Stocznia Meyer Turku (Finlandia) zakończyła budowę statku wycieczkowego Costa Smeralda, napędzanego gazem ziemnym LNG. Jednostkę przekazano Costa Cruises, włoskiej marce należącej do Carnival Corporation & plc.

Costa Smeralda to drugi statek wycieczkowy na świecie, po AIDAnova, wykorzystujący to paliwo, zarówno w porcie, jak i na morzu, i zarazem pierwszy we flocie tego armatora.

Kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia, statek wyruszy w dziewiczy, tygodniowy rejs. Zawinie do Marsylii, Barcelony, na Majorkę, do Civitavecchia i La Spezia.

Zamówienie jest częścią wielomiliardowego (USD) kontraktu spółki-matki Carnival Corporation pomiędzy stoczniami Meyer Werft: w Finlandii i Niemczech, ogłoszonego w połowie czerwca 2015 roku.

Costa Smeralda ma długość 337 m i szerokość 42 m. Zaoferuje rejsy w zachodniej części Morza Śródziemnego, pomieści łącznie 6554 pasażerów i 1646 członków załogi. Osiągnie maksymalną prędkość 17 węzłów.

Na pokładzie wybudowano dziewiętnaście barów dla gości, a także spa, z salonem piękności, łaźnią turecką, basenem i szesnastoma gabinetami zabiegowymi. Zabawa dla wszystkich grup wiekowych będzie kontynuowana w parku wodnym ze zjeżdżalniami lub w czterech basenach, w teatrze, dyskotece, kasynie, klubie jazzowym, czy sali gier. Dla dzieci zaprojektowano w pełni dedykowaną przestrzeń.

Nazwa statku została wybrana na cześć wybrzeża Costa Smeralda, głównej, turystycznej części Sardynii, w porozumieniu armatora i Consortium Costa Smeralda, przedsięwzięcia utworzonego w 1962 roku, które zarządza terenami szmaragdowego wybrzeża, wykorzystując jego potencjał turystyczny.

AL