Offshore

Dwie polskie firmy wkraczają na rynek wart miliardy dolarów i zamierzają go podbić. Zajmą się recyklingiem platform używanych w górnictwie morskim. 

Grupa Lotos oraz Grupa Mars Shipyards & Offshore, w skład której wchodzą spółki budowlane i stocznie podpisały list intencyjny, który dotyczy współpracy przy recyklingu platform używanych w górnictwie morskim. Chodzi o recykling platform morskich (offshore) oraz infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach węglowodorów. 

- Możliwość wejścia w nowy segment rynku offshore, jakim jest recykling platform wiertniczych i wydobywczych stwarza dla nas szanse na dalszą dywersyfikację oferty i wzmocnienie pozycji na rynku - mówi Konrad Konefał, członek zarządu MS TFI - zarządzającego Grupą Mars.

Spółki skupione w Grupie Mars to Energomontaż-Północ Gdynia, Energop, MSR Gryfia, Stocznia Remontowa Nauta, ST3 Offshore, Szczeciński Park Przemysłowy oraz biuro konstrukcyjno-technologiczne Mars Design & Solutions. Zajmują się remontami i konwersją statków, produkcją offshore oraz nowymi budowami.

- Kluczowym elementem realizowanej do 2022 r. strategii rozwoju grupy kapitałowej Lotos jest rozwój segmentu wydobywczego. Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych - powiedział Marcin Jastrzębski, prezes Grupy Lotos.

Podkreślił, że kooperacja z polskim przemysłem stoczniowym może stworzyć efekt synergii w tym obszarze.

- Podpisanie listu otwiera możliwość wejścia na rynek usług związanych z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach węglowodorów - dodał.

W 2015 r. na likwidację platform globalne koncerny wydały ponad 4 mld dolarów. Według szacunków, w 2040 roku rynek ten będzie już wart ponad 40 mld. Na prawie 3 tys. amerykańskich platform, już dzisiaj ponad 600 jest przeznaczona do likwidacji. 

Enmaro.com

Infografika: Enmaro.com (Energy Market Observer)
Infografika: Enmaro.com (Energy Market Observer)
+15 Brawo, Mości Konefał
Może zaczniecie razem od utylizacji tej od kilku lat przebudowanej platformy Lotosu?

Kim chcecie to robić? "Wstającym z kolan" od razu na klęczki Nautą czy "stocznią" Gryfia?
09 luty 2018 : 11:33 Stoczniowiec z Gdańs | Zgłoś
+9 Do
Do Marsjan , wara od Świnoujścia chyba że zrobicie sobie nowy zakład na terenie zabranym siłą od stoczni lub na terenie gryfii też na swoim terenie zabranym gryfii .
Tylko pytanie , czym to ustrojstwo przyciągnięcie do zakładu utylizacji skoro wszędzie jest płytko ?
10 luty 2018 : 10:18 Filip z konopi | Zgłoś
+1 Pioneering Spirit
Temat ciekawy i bardzo aktualny. Pozwole sobie przypomniec, ze ostatnio do eksploatacji wszedł Pioneering Spirit
IMO 9593505 o wymiarach 382 x 124 m i pojemnosci 403347 GT.
Jednostka juz zaliczyła zdjecie dwoch platform. Sporo danych w necie.
Czy o takiej technologii mysli sie w Polsce ?
Jednostke zbudowała Daewoo za bardzo duze pieniązki.
Zachęcam do lektury danych tego statku z utylizacją w tle.
Mieczyslaw
12 luty 2018 : 22:59 Mieczyslaw | Zgłoś
0 Ale syfia
Jak widac na zdjeciu w okolo tej platfory sa same placki rozlanego oleju!!!!! Co na to odpowiednie sluzby??
25 kwiecień 2018 : 02:33 Marian | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter