Stocznie, Statki

W związku z publikacją Gazety Wyborczej Trójmiasto dotyczące sytuacji spółki PGZ Stocznia Wojenna i budowy ORP Ślązak, Zarząd spółki wydaje oświadczenie, które w całości publikujemy poniżej.

Zarząd PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. informuje, że w sprawie kontynuacji budowy ORP Ślązak od kilku miesięcy przedstawiciele Spółki są w stałym kontakcie roboczym z Inspektoratem Uzbrojenia oraz Syndykiem Masy Upadłości Stoczni Marynarki Wojennej. Aktualnie trwają prace związane z rozliczeniem dotychczasowej umowy oraz zawarciem nowej – na dokończenie budowy okrętu przez PGZ Stocznia Wojenna.

Pracownicy Stoczni kontynuują prace w zakresie przygotowania dokumentacji oraz zaplecza warsztatowego, które pozwolą na płynne przejście do realizacji prac na okręcie przez PGZ SW po podpisaniu umowy. Angażują się także w zdanie dotychczas wykonanych prac i rozliczenie aktualnej umowy, której stroną jest SMW w upadłości likwidacyjnej.

Zarząd PGZ SW informuje ponadto, iż rozpoczął szereg działań na rzecz poprawy efektywności, niezbędnych po długotrwałym okresie funkcjonowania przedsiębiorstwa w stanie upadłości, najpierw układowej, następnie likwidacyjnej. Działania te realizowane są w dialogu ze średnią kadrą kierowniczą i przedstawicielami załogi. Zarząd Spółki dąży do zmiany struktury zatrudnienia, tak aby podnieść udział pracowników fizycznych w ogóle zatrudnionych oraz do zmiany dystrybucji funduszu płac, tak by więcej środków było kierowanych do pracowników z obszarów produkcji, handlu i realizacji projektów oraz konstruktorów i projektantów. W wyniku tych działań należy spodziewać się wzrostu płac i zatrudnienia na kluczowych dla Spółki stanowiskach oraz sukcesywnego ustawania stosunku pracy w pozostałych obszarach – głównie za porozumieniem stron i z powodu nabycia praw emerytalnych.

Działania Spółki w powyższym zakresie wspiera firma doradcza, która posiada bogate doświadczenie w budowaniu nowoczesnych systemów wynagradzania i oceny pracy, w szczególności w przemyśle ciężkim, w tym stoczniowym. Zadaniem konsultantów jest szczegółowa analiza dotychczasowej praktyki płacowej oraz dokonanie, wspólnie z kadrą kierowniczą, oceny jakości pracy świadczonej przez każdego pracownika Stoczni. Wnioski i rekomendacje z tej pracy posłużą, jako jedna z przesłanek, do kształtowania indywidualnych stosunków pracy.

Zarząd PGZ SW potwierdza, iż Prezes Zarządu ponad rok temu współpracował z firmą Brad Consulting w charakterze członka zarządu oraz konsultanta. W tym czasie stosował i znacząco rozwinął metodykę pracy doradczej, dostosowując ją m.in. do branży stoczniowej. Współpraca z doświadczonymi konsultantami przy poprzednich projektach oraz adekwatność metody pracy do przedsiębiorstw stoczniowych zaowocowały tym, że zarząd Spółki zdecydował się zaufać sprawdzonym rozwiązaniom. We współpracy z firmami doradczymi ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu realizowanych projektów.

O obecnym etapie budowy ORP Ślązak informowało również Radio Gdańsk, a w ślad za nim PortalMorski.pl:

Czytaj także: Radio Gdańsk: Kolejne opóźnienia na Ślązaku

rel (PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.)

Fot.: A. Latarska

+18 Kolejna firma przy korycie
Tym razem firma doradcza sprawdzi co właściwie udało się zrobić od roku 2001....które elementy należy wymienić, a które wyremontować.
Kto na to wszystko udzieli gwarancji?
ex. Ministrze Kownacki mamy rok 2018, a jednostka nadal przed próbami morskimi!
Czekacie na wyjście w asyście okrętów podwodnych, dronów, śmigłowców i promów budowanych seryjnie w Stoczni Szczecińskiej?
24 styczeń 2018 : 20:42 Mirek ze żwirowni | Zgłoś
+14 Ile
Ile za to dostanie Brad Consulting
24 styczeń 2018 : 21:33 Ole | Zgłoś
+11 Slazak
Ten okręt powinni przenieść do Portu Wojennego i tam dokończyć próby. Przecież właściwie jest on własnością Inpektoratu...
25 styczeń 2018 : 07:15 Johny | Zgłoś
+13 stocznia wojenna
Nie wiem po co wołano jakąś firmę doradczą , przecież sprawa jest prosta - należy dokonać oceny stanu zaawansowania budowy jednostki Ślązak ex Gawron, zrobić remanent dokumentacji i materiałów oraz urządzeń , porównać to z aktualnymi oczekiwaniami Marynarki Wojennej i wtedy będzie wiadomo ile trzeba przewidzieć pieniędzy na dokończenie tego okrętu.
Według mnie poważniejszym problemem jest zorganiozowanie od nowa stoczni, skądinąd wiadomo, że jest projekt schematu oraganizacyjnego stoczni wojennej widoczne są jednak w nim błędy np. dział BHP czy dział Kontroli Jakości, ochrona stoczni, służby ratownicze czy dyspozytor nie powinny być w pionie operacyjnym lecz podlegać bezpośrednio Prezesowi Zarządu Stoczni.
25 styczeń 2018 : 08:17 Jaromire | Zgłoś
0 Reo
Przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz i zobacz czym ma się zająć firma doradcza.
09 luty 2018 : 20:16 Stoik | Zgłoś
+18 Kpina
Ja chyba śnię. To jest jakaś kpina!!!. Prezes PGZ SW, który wcześniej był Członkiem zarządu firmy doradczej Brad Consulting, tej samej, która napisała za cholernie ciężkie pieniądze plan konsolidacji stoczni Szczecin-Świnoujście na mocy którego powstał twór MSR "Gryfia", w którym to był opisany Raj dla połączonych zakładów, dobrobyt i w ogóle sielanka, teraz jest Członkiem MARSA a był Prezesem, pisze program naprawczy dla Stoczni Gryfia bo Raju nie ma raczej Piekło, przepaść i totalne dno, zostaje jednocześnie Prezesem PGZ SW i współpracuje ściśle z Brad Consulting w celu reanimowania SW...To chyba jakieś żarty?! Ci ludzie powinni odpowiedzieć za to co zrobili z przemysłem stoczniowym a tym czasem dostali lukratywne stołki aby dalej się bawić w uzdrawianie tego co świadomie spieprzyli!! Oni wcale nie zamierzają nic naprawić czy ulepszyć. Oni dalej realizują swój poprzedni plan!!!!! Czy ktoś w tym chorym Państwie wreszcie zrobi porządek z tymi "Misiewiczami?
26 styczeń 2018 : 08:38 Czesiek | Zgłoś
+1 Chaos
Czesiek trochę pomyśl. Przyjmij, że są to wykształceni i inteligentni ludzie. Mars sukcesywnie przejmuje atrakcyjne nieruchomości w Szczecinie i Gdyni. Niczym nie ryzykuje wykupując udziały w ST3 Offshore w Szczecinie i tereny SMW w Gdyni. W niedalekiej przyszłości inwestycje te przyniosą kolosalne zyski. Całe reszta jest zasłoną dymną. Przykładem są tereny nadmorskie Nauty, przy ul. Waszyngtona 1 w Gdyni.
09 luty 2018 : 20:29 Stoik | Zgłoś
+10 Przyspieszenie - krok do przodu, dwa do tyłu
17 grudnia 2017: – Z chwilą przejęcia stoczni przez PGZ będziemy mogli wreszcie skutecznie przyspieszyć dokończenie budowy ORP „Ślązak", dawnej korwety Gawron. To przedsięwzięcie nie może doczekać się finału już od kilkunastu lat – mówi Bartosz Kownacki, wiceminister obrony nadzorujący modernizację Sił Zbrojnych.
Tak wspaniale przygotowano umowę, że na dzień dobry wstrzymano prace. Przyspieszenie, jak jasny gwint. Fachowcy od siedmiu boleści.
27 styczeń 2018 : 07:08 P-11 | Zgłoś
+8 stocznia wojenna
STOCZNIA WOJENNA ? czy jesteśmy w stanie wojny ? ta tytułomania to popłuczyny po MINISTRZE WOJNY, panu AM i jego ekipie chorych megalomanów.
Nie mogą dokończyć jednego okrętu a sadzą się na budowę okrętów podwodnych. Będą pewnie bardzo podwodne, zanurzą się i będą pod wodą.
27 styczeń 2018 : 14:37 maciek2 | Zgłoś
0 Nikt nie chce budować okrętów podwodnych
Sprawdzaj informacje przed napisaniem komentarzy. Wszystko o projekcie Orka jest w internecie.
09 luty 2018 : 20:33 Stoik | Zgłoś
+14 logika ..
mówiąc w skrócie:

prace są kontynuowane bez ludzi na pokładzie

czyli nie są kontynuowane.

dlaczego ?

bo zarząd Stoczni MW, teraz pod innym szyldem Stoczni Wojennej - ocenia swoja w własną pracę (oczywiście zlecając to zadanie "niezależnej firmie" której pracownikiem był obecny prezes ) ...

krótko :

gdzie jest prokuratura ??
28 styczeń 2018 : 15:26 robertpk | Zgłoś
0 stocznia
Wymienić natychmiast stary zarząd, zbadać sprawę opóżniej i prześledzić przepływy pieniężne przez te lata opóźnień, zatrudnić nowych fachowców i uzależnić garże od efektów produkcji
06 luty 2018 : 20:52 Offshore | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter