Stocznie, Statki

Decyzją Walnego Zgromadzenia zmieniona została nazwa Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Spółce została przywrócona historyczna nazwa – Stocznia Szczecińska. 

- Powrót do dawnej nazwy „Stocznia Szczecińska” jest symbolicznym wyrazem powrotu do tradycji tej stoczni, której kontynuatorem dotychczas był Szczeciński Park Przemysłowy. Co najważniejsze, przywrócenie historycznej nazwy Stoczni Szczecińskiej nastąpiło równolegle z procesem przywracania pełnej zdolności produkcyjnej spółki. Pod szyldem Stoczni Szczecińskiej będziemy znów budowali nowe statki – mówi Andrzej Strzeboński, prezes zarządu spółki. 

W ostatnim czasie spółka podpisała dwa listy intencyjne w sprawie budowy nowych jednostek – dwóch masowców dla szczecińskiego armatora Baltramp oraz czterech wielozadaniowych statków dla niemieckiego klienta – firmy Monterola Shipping Company. W najbliższych miesiącach zostaną uzgodnione szczegółowe warunki współpracy i podpisane kontrakty na budowę statków. 

Stocznia Szczecińska przez lata zbudowała bardzo silną markę, która do dziś jest rozpoznawalna przez armatorów w Europie i na świecie. Dlatego kontynuacja działalności pod szyldem Stoczni Szczecińskiej przywróci należną jej renomę. Przywrócenie nazwy Stoczni Szczecińskiej zostało poprzedzone szczegółowymi analizami prawnymi. Zgodnie z opinią ekspertów zmiana firmy Szczecińskiego Parku przemysłowego na Stocznia Szczecińska nie narusza praw innych podmiotów. 

rel (MS TFI SA)

+34 Marka
Stocznia Szczecińska była firmą która miała markę na świecie ponieważ zatrudniała kompetentne osoby, projektowała i budowała statki. Co potrafi najnowsza Stocznia Szczecińska? Nie ma parku maszynowego, nie ma kadry, nie ma certyfikatów nie ma nic poza gruntami dawnej stoczni. Jakiś czas temu grupa zapaleńców zaprezentowała rower marki Stoewer, nie wiem czemu używając nazwy marki firmy z przedwojennego Szczecina. Jakoś słuch o nich zaginął i pewnie tak będzie z nowym tworem SPP. Gdyby SPP wyprodukowało jakąkolwiek jednostkę i miało wizję na budowę przemysłu wtedy można myśleć o zmianie nazwy...
09 styczeń 2018 : 15:05 Ex-K1 | Zgłoś
+31 Stocznia
Co potrafi stocznia??? Nic, ale za to ma prawilny zarząd.
09 styczeń 2018 : 21:13 Wolak. | Zgłoś
+32 Marka jeszcze raz
Trzeba produkować pod marką znaną w świecie.Było o rowerach,to ja napiszę o ''cukierkach''Po wojnie firmie'' E Wedel ''zmieniono nazwę na'' 22 lipca''Klienci nie chcieli kupować wyrobów tej firmy,więc pisano ''22 lipca d.E Wedel",było nieco lepiej ze sprzedażą.Ostatecznie w naszych czasach firma wróciła do dawnej znanej nazwy E Wedel.Firmę zniszczyła wojna,a jej markę zniszczyli komuniści.A kto zniszczyl Stocznię Szczecińską?
09 styczeń 2018 : 17:57 HM | Zgłoś
-33 stocznu
czerwona zaraza, warszawsko-szczecińska
09 styczeń 2018 : 19:59 any | Zgłoś
+34 E Wedel ...
drobne sprostowanie, markę E Wedel zniszczył dopiero styropian sprzedając ją w ramach "prywatyzacji" (to taki eufemizm określający w realu tzw. wrogie przejęcie) koncernowi zachodniemu (bodajże Pepsi)
10 styczeń 2018 : 06:55 grzegorzp | Zgłoś
+44 Nazwa statków nie buduje
Nazwa statków nie buduje. Można zmienić nazwę z trabanta na mercedesa tylko co to zmieni??? Nic. Szczeciński Park Przemysłowy a dziś Stocznia Szczecińska to obszar na którym prywatne firmy prowadzą swoje działalności płacąc czynsz za dzierżawę terenu. Tak to działa. Warzywniak obok mojego domu tez można nazwać Supermarketem, tylko, że to nie będzie miało nic wspólnego z prawdą. Takie to sa zmiany z SPP na Stocznie Szczecińską.
09 styczeń 2018 : 18:17 Manman | Zgłoś
+33 nazwa nie buduje?
Jednakże mercedesy sprzedają się pod swoją nazwą ,a nie trabanta.A nawiązując do cukierków to fabryka Wedla dawno już przestala być własnością rodziny Wedlów,jednakże nowy właściciel ze względów biznesowych zachował dawną nazwę.Takie same względy przemawiają za nazwą Stocznia Szczecińska.Nazwa przecież znana i niekontrowersyjna,a piszę tak nawiązując do pomysłu władz Gdańska przywrócenia stoczni im.Lenina.
10 styczeń 2018 : 06:06 HM | Zgłoś
+35 A gdzie promy ?
A co z promami dla PŻB, bo coś cicho o nich ?
10 styczeń 2018 : 19:33 Jato | Zgłoś
+29 co z promami?
To pytanie do MSR Gryfia ....
11 styczeń 2018 : 13:21 grzegorzp | Zgłoś
+24 Pytanie jak najbardziej zasadne
Ma je budować Gryfia, ale na terenie dawnej-nowej Stoczni Szczecińskiej, a dokładniej na pochylni Wulkan. To tam w czerwcu ubiegłego roku uroczyście położono stępkę pod pierwszy prom. Stępka na pochylni rdzewieje, a nad promami zaległa błoga cisza.
11 styczeń 2018 : 15:04 Jato | Zgłoś
+25 Cytuję za stroną internetową SPP
TO CHYBA JEDNAK SPP BUDUJE PROM:
Położenie stępki pod pierwszy prom dla PŻB to historyczna chwila dla SPP- Stoczni Szczecińskiej, dla całego Szczecina, regionu i Polski. Rozpoczyna się bowiem nowy rozdział odbudowy przemysłu stoczniowego jak i całej gospodarki morskiej, zapowiadany i w sposób konsekwentny realizowany przez wypełnienie rządowego planu. Przemysł okrętowy ma stanowić koło zamachowe dla całej polskiej gospodarki.

Uroczystość zatem, obok charakteru historycznego i symbolicznego, dała tez początek przedsięwzięciu o istotnym znaczeniu gospodarczym naszego kraju.
11 styczeń 2018 : 18:14 Ciekawski | Zgłoś
+25 mało ciekawski ...
lukierek polizany, wnioski nie zostały wyciągniete. Tak się kończy czytanie bez zrozumienia tekstu.
12 styczeń 2018 : 07:23 grzegorzp | Zgłoś
+21 Prom
Daj sobie na luz , były bony ,święta ,sylwester , trzech króli, teraz ferie ,trzeba wykorzystać zaległe urlopy, może jakieś zwolnionko lekarskie coby pozbyć się stresu.Z mojej obserwacji widzę jakby ogonki zaczęły podwijać się w odwrotną stronę.
14 styczeń 2018 : 18:07 LUZ | Zgłoś
+21 Trollu, skoro jesteś taki mądry:
To czemu na stronie SPP nie ma wzmianki , że to MSR Gryfia buduje prom?
[link usunięty]
14 styczeń 2018 : 09:43 Ciekawski | Zgłoś
+18 Pozdrowienia z 3CITY
Zewnetrzna Firma przeprowadzila audyt wykonalnosci dla budowy promu w Szczecinie.
Tak jak to dzisiaj wyglada to nie ma warunkow.
Jak ktos zainwestuje w infastrukture 100mln zl (25mln eur) to sie ewentualnie da.
AMEN
16 styczeń 2018 : 08:04 Krystynka | Zgłoś
+19 Miliony
W Eurojockpot jest kumulacja 270 mln.
Problem jest poważniejszy-kto to wykona, za ile , czemu tak drogo i w jakim czasie.
Na dzisiaj podejście do tego tematu jest jak do jeża!!!
Wg mnie przydałby się monitoring miesięczny, codzienny tego projektu,łącznie z włączonym licznikiem ponoszonych kosztów.!!!
16 styczeń 2018 : 10:25 3CITY@ | Zgłoś
+16 Tylko Polska jak mocarstwo
udziela darowizn:
-Ukraina (PO)
Wietnam (PiS)
17 styczeń 2018 : 07:18 JurekOgorek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter