Nowy Publiczny Terminal Promowy w Gdyni

O filmie

W Gdyni 9 października 2019 r. wmurowano kamień węgielny pod nowy Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.

To największa od blisko 50 lat inwestycja realizowana w gdyńskim porcie. Prace obejmują między innymi budowę terminalu promowego o kubaturze 30 tys. m3 i magazynu 7 tys. m3, przebudowę nabrzeży o długości około 600 metrów, a także budowę placów i parkingów o łącznej wielkości 65 tys. m2 . Zostanie wykonane połączenie kolejowe między nabrzeżami, przebudowa istniejących układów drogowych oraz inne prace infrastrukturalne. Do realizacji zadania zaplanowano użycie blisko 2000 ton stali, a także 20 tys. m³ betonu.

Inwestycja przyczyni się do przyjmowania większej liczby promów oraz ułatwi manewrowanie promów o długości 240 metrów. Skróci się czas związany z zawinięciem do portu (czas liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu nie przekroczy 120 minut).

Nowa lokalizacja terminalu – przy Basenie im. Marszałka Piłsudskiego, zapewni połączenie z najważniejszymi lokalnymi i krajowymi drogami stanowiącymi istotny element transportowego korytarza międzynarodowej wymiany handlowej. Usytuowanie terminalu to również korzyści, wynikające ze skrócenia czasu nawigowania jednostek w porcie. Oszczędność czasu oraz polepszenie dostępności transportowej, to znaczące aspekty łańcucha logistycznego, które w efekcie przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności portu.

Zakończenie prac zaplanowano na 2021 rok, a wartość inwestycji to ok. 290 mln PLN, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 116 837 137,67 zł.

Kategoria: Morze.

Tagi: budowa, inwestycja, kamień węgielny, Port Gdynia i terminal promowy.

4 komentarze

  1. Dotychczas określeniem PUBLICZNY nazywano DOM PUBLICZNY. Skąd więc wziął się Publiczny Terminal Promowy. Czy terminal będzie świadczył wiadome usługi, czy też ów terminal nazwano tak , bo tak sobie życzyła osoba mająca w tym względzie doświadczenie życiowe (pokoje na godziny).

    Andy, Sty 01, 2020 Odpowiedz

  2. Inwestycja super, ale bez nowej drogi prowadzącej na estakadę Kwiatkowskiego, jakoś nie widzę tej masy samochodów z promu, właczających się do ruchu na Wiśniewskiego

    Olek, Lis 23, 2019 Odpowiedz

    • Potwierdzam. Bardzo fajna inwestycja, ale chyba ktos zapomniał o drogach dojazdowych. Permanentne korki na węźle 1970, Wiśniewskiego już stoi, a po oddaniu „HUB promowego” to będzie masakra!!!!!!! O wjazd na Estakadę nie wspomnę.

      krzysztof, Sty 19, 2020 Odpowiedz

  3. Czekamy na prom Unity Line z trójmiasta do Szwecji.

    Krystian, Paź 23, 2019 Odpowiedz


Dodaj komentarz