Stocznie, Statki

HMS Forth, pierwszy z pięciu okrętów patrolowych nowej generacji, budowanych przez BAE Systems dla Royal Navy, został oficjalnie odebrany przez brytyjskie ministerstwo obrony w czwartek, 25 stycznia. Jednostka przez ostatnie cztery miesiące przechodziła szeroko zakrojone próby.

HMS Forth to pierwsza z pięciu przybrzeżnych okrętów patrolowych typu "River" (OPV, Offshore Patrol Vessel), które mają zastąpić cztery oryginalne jednostki tej klasy, wprowadzone do eksploatacji w latach 2003-2007. Okręt do końca sierpnia przechodził próby morskie w zatoce Morza Irlandzkiego - Firth of Clyde. Teraz, w stoczni Scotstoun, zostanie poddany jeszcze kilku testom zleconym przez resort obrony Wielkiej Brytanii. HMS Forth zostanie oddelegowany do floty Royal Navy w macierzystym porcie Portsmouth Naval Base jeszcze w tym roku.

Drugi z serii - HMS Medway - rozpocznie próby morskie wiosną – w tym samym czasie, kiedy HMS Trent, trzeci zamówiony okręt, zostanie ochrzczony i doposażony. Ostatnie dwie jednostki tej klasy, Tamar i Spey, są obecnie w trakcie budowy. 

Okręty patrolowe typu River mają 90 m długości, 13,5 m szerokości i 2000 ton wyporności. Załogę okrętu typu "River" stanowi 34 marynarzy i oficerów, dodatkowo jest na nim miejsce dla 26 wojskowych. Co ważne, jednostki mogą pracować nieprzerwanie przez 35 dni. Ich budowa rozpoczęła się w lipcu 2017 roku. 

AL

+2 bez pompy
No i obyło się bez pompy, księdza z kropielnicą, euforystycznych artykułów krzykliwych komentarzy- "Kormoran wszedł do służby!" ot po prostu kolejny nowy okręt zasilił Royal Navy a u nas? po 30 latach mamy Kormorana i długo długo nic, Ślązak się "ślązaczy- ślimaczy" okręty podwodne odpłynęły w siną dal helikoptery morskie nie latają tylko budowa holowników ruszyła z kopyta ale co one będą holować? Przepraszam za ten minorowy nastrój ale marynarka to moje hobby i żal patrzeć na to co się dzieje.
01 luty 2018 : 07:04 Piotr 63 | Zgłoś
+3 Okrety patrolowe w Anglii i u nas
Dziwne ze Anglicy nie wpadli na pomysl aby przekazanie tego patrolowca nazwac dzwignia rozwoju przemyslu stoczniowego, bo my doznalismy takiego uniesienia.
Kaszub, zbudowany w Stoczni Polnocnej 27 lat temu, wowczas nowoczesny jest juz godzien emerytury no i oczywiscie Kormoran nie jest w zaden sposob jego nastepca. Oczywiscie Slazak to jest ekstremalny przypadek niemocy i niekompetencji i marnotrawstwa publicznych pieniedzy. Najepiej byloby od razu przeksztalcic go w Muzeum Niemozliwosci. Wiec pierwsza misja nowych holownikow moze byc odholowanie go na miejsce wiecznego spoczynku.
01 luty 2018 : 07:52 Emilian | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter