Kanadyjski armator Fednav odebrał z japońskiej stoczni Tsu Shipyard należącej do Japan Marine United ciekawy lodołamacz do przewozu ładunków sypkich/masowiec o nazwie Nunavik. Projekt statku został opracowany wspólnymi siłami przez armatora oraz stocznię.
Nunavik będzie wykorzystywany do transportu koncentratów z kanadyjskiej firmy wydobywczej Nunavik Nickel Mine z Zatoki Deception w północnej części prowincji Quebec. Dodatkowo w drodze powrotnej statek będzie transportował wyposażenie oraz paliwo na potrzeby fabryki.
Nunavik otrzymał klasę Polar Class 4 i może uprawiać żeglugę w ciężkich, arktycznych warunkach, budowa jego kadłuba pozwala na żeglugę z prędkością trzech węzłów przy pokrywie lodowej o grubości 1,5 m. Napęd główny statku posiada moc 29600 KM, jest to trzy razy więcej, niż w przypadku napędu porównywalnego tonażem konwencjonalnego masowca.
Nunavik jest pierwszym kanadyjskim statkiem wyposażonym w systemy utylizacji wód balastowych.
IMO : 9673850
Długość: 188,8 m
Szerokość: 26,6 m
Zanurzenie: 10,16 m
DWT: 24997