Należąca do koreańskiego koncernu STX stocznia w Helsinkach przekazała francuskiemu armatorowi Brittany Ferries prom pasażersko – samochodowy Armorique.
Kosztujący 110 mln Euro statek będzie obsługiwał połączenia pomiędzy Francją a Wielką Brytanią.
Prom o długości 168,3 metra i szerokości 26,8 metra powstał na takim samym kadłubie jak wcześniej przekazany przez tę samą stocznię prom Cotentin od którego różni się rozbudowaną częścią pasażerską.
Jest to prawdopodobnie ostatni prom, a zapewne i ostatni statek zbudowany przez słynną, helsińską stocznię, wcześniej należącą do tak znanych koncernów stoczniowych jak Valmet, Masa Yards, Kvaerner, czy ostatnio Aker. Koreański STX planuje zamknięcie i likwidację tej stoczni.
Kosztujący 110 mln Euro statek będzie obsługiwał połączenia pomiędzy Francją a Wielką Brytanią.
Prom o długości 168,3 metra i szerokości 26,8 metra powstał na takim samym kadłubie jak wcześniej przekazany przez tę samą stocznię prom Cotentin od którego różni się rozbudowaną częścią pasażerską.
Jest to prawdopodobnie ostatni prom, a zapewne i ostatni statek zbudowany przez słynną, helsińską stocznię, wcześniej należącą do tak znanych koncernów stoczniowych jak Valmet, Masa Yards, Kvaerner, czy ostatnio Aker. Koreański STX planuje zamknięcie i likwidację tej stoczni.