dniach 8-10 września 2020 r. odbyła się 28. edycja Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, w którym uczestniczyło 185 firm z 16 krajów: Polski, Belgii, Chin, Czech, Danii, Francji, Izraela, Korei Płd., Niemiec, Republiki Południowej Afryki, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Tajwanu, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Mimo iż tegoroczna edycja targów, z uwagi na epidemię koronawirusa, miała skromniejszy wymiar, wzięło w nich udział 36 delegacji oraz 40 attache wojskowych z 28 krajów.

"Przemysł zbrojeniowy jest, i chcemy by nadal był, kołem zamachowym naszej gospodarki. Rosnący budżet Ministerstwa Obrony Narodowej, a co za tym idzie wzrastające nakłady na modernizację techniczną, chcemy w jak największym stopniu lokować w krajowym przemyśle" – zapewnił w przesłaniu odczytanym podczas inauguracji premier Mateusz Morawiecki.

"To okazja do zaprezentowania najlepszych polskich producentów i wciąż rosnących możliwości produkcyjnych Polskich Sił Zbrojnych. Rolą władz państwowych w tym trudnym okresie (pandemii koronawirusa – red.) jest wspieranie rodzimych przedsiębiorstw. Dla polskiego przemysłu rozwój krajowego potencjału obronnego jest niezmiennym priorytetem. W ubiegłym roku kontrakty kierowane do polskich zakładów zbrojeniowych wynosiły 6,8 mld zł. Obecnie 65 proc. budżetu MON przeznaczonego na modernizację sił zbrojnych trafia do polskich przedsiębiorstw" – napisał szef MON Mariusz Błaszczak w liście odczytanym przez wiceministra obrony narodowej Sebastiana Chwałka.

Wśród firm działających w przemyśle stoczniowym zaprezentowała się m.in. stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. z grupy Remontowa Holding w Gdańsku, czołowy polski producent jednostek pływających dla Marynarki Wojennej RP, a także polskiej administracji morskiej.

O realizowanych w stoczni projektach militarnych i cywilnych, z przedstawicielami stoczni - wiceprezesem zarządu Bartłomiejem Pomierskim oraz członkiem zarządu Dariuszem Jaguszewskim, podczas MSPO 2020 rozmawia red. Wojciech Łuczak, wiceprezes Agencji Lotniczej Altair, wydawca magazynów m.in. „RAPORT WTO”, „Skrzydlata Polska”, „Broń i Amunicja”, publicysta i analityk specjalizujący się w problematyce polityki obronnej.

GL

Fot.: Maciej Borchardt

Publikacja materiału wideo za zgodą Agencji Lotniczej Altair

-12 PIS i MON marnuje pieniądze na budowy byle co .
Niech budują statki rakietowe np klasy freem podobne czy LSC , a nie budować marne i nic nie warte dla Marynarki Wojennej holowniki czy min zwalczania .. Marynarka wojenna potrzebuje statków wojennych rakietowych i łodzie podwodne z rakietami , i nie same holowniki .
12 wrzesień 2020 : 17:15 Ra456 | Zgłoś
+35 ......
Marynarka wojenna nie potrzebuje STATKÓW (te są w kuchni), potrzebuje OKRĘTÓW.
12 wrzesień 2020 : 18:54 maciek2 | Zgłoś
+19 Lechia Gdańsk
Nie ma statków wojennych, rakietowych etc....w marynarce wojennej służą okręty
13 wrzesień 2020 : 09:41 Mors | Zgłoś
+11 Holowniki
A czym ten złom będziesz holował na szrot ? Pomyślałeś o tym ? Po to właśnie MW zamówiła holowniki.
13 wrzesień 2020 : 10:24 Obserwator | Zgłoś
+3 Odpowiedź
Obecny MON kupując holowniki i Kormorany zachował się jak ktoś odpowiedzialny. Ktoś kto najpierw zdał prawo jazdy,potem zapewnił sobie garaż i dopiero kupił mercedesa. Ty proponujesz od razu kupno samochodu nie mając na paliwo. Całe szczęście że nie mamy już takich 'fachowców' !!!!!
13 wrzesień 2020 : 15:52 HenryHarry | Zgłoś
0 Bzdury
Bzdury prawisz, budują to co tanie, żeby móc pokazać...my budujemy, a czy potrzebne czy nie to już mało kto będzie się zastanawiał, ważne że...my budujemy !
14 wrzesień 2020 : 05:49 Polak | Zgłoś
-5 Zlecenia
Jak Mobutu zaoferuje dobrą cenę i da fajny projekt to można zlecić do prywatnego Kongo. Ale trzeba też porównać z ofertami zagranicznych europejskich stoczni, żeby nie doliczyli długów, jaki zrobili na cywilnych kontraktach, budując jednostki po cenach stoczni afrykańskich. Oni rywalizują cenowo z Afryki :-). Dawali się w balona robić, a my mamy za to płacić z naszych podatków. Tam gdzie narobili długów tam niech też zarobią, a nie na podatnikach i MW. Jak nie z promem to przez MW. :-). Januszki geszeftu :-). Jak powiedział kiedyś dr. Kulczyk "najlepsze interesy robi się ze Skarbem Państwa" ;-) :-). Najrozsądniejsze byłoby jednak kupić za granicą. Nawet używane. Tak uważam.
13 wrzesień 2020 : 08:07 Obserwator | Zgłoś
+10 Okręty
Niech dokoncza dozbrajanie Slazaka plus 5 następnych takich korwet plus ze 4 fregaty typu 124 z Niemiec, modernizacja kutrów rakietowych, plus zakup z 6sztuk najnowszych okrętów podwodnych z rakietam, oraz uruchomić zniszczony system ostrzegawczy przed OP
13 wrzesień 2020 : 09:01 ryszard56 | Zgłoś
-4 Odpowiedź
A gdzie byłeś jak Platfusy z Niemiaszkami doili kasę z MONu za WIELKIEGO Tuska ? Dopiero teraz byś kupował ???
13 wrzesień 2020 : 16:01 HenryHarry | Zgłoś
+1 A kiedy jakiś eksport i w końcu coś porządnego ?!
Nasz flagowy ORP Gawron czy jak mu tam teraz, okręt klasy "Chu...owy". Jakoś nie widać wielkiego zainteresowania zagranicznych kontrahentów produktem Polskiej Grupy Złodziejowej i zasiadających w niej Marsjan. Tylko okradanie i żerowanie na budżecie MON czyli kasie podatników. W tym kraju nie ma kto rządzić. To się samo niedługo rozleci.
15 wrzesień 2020 : 12:04 Obserwator | Zgłoś
+3 Ggg
Czekaj bo nie rozumie... jak ktos mysli inaczej niz ty tzn ze jest niewyksztalcony i kupiony za 500+ hmm brawo eyksztalcony czlowieku za twoj tok rozumowania...
14 wrzesień 2020 : 16:49 BUNIO 33 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter