Przywrócić polską banderę

O filmie

Przedstawiamy film pt.: „Przywrócić polską banderę”, zrealizowany przez Video Studio Gdańsk na zlecenie Polskiego Związku Zarządców Statków.

Film powstał przy wsparciu finansowym Remontowa Holding SA, The Gdynia Maritime School oraz Związku Agentów i Morskich Przedsiębiorstw Rekrutacyjnych APMAR.

„Przywrócić polską banderę”, to także nazwa projektu, zgłoszonego w marcu 2017 r. na forum Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, przez Tadeusza Hatalskiego, inżyniera i kapitana żeglugi wielkiej, gorącego orędownika powrotu bandery narodowej na statki polskiej floty handlowej, za sprawą którego temat ten, po latach zapomnienia, znowu powrócił do debaty publicznej.

Film prezentuje i wyjaśnia podstawowe założenia projektu, którego celem jest przywrócenie polskiej bandery w żegludze międzynarodowej.

PortalMorski.pl dziękuje autorom filmu za zgodę na jego udostępnienie i możliwość zaprezentowania tego ważnego tematu społeczności ludzi morza.

Obszerny wywiad z kpt. ż.w. Tadeuszem Hatalskim można przeczytać w nr 4 (10) 2018 miesięcznika POLSKA NA MORZU.

Kategoria: Morze i Statki.

Tagi: bandera, flota handlowa, polska, projekt, rada rozwoju, statki i żegluga.

8 komentarzy

  1. Ale ten profesorek Modzelewski wali głupoty o miliardach do budżetu.

    Realnie zestawione jest w potencjalnych korzyściach i wydatkach budżetu, gdzie mówimy o kilku lub kilkudziesięciu milionach zlotych.

    Nic dziwnego, że takie problemy są z VAT, bo to on ustawę tworzył !

    DoktorDoktor, Sty 08, 2019 Odpowiedz

  2. Jedni PŁYWAJĄ, a drudzy PRACUJĄ NA MORZU. Pływajcie sobie dalej. Ale pod polską banderą za psie pieniądze. MASAKRA i współczuję Wam jak zaczną was okradać z ciężko zarobionych pieniędzy. Zarobionych daleko od domu i pod presją czasu, natłoku roboty itp. Polska bandera nie jest dobra dla marynarza, a dla tych co siedzą i się z nas śmieją!! A przede wszystkim nami gardzą, pracującymi na morzu.

    Tomek mechanik, Lis 28, 2018 Odpowiedz

  3. Jest tu wiele argumentów „za”, ale jeden z argumentów jest po prostu infantylny – argument ubezpieczeń marynarzy – zachłanność ludzka na pieniądze jest tu na pierwszym miejscu. Dlaczego marynarz w materiale filmowym narzeka na brak ubezpieczeń, a jednocześnie potwierdza, że sam się musi ubezpieczać? To co ma go usatysfakcjonować? żeby pracodawca za niego odprowadził składki? Znów byłby zarzut że „okradają” pracownika. Taką postawę przyjmują miliony zatrudnionych w gospodarce „lądowej” w Polsce – skutki są znane. A pamiętacie dlaczego premier Cimoszewicz stracił „pracę”? – bo po powodziach na Śląsku mówił, że rolnicy mieli by lżej, gdyby się ubezpieczali. I tu miał rację!!

    Pies na naiwnych, Lis 26, 2018 Odpowiedz

  4. Niedlugo ruszy budowa wiatrakow na morzu w polsiej strefie ekonomicznej.
    Pomimo ze Polska ma wielu specjalistow ktorzy by byli w stanie wybudowac je, z powodu wyzej przedstawionych powodow nie beda je budowaly ani statki pod poska bandera ani polacy jako zaloga. Polak zatrudniony na statku w polskiej strfie ekonomicznej bedzie zmuszony do odprowadzenia 40 proc podatku dochodowego. Takie jest stanowisko polskiego US.
    Wiec uczestniczyc w budowie beda rosjanie ukraincy, niemcy norwegowie ale nie polacy.

    Antek, Lis 22, 2018 Odpowiedz

  5. A może w ramach przywracania bandery ktoś by w końcu posadził tych co te bandere zlikwidowali kasując polskie firmy morskie i sprzedając ich majątek za półdarmo. Grecy świetnie się dorobili na polskich jednostkach sprzedawanych coś mi się zdaje po cenie złomu,Co dziwne niektóre złomy jeszcze pływają, a niby takie niedobre były.

    Dariusz, Lis 16, 2018 Odpowiedz

    • Nie trzeba dlugo szukac. Mamy takiego europosla ,ktory juz ktoras kadencje siedzi w Europarlamencie.To on byl tym ,ktory mial urynkawiac i wprowadzac na wlasciwe tory PLO. Specjalnie dla niego stworzyli wowczas stanowisko dyrektora od tych spraw.Czym sie skonczylo wszyscy wiedza. Ze 180 statkow, zaplecza kontenerowego, ciagnikow siodlowych nie zostalo nic .To jedna z najwiekszych afer ,ktora w ogole nie zostala naglosniona i wyjasniona. Ow specjalista , pozniej w ten sam sposob prywatyzowal Polske , z jakim skutkiem tez wszyscy wiedza. Specjalista od przeksztalcen wlasnosciowych. Ten pan dwukrotnie mial stawac przed Trybunalem Stanu a do dzis mu wlos z glowy nie spadl.

      Janusz Roman, Sty 25, 2019 Odpowiedz

  6. Zaglosuje na kazda partie, ktora rozpocznie takie zmiany i umozliwi Naszym marynarzom plywac jak to sie dzieje w innych krajach z honorem.

    Robert, Paź 19, 2018 Odpowiedz

    • Marynarz pływa za pieniądze nie za honor i jak pieniądze nie będą się zgadzać to pójdzie pod obca bandere

      raf, Lis 07, 2018 Odpowiedz


Dodaj komentarz