Stocznie, Statki

Produkcja konstrukcji offshore nie jest już nowością. Obecna realizacja obejmuje dwa kontrakty – dla stoczni i chojnickiego oddziału. Prefabrykowane konstrukcje stalowe będą częścią usytuowanej na Morzu Północnym ogromnej platformy wiertniczej, która obecnie jest poddawana modyfikacjom.

W Gdańsku powstają ściany i pokłady o łącznej wadze niemal 400 ton. Natomiast w oddziale w Chojnicach budowane są konstrukcje skrzyniowe - prefabrykacja 6 sekcji oraz tzw. grillage. – Jest to konstrukcja, na której przewożone są sekcje np. na barce. Pełni ona jedynie funkcję transportową – tłumaczy Magdalena Glock-Czapiewska, project manager w chojnickim oddziale. Łącznie powstanie w Chojnicach 560 ton konstrukcji na platformę. – Duża część prac już za nami – mówi Glock-Czapiewska. – Cztery sekcje zostały wysłane do klienta, piąta jest na ukończeniu. Zakończenie prac planowane jest na połowę lutego.

Oprócz projektu na platformę wiertniczą, w chojnickim oddziale prefabrykowane są duże belki skrzyniowe poziome i pionowe. Są to części dwóch wież, na które kontrakt podpisał oddział Mostostal Chojnice. Urządzenie (ang. pipelay tower) będzie się znajdowało na statku. Jego zadanie to układanie rur na dnie morza, a miejscem docelowym tej realizacji jest Korea Południowa.

0 Stocznia Gdańska umiera!
Dwa dni temu napisałem:
"Najgorsze w tym wszystkim jest to, że Stocznia Gdańsk nie potrafi już budować statków, jest jeszcze gorzej, nie potrafi nawet budować terminowo bloków kadłubowych.
Kolejni armatorzy uciekają ze stoczni, a kierownictwo i związkowcy od Guzikiewicza i Gałęzewskiego udają, że zakład ma chwilowe trudności i jak tylko zrestrukturyzuje (powywala ludzi) zatrudnienie, to stanie na nogi. Wystarczy przeczytać kłamliwy Kurier stoczniowy, gdzie ogromne problemy zakładu są całkowicie lekceważone, a w zamian przedstawiane są kolejne sukcesy stoczni"

No i mamy dzisiaj o sukcesach, to jest budowie w Gdańsku ścian i pokładów o łącznej wadze niemal 400 ton. Śmiać się czy płakać? Tym to można uzupełnić najwyżej produkcję, jeżeli oczywiście jest tak, jak w każdej normalnej STOCZNI, a nie zakładzie konstrukcji stalowych, gdzie buduje się statki, których same kadłuby mają masę często przekraczającą 10.000ton, tak jak zawsze w gdańskiej kiedyś było, zanim nie zaczęła robić się na "najnowocześniejszą stocznią w Europie".
30 styczeń 2013 : 15:55 Guest | Zgłoś
+1 Produkcja albo polityka
Z perspektywy czasu widac ze poczatkiem upadku SG bylo powstanie Solidarnosci. Zwiazkowcom pozwolono wtracac sie w sprawy komercyjne, skutki widac do dzisiaj - ochrona pracownika ktory nie ma juz pracy. Stocznia ma budowac/remontowac tanio i szybko. Caly boom budowy statkow przespano - zarobily stocznie chinskie. Testament Rakowskiego sie sprawdza na terenie stoczni w centrum Gdanska powstana piekne dorgie apartamentowce jak w wielu miastach portowych Europy. Mieszkac w nich beda bogaci Chinczycy. ;(
31 styczeń 2013 : 06:46 Guest | Zgłoś
0 Tak to jest
Tak długo jak Guzikiewicz będzie w władzach Związku to w stoczni nie bedzie się nic działo .Armatorzy wiedzą kto jest ten pan i z żadnym kontraktem do stoczni gdańskiej nie przyjdą abiedny robotnik tylko będzie miał tam coraz gorzej i będzie bez pieniedzy.Pani Aldona Dybuk będzie pisała w Kurierze Stoczniowym jak to kwitnie Stocznia
06 luty 2013 : 15:52 Guest | Zgłoś
0 Prawda itylko Prawda
Stoczni Gdańsk realizuje lkwidacje samej siebie a nie nowe kotrakty od kilku lat piszą co oni to nie budują ai tak im nic nie wychodzi męcza tylko ludzi i propagandę sukcesu uprawiaja wspolnie ztakim panem jak Guzikiewicz
07 luty 2013 : 16:57 Guest | Zgłoś
0 Wypłata za styczeń2013
Pani Aldona powiedziała ze wypłata w ratach w styczniu to incydent a w lutym znowu wypłata w ratach. Stoczni grozi wyłączenie energi elektrycznej.
10 luty 2013 : 18:10 Guest | Zgłoś
0 Tylko dwa kotrakty
W takiej stoczni dwa kotrakty to już koniec tej stoczni szukajcie roboty kto tylko możePra
12 luty 2013 : 04:57 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter