Grupa Wärtsilä dostarczy unikalny i zgłoszony do opatentowania system magazynowania i podawania paliwa LNG dla dwóch nowych pogłębiarek ssących nasiębiernych ze smokiem wleczonym (TSHD). 

Statki są budowane przez Keppel Offshore & Marine dla Van Oord z Holandii. Zamówienie u Wärtsilä zostało złożone w II kwartale 2019 roku.

System Wärtsilä składa się z dwóch jednoposzyciowych, izolowanych poliuretanem zbiorników o pojemności 640 m3 , wyposażonych w innowacyjny system "In Line Tank Connection Space (ILTCS)", który zawiera urządzenia procesowe (regazyfikujące). System LNGPac-ILTCS posiada wyposażenie procesowe zamontowane z przodu zbiorników, zamiast dotychczasowej instalacji na ich szczycie.

W przypadku zastosowań na pokładzie przynosi to znaczne korzyści dla stref widoczności ze sterówki statku co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nawigacji, a także ze względu na zmniejszenie ryzyka uszkodzenia sprzętu, który jest zazwyczaj montowany na zbiorniku. Ponadto, w przypadku instalacji pod pokładem, system ILTCS poprawia wydajność magazynowania paliwa poprzez uniknięcie konieczności umieszczania urządzeń procesowych na zbiorniku, co upraszcza instalację systemu LNG.

"Nasze doświadczenie na rynku gazu płynnego LNG w branży morskiej jest niezrównane, a najnowszy rozwój słynnego systemu magazynowania, dostarczania i kontroli paliwa Wärtsilä LNGPac odzwierciedla tę wiedzę i doświadczenie", mówi Antti Kuokkanen, wiceprezes ds. elektroniki, rozrywki i przetwarzania w firmie Wärtsilä Marine.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Wärtsilä, uznanym na całym świecie liderem w dziedzinie systemów paliwowych LNG, w ramach tego projektu. Dzięki tej unikalnej technologii zdobędziemy więcej doświadczenia w wykorzystywaniu LNG jako paliwa alternatywnego w naszej flocie pogłębiarskiej", mówi Jaap de Jong, Dyrektor Departamentu Zarządzania Statkami, Van Oord.

Sprzęt Wärtsilä ma zostać dostarczony do stoczni w połowie 2020 roku dla pierwszego statku, a jesienią 2020 roku dla drugiego.

 

rel: wartsila.com