Przywrócić polską banderę

O filmie

Przedstawiamy film pt.: „Przywrócić polską banderę”, zrealizowany przez Video Studio Gdańsk na zlecenie Polskiego Związku Zarządców Statków.

Film powstał przy wsparciu finansowym Remontowa Holding SA, The Gdynia Maritime School oraz Związku Agentów i Morskich Przedsiębiorstw Rekrutacyjnych APMAR.

„Przywrócić polską banderę”, to także nazwa projektu, zgłoszonego w marcu 2017 r. na forum Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, przez Tadeusza Hatalskiego, inżyniera i kapitana żeglugi wielkiej, gorącego orędownika powrotu bandery narodowej na statki polskiej floty handlowej, za sprawą którego temat ten, po latach zapomnienia, znowu powrócił do debaty publicznej.

Film prezentuje i wyjaśnia podstawowe założenia projektu, którego celem jest przywrócenie polskiej bandery w żegludze międzynarodowej.

PortalMorski.pl dziękuje autorom filmu za zgodę na jego udostępnienie i możliwość zaprezentowania tego ważnego tematu społeczności ludzi morza.

Obszerny wywiad z kpt. ż.w. Tadeuszem Hatalskim można przeczytać w nr 4 (10) 2018 miesięcznika POLSKA NA MORZU.

Kategoria: Morze i Statki.

Tagi: bandera, flota handlowa, polska, projekt, rada rozwoju, statki i żegluga.

7 komentarzy

  1. Ale ten profesorek Modzelewski wali głupoty o miliardach do budżetu.

    Realnie zestawione jest w potencjalnych korzyściach i wydatkach budżetu, gdzie mówimy o kilku lub kilkudziesięciu milionach zlotych.

    Nic dziwnego, że takie problemy są z VAT, bo to on ustawę tworzył !

    DoktorDoktor, Sty 08, 2019 Odpowiedz

  2. Jedni PŁYWAJĄ, a drudzy PRACUJĄ NA MORZU. Pływajcie sobie dalej. Ale pod polską banderą za psie pieniądze. MASAKRA i współczuję Wam jak zaczną was okradać z ciężko zarobionych pieniędzy. Zarobionych daleko od domu i pod presją czasu, natłoku roboty itp. Polska bandera nie jest dobra dla marynarza, a dla tych co siedzą i się z nas śmieją!! A przede wszystkim nami gardzą, pracującymi na morzu.

    Tomek mechanik, Lis 28, 2018 Odpowiedz

  3. Jest tu wiele argumentów „za”, ale jeden z argumentów jest po prostu infantylny – argument ubezpieczeń marynarzy – zachłanność ludzka na pieniądze jest tu na pierwszym miejscu. Dlaczego marynarz w materiale filmowym narzeka na brak ubezpieczeń, a jednocześnie potwierdza, że sam się musi ubezpieczać? To co ma go usatysfakcjonować? żeby pracodawca za niego odprowadził składki? Znów byłby zarzut że „okradają” pracownika. Taką postawę przyjmują miliony zatrudnionych w gospodarce „lądowej” w Polsce – skutki są znane. A pamiętacie dlaczego premier Cimoszewicz stracił „pracę”? – bo po powodziach na Śląsku mówił, że rolnicy mieli by lżej, gdyby się ubezpieczali. I tu miał rację!!

    Pies na naiwnych, Lis 26, 2018 Odpowiedz

  4. Niedlugo ruszy budowa wiatrakow na morzu w polsiej strefie ekonomicznej.
    Pomimo ze Polska ma wielu specjalistow ktorzy by byli w stanie wybudowac je, z powodu wyzej przedstawionych powodow nie beda je budowaly ani statki pod poska bandera ani polacy jako zaloga. Polak zatrudniony na statku w polskiej strfie ekonomicznej bedzie zmuszony do odprowadzenia 40 proc podatku dochodowego. Takie jest stanowisko polskiego US.
    Wiec uczestniczyc w budowie beda rosjanie ukraincy, niemcy norwegowie ale nie polacy.

    Antek, Lis 22, 2018 Odpowiedz

  5. A może w ramach przywracania bandery ktoś by w końcu posadził tych co te bandere zlikwidowali kasując polskie firmy morskie i sprzedając ich majątek za półdarmo. Grecy świetnie się dorobili na polskich jednostkach sprzedawanych coś mi się zdaje po cenie złomu,Co dziwne niektóre złomy jeszcze pływają, a niby takie niedobre były.

    Dariusz, Lis 16, 2018 Odpowiedz

  6. Zaglosuje na kazda partie, ktora rozpocznie takie zmiany i umozliwi Naszym marynarzom plywac jak to sie dzieje w innych krajach z honorem.

    Robert, Paź 19, 2018 Odpowiedz

    • Marynarz pływa za pieniądze nie za honor i jak pieniądze nie będą się zgadzać to pójdzie pod obca bandere

      raf, Lis 07, 2018 Odpowiedz


Dodaj komentarz