Porty, logistyka

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zachęca do wyrażenia zainteresowania budową głębokowodnego terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Przewidywana roczna zdolność przeładunkowa terminalu to około 2 mln TEU.

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma być w stanie przyjmować największe kontenerowce, jakie mogą pływać po Bałtyku - poinformowały na stronach internetowych służby prasowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Porty zakładają, że docelowy poziom przeładunków terminala będzie wynosić 1,5 mln TEU, a jego roczna zdolność przeładunkowa to 2 mln TEU. Wszystkie obiekty terminalu mają zostać zlokalizowane na pirsie wychodzącym w morze, z wyłączeniem zlokalizowanych w części lądowej obiektów zapewniających dostęp drogowy i kolejowy wraz niezbędną infrastrukturą.

Terminal ma mieć zdolność jednoczesnej obsługi trzech statków; dwóch jednostek oceanicznych oraz jednego tzw. feeder'a. Zarząd portów zaleca przy inwestycji wykorzystanie technologii i sprzętu o możliwie jak najniższym poziomie emisji, zgodnie z koncepcją tzw. green terminal.

Zarząd Portów przygotowuje raport o oddziaływaniu na środowisko całości inwestycji oraz pracuje nad uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. Szacunkowy termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wszystkich części inwestycji wraz z infrastrukturą dostępową to koniec lipca 2020 r. - poinformowały porty.

autor: Kacper Reszczyński

-3 terminal
W ciągu czterech lat to już kolejne, chyba szóste, oficjalne zaproszenie inwestorów do budowy terminala kontenerowego im Jarosława Kaczyńskiego, którego lokalizację wyznaczono obok Terminala LNG im. Lecha Kaczyńskiego. Zerowe zainteresowanie tym projektem nie zniechęca partyjnych wizjonerów. Liczy się wyłącznie potrzeba uczczenia bliźniaków a nie sens gospodarczy.
04 luty 2020 : 18:20 Max | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter