Produkcja konstrukcji offshore nie jest już nowością. Obecna realizacja obejmuje dwa kontrakty – dla stoczni i chojnickiego oddziału. Prefabrykowane konstrukcje stalowe będą częścią usytuowanej na Morzu Północnym ogromnej platformy wiertniczej, która obecnie jest poddawana modyfikacjom.
W Gdańsku powstają ściany i pokłady o łącznej wadze niemal 400 ton. Natomiast w oddziale w Chojnicach budowane są konstrukcje skrzyniowe - prefabrykacja 6 sekcji oraz tzw. grillage. – Jest to konstrukcja, na której przewożone są sekcje np. na barce. Pełni ona jedynie funkcję transportową – tłumaczy Magdalena Glock-Czapiewska, project manager w chojnickim oddziale. Łącznie powstanie w Chojnicach 560 ton konstrukcji na platformę. – Duża część prac już za nami – mówi Glock-Czapiewska. – Cztery sekcje zostały wysłane do klienta, piąta jest na ukończeniu. Zakończenie prac planowane jest na połowę lutego.
Oprócz projektu na platformę wiertniczą, w chojnickim oddziale prefabrykowane są duże belki skrzyniowe poziome i pionowe. Są to części dwóch wież, na które kontrakt podpisał oddział Mostostal Chojnice. Urządzenie (ang. pipelay tower) będzie się znajdowało na statku. Jego zadanie to układanie rur na dnie morza, a miejscem docelowym tej realizacji jest Korea Południowa.
"Najgorsze w tym wszystkim jest to, że Stocznia Gdańsk nie potrafi już budować statków, jest jeszcze gorzej, nie potrafi nawet budować terminowo bloków kadłubowych.
Kolejni armatorzy uciekają ze stoczni, a kierownictwo i związkowcy od Guzikiewicza i Gałęzewskiego udają, że zakład ma chwilowe trudności i jak tylko zrestrukturyzuje (powywala ludzi) zatrudnienie, to stanie na nogi. Wystarczy przeczytać kłamliwy Kurier stoczniowy, gdzie ogromne problemy zakładu są całkowicie lekceważone, a w zamian przedstawiane są kolejne sukcesy stoczni"
No i mamy dzisiaj o sukcesach, to jest budowie w Gdańsku ścian i pokładów o łącznej wadze niemal 400 ton. Śmiać się czy płakać? Tym to można uzupełnić najwyżej produkcję, jeżeli oczywiście jest tak, jak w każdej normalnej STOCZNI, a nie zakładzie konstrukcji stalowych, gdzie buduje się statki, których same kadłuby mają masę często przekraczającą 10.000ton, tak jak zawsze w gdańskiej kiedyś było, zanim nie zaczęła robić się na "najnowocześniejszą stocznią w Europie".
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.