Porty, logistyka

"Szczeciński udział w szeroko pojętej gospodarce morskiej" był tematem przewodnim konferencji prasowej z udziałem wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorza Witkowskiego, która odbyła się 18 maja br. na pokładzie statku Pene Queen w Szczecinie. 

Uczestniczyli w niej także: Tomasz Hinc – wojewoda zachodniopomorski, Dariusz Słaboszewski – prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, Zenon Kozłowski – zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie, Paweł Brzezicki – zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej oraz parlamentarzyści Artur Szałabawka, Leszek Dobrzyński i Krzysztof Zaremba.

Minister G. Witkowski podkreślił wagę branży morskiej dla gospodarki narodowej. Wskazał, iż rząd jest zdeterminowany w dążeniu do odbudowy tego sektora gospodarki. Te wszystkie wysiłki są zauważalne w świecie, czego wyrazem jest m.in. powierzenie Polsce organizacji tegorocznych Światowych Dni Morza, które w dniach 13-16 czerwca br. odbędą się w Szczecinie. Co także, jest wielkim wyróżnieniem dla naszego miasta, bowiem to wydarzenie organizowane jest w miastach-stolicach państw.

Podczas konferencji mowa była także o inwestycji kluczowej dla dalszego rozwoju zespołu portów Szczecin-Świnoujście, tj. pogłębieniu toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m oraz związanymi z tym inwestycjami ZMPSiŚ SA w rejonach Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Prezes D. Słaboszewski zwrócił uwagę na znaczenie projektów inwestycyjnych poprawiających dostęp do zespołu portów Szczecin-Świnoujście, co ma duże znaczenie w związku ze wzrastającymi z każdym rokiem wielkościami obsługiwanych towarów w portach.

Uczestnicy konferencji zwrócili także uwagę na rozwój branży stoczniowej oraz bardzo dobre wyniki finansowe i plany rozwojowe Polskiej Żeglugi Morskiej.

rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście)

+12 Kolejny sukces
Tylu ich, że spokojnie to spotkanie mogli zorganizowac na stępce promu, położonej w dawnej (i podobno obecnej!) Stoczni Szczecińskiej, a mającej zaingurować budowę promów dla PŻB. Szczeciński udział w gospodarce morskiej bez tej stępki, jest niepełny.
18 maj 2018 : 14:49 Jato | Zgłoś
+4 Błąd
Oczywiście powinno być "zainaugurować". Literówka.
19 maj 2018 : 08:46 Jato | Zgłoś
+10 Bareja wiecznie żywy
Mateusz, wajchę przełóż
18 maj 2018 : 19:41 P-11 | Zgłoś
+10 Oderwanie
Wiara w hasła, chęci i doniesienia prasowe, oraz totalne oderwanie od realiów są porażające. I pomyśleć, że rządzą nami ludzie którzy nie dostrzegają realnej sytuacji, a jedyne na czym się opierają, to propaganda. To musi piep.... i to z hukiem. Niestety, bo będzie to kosztem Polski Morskiej.
18 maj 2018 : 20:53 Gryf | Zgłoś
+7 A może
Z treści wpisów poprzedników widzę że trzeba oddać całe wybrzeże jakiemu państwu które swobodnie odbuduje cały przemysł z pomocą takich autorów i taniej siły roboczej
Pytanie , któremu państwu zależy żeby Polska nie miała nic , tylko kamieni kupę?
19 maj 2018 : 14:27 Filip z konopi | Zgłoś
+4 Gdzie ta morska Polska ?
Ja, a podejrzewam też, iż inni piszący, nie mam żadnego wpływu na to co dzieje się w polskiej gospodarce morskiej. To poltycy rządzącej partii mają tu głos decydujący. Chciałbym bardzo by Polskę można było nazywać państwem morskim, by polskie stocznie, polscy armatorzy, polskie porty i PMW liczyły się nie tylko w Europie, ale i w świecie. Niestety to co widzimy, to nic innego tylko pompa i propaganda, a para idzie głównie w gwizdek. Szumne zapowiedzi, które stały się tylko zapowiedziami i obietnice bez pokrycia, tak wygląda Polska morska. Jedynymi jasnymi punktami są polskie porty i prywatne stocznie, ale czy to jest zasługa polityków PiS ?
19 maj 2018 : 15:33 Jato | Zgłoś
0 Katarski inwestor
jak czytam te platfonsie komentarze to zaraz mi się przypomina "Katarski Inwestor w stoczni szczecińskiej" Donalda Tuska, Boże świeć nad tym bałwanem...
19 maj 2018 : 20:37 Batory, ale inny | Zgłoś
+2 Stocznie w ruinie
Przypomnę, że PiS zastał Polskę w ruinie, obiecał jej odbudowę, a przede wszystkim miał być koniec z patologią. Bo hasło, że za koalicji PO-PSL była patologia, PiS niósł na swych sztandarach przez wiele lat. A co my teraz mamy ? Czy patologia sie skończyła ? Wszystkie państwowe stocznie ledwo zipią i gdyby nie kroplówki podłączane co rusz przez władzę, to o tych stoczniach pozostałoby tylko wspomnienie. Gdy chciano sprzedać Stocznię Szczecińską, ale i Stocznię Gdyńską i Stocznię Gdańską szalał w świecie drugi największy w historii kryzys gospodarczy, koniunktura w światowej gospodarce sięgała dna, a stocznie zamykano nie tylko w Polsce. Paradoksalnie, jeśli biznes stoczniowy był tak świetnym interesem, to dlaczego Katarczycy zrezygnowali z zakupu, tracąc wiele milionów wadium ? Teraz gospodarka w Polsce kwitnie, gospodarcza konunktura światowa jest wyśmienita. więc co się dzieje, iż państwowe stocznie są ciągle zagrożone upadłością ?
20 maj 2018 : 10:58 Jato | Zgłoś
+4 Ministerstwo pomoże rybakom
Rybacy podejrzewają, że to wina paszowców, czyli dużych jednostek, przeważnie duńskich i szwedzkich, które pozyskują na paszę dla zwierząt naturalny pokarm dla dorszy, a więc szproty i śledzie. Kolejnym wrogiem są będące pod ochroną foki.
Wnioski z konferencji będą podstawą do wypracowania rozwiązań na rzecz ochrony Bałtyku i rybaków.

[link usunięty]
19 maj 2018 : 21:09 Kołobrzeg | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter