Wywodzący się ze Szczecina, cypryjski amator EuroAfrica Linie Żeglugowe, według niepotwierdzonych jeszcze informacji, sprzedał swój najstarszy drobnicowiec Szczecin.
Jak poinformowały międzynarodowe serwisy shipbrokerskie Szczecin trafi do stoczni złomowej w Indiach, dokąd został sprzedany za stosunkowo wysoką cenę 500 $ za tonę statku. Obecnie statek, który był eksploatowany na linii zachodnioafrykańskiej znajduje się w drodze do Indii.
Szczecin został zbudowany w 1987 roku przez Stocznię Gdynia jako czwarty z serii ośmiu nie najnowszych już wówczas (bo zaprojektowanych jeszcze w latach 70.) semikontenerowców typu B354. Wszystkie powstały dla Polski Linii Oceanicznych, trafiając w latach 90. do ich spółek – córek, w większości do POL – America. Po jej bankructwie sprzedane zostały armatorom zagranicznym, ze wyjątkiem Szczecina który został kupiony przez wówczas szczecińską EuroAfricę. Po kilku latach armator ten odkupił od zagranicznych armatorów dwa kolejne statki tej serii które pływają dziś jako Alexander 1 (ex. Radom) i Magdalena (ex. Łódź II).
EuroAfrica prowadzi obecnie wymianę tonażu na linii zachodnioafrykańskiej, zastępując starsze, duże drobnicowce, nowszymi i budowanymi według odmiennej koncepcji statkami wielozadaniowymi. W ubiegłym kupiono bliźniacze statki Onyx i Nefryt, które dołączyły do nabytych we wcześniejszych latach, siostrzanych statków Malachit i Azuryt.
Szczecin w 2003 roku, jeszcze w "starych" barwach EuroAfriki. Foto: AW/PortalMorski
Azuryt - na tego typu statkach EuroAfrica opiera przyszłość linii zachodnioafrykańskiej. Foto: AW/PortalMorski
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.