25 marca w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyła się uroczystość chrztu oraz przekazania Polskiej Żegludze Morskiej statku m/v Sudety.
Jednostka należy do grupy tonażowej masowców określanej jako kamsarmax (największy, jaki może wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Jej długość wynosi 229 m, szerokość 32 m, a zanurzenie 14,4 m. Jednorazowo może przewieźć 82 tysiące ton ładunku (węgla, rudy żelaza, zboża itd.). Kamsarmaxy ze stoczni Tsuneishi są światowym bestsellerem. Do tej pory armatorzy z całego świata zamówili ich już ponad 200. Za ich popularnością stoi przede wszystkim wysoka jakość wykonania oraz rozwiązania technologiczne o około 4 procent obniżające konsumpcję paliwa (m.in. specjalny profil dziobu i rufy, zwiększający opływowość) a także redukujące emisję CO2. Z kolei poziom bezpieczeństwa zwiększa specjalna budowa mostka kapitańskiego, z dużymi oknami, ułatwiającymi obserwację. Matką chrzestną m/v Sudety została Wioletta Szczepańska ze szczecińskiego hotelu Radisson BLU, natomiast kapitanem jednostki w dziewiczym rejsie jest kpt. ż. w. Mirosław Wamka. Sudety są drugim z serii kamsarmaxów zakontraktowanych przez PŻM w Tsuneishi. Pierwszym były Karpaty, które zostały odebrane w styczniu br. Kolejne z serii to Beskidy (planowany odbiór 10 sierpnia br.) oraz Tatry (planowany odbiór 5 października br.).
moze zrobic jeden sanitariat dla wzsystkich roboli ?
no jak towarzysze ...
Zastanawia mnie tam rozklad kabin, jest to dla mnie bardzo wazne.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.