Stocznie, Statki

Pojawił się kolejny w światowej flocie statek z "Warszawą" w nazwie. GasLog - armator mający formalną siedzibę na Bermudach i zarząd w Monako - poinformował o zwodowaniu 16 października w południowo-koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries swojego nowego gazowca LNG.   

Jest to statek o nazwie GasLog Warsaw i stoczniowym numerze budowy 2212 (nr IMO 9816763), dla którego pierwotnie planowano imię GasLog Windsor.

Statek o czterech zbiornikach membranowych, zintegrowanych z kadłubem, charakteryzuje zdolnością przewozową rzędu 180 000 m³ gazu skroplonego.

GaslLog Warsaw ma być wprowadzony do eksploatacji, po dokończeniu prac wyposażeniowych, w przyszłym roku.

O innych statkach z "Warszawą" w nazwach przeczytaj w naszym materiale: Nowa ''Warszawa'' już pracuje na Atlantyku . Obecnie w eksploatacji są statki: pojemnikowiec Maersk Warsaw o nośności 22 314 t z 2009 roku i masowiec Warsaw z roku 2012 o nośności 81 755 t.

Własna flota GasLog składa się z 32 statków, w tym 25 gazowców LNG w eksploatacji i siedem w budowie i zamówieniach.

GasLog związny jest z kapitałem greckim (znaną rodziną magnatów żeglugowych Livanos).

Nie wiemy, jaki był klucz wyboru nazw statków, który sprawił, że we flocie GasLog znalazł się "warszawski" statek. Może brano po prostu po kolei nie "wykorzystane" wcześniej nazwy stolic i innych ważnych miast, a może pewien wpływ na nadanie nowemu gazowcowi GasLog nazwy z "Warszawą" miało to, że grecki armator ma pewne, pośrednie, personalne powiązania z Polakami. Peter G. Livanos, założyciel GasLog LNG Services (w 2001 r.) jest kuzynem Philipa Radziwiłła, swego czasu członka zarządu GasLog. Przy okazji: o karierze shippingowej brata Phillipa Radziwiła - Johna Michaela - pisaliśmy w jednym z pierwszych wydań miesięcznika "Polska na Morzu".

PBS

GasLog Warsaw - charakterystyka podstawowa:
nr - IMO 9816763
państwo bandery - Bermudy
operator - GasLog LNG Services Ltd
właściciel - grupa GasLog
stocznia - Samsung Heavy Industries Co Ltd - Geoje, Korea Południowa
nr budowy - 2212
położenie stępki - 14 czerwca 2018
wodowanie - październik 2018
przewidywane przekazanie do eksploatacji - czerwiec 2019
wartość kontraktowa - 190 000 000 USD
skompensowany tonaż brutto (CGT) - 88 394
długość całkowita - 297,00 m
szerokość konstrukcyjna - 47,00 m
zanurzenie - 12,00 m
wysokość boczna - 27,00 m
nośność - 98 000 t
tonaż pojemnościowy brutto - 115 000
ładowność - 180 000 m³
liczba zbiorników ładunkowych - 4
rodzaj napędu - dwuśrubowy, śruby o stałym skoku, 74 obr./min.
łączna moc napędu głównego - MCR 23 800 kW (32 358 KM)
prędkość eksploatacyjna - 20 węzłów
silniki napędu głównego - 2 × Wartsila 5X72DF 
zespoły prądotwórcze - 2 × 2750 kW + 2 × 3650 kW
klasyfikacja - American Bureau of Shipping 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.3937 4.4825
EUR 4.6494 4.7434
CHF 4.5871 4.6797
GBP 5.3969 5.5059

Newsletter