Stocznie, Statki

Wywodzący się ze Szczecina, cypryjski amator EuroAfrica Linie Żeglugowe, według niepotwierdzonych jeszcze informacji, sprzedał swój najstarszy drobnicowiec Szczecin.

Jak poinformowały międzynarodowe serwisy shipbrokerskie Szczecin trafi do stoczni złomowej w Indiach, dokąd został sprzedany za stosunkowo wysoką cenę 500 $ za tonę statku. Obecnie statek, który był eksploatowany na linii zachodnioafrykańskiej znajduje się w drodze do Indii. Szczecin został zbudowany w 1987 roku przez Stocznię Gdynia jako czwarty z serii ośmiu nie najnowszych już wówczas (bo zaprojektowanych jeszcze w latach 70.) semikontenerowców typu B354. Wszystkie powstały dla Polski Linii Oceanicznych, trafiając w latach 90. do ich spółek – córek, w większości do POL – America. Po jej bankructwie sprzedane zostały armatorom zagranicznym, ze wyjątkiem Szczecina który został kupiony przez wówczas szczecińską EuroAfricę. Po kilku latach armator ten odkupił od zagranicznych armatorów dwa kolejne statki tej serii które pływają dziś jako Alexander 1 (ex. Radom) i Magdalena (ex. Łódź II). EuroAfrica prowadzi obecnie wymianę tonażu na linii zachodnioafrykańskiej, zastępując starsze, duże drobnicowce, nowszymi i budowanymi według odmiennej koncepcji statkami wielozadaniowymi. W ubiegłym kupiono bliźniacze statki Onyx i Nefryt, które dołączyły do nabytych we wcześniejszych latach, siostrzanych statków Malachit i Azuryt. Szczecin w 2003 roku, jeszcze w "starych" barwach EuroAfriki. Foto: AW/PortalMorski Azuryt - na tego typu statkach EuroAfrica opiera przyszłość linii zachodnioafrykańskiej. Foto: AW/PortalMorski
 

0 szczecin
nie tylko szczecin, ale także zbudowane w szczecine horizon 1 i bravo p, zbudowany w gdyni produktowiec kapadokia o raz dwa neptuny z nrd safmarine palanca i flora polskiego armatora wszystkie już są lub w najbliższych dnia ch wylądują na plaży w alang.
11 styczeń 2011 : 23:41 marek | Zgłoś
0 nie tylko
Prawda. Tylko małe sprostowanie - Safmarine Palanca i Flora to ten sam statek. Wcześniej ogłoszono o jego sprzedaży na złom jeszcze pod nazwą czarterową, a później powtórzono to samo dla nazwy oryginalnej. Wkrótce na złom powinien trafić też Generał Dąbrowski którego nabywca już raczej nie zdecyduje się na dalszą eksploatację statku, jak miało to w przypadku Generała Grota - Roweckiego.
12 styczeń 2011 : 07:52 polsteam | Zgłoś
0 nie tylko
dziękuję za sprostowanie, mam jeszcze jedno pytanie co z kaliope jednym z siarkowców, bo n cotzias shipping podał że trafił na złom (15 to letni statek?). a tak to jeszcze mam jedną smutną refleksję stare jednostki odchodzą powoli na złom a nowwych zbudowanych w polsce już prawie nie przybywa i w ten sposób statki zubudowane w polsce oraz ekspolatowane przez naszych znikają z mórz i oceanów a to jest dla mmnie po prostu straszne!
12 styczeń 2011 : 20:33 marek | Zgłoś
0 Kaliope
Informacja o złomowaniu Kaliope była fałszywa - na złom sprzedano inny statek o tej samej nazwie, a w informacji błędnie umieszczono dane \"naszego\" siarkowca. \"Polska\" Kaliope od wielu miesięcy cumuje w Gdyni czekając na jakieś zatrudnienie - rynek przewozów siarki płynnej jest coraz mniejszy i trudno znaleźć zatrudnienie dla statku.
12 styczeń 2011 : 21:04 polsteam | Zgłoś
0 szczecin
szczecin już się \"plażuje\" w Alang, właśnie wrócił z niego mój znajomy
18 styczeń 2011 : 01:28 wiosło | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter