Jak ujawniono pod koniec lipca - norweska stocznia Larsnes Mek. Verksted AS pozyskała zamówienie na jeszcze jeden statek do przewozu żywych ryb (tzw. wellboat) od armatora Rostein AS.  

Nowa jednostka, o stoczniowym numerze budowy 66, z napędem hybrydowym, długa na 84,2 i szeroka na 15,5 m będzie miała pojemność zbiorników na schładzaną wodę, w której mają być przewożone ryby, rzędu 3900 m³. Będzie jednostką siostrzaną statku Ro Vision, zamówionego w październiku 2018 r, a zwodowanego w Gdańsku, w stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. około połowy sierpnia br., pod stoczniowym numerem budowy (Larsnes) 65. Oba statki mają po ok. 6000 ton nośności i 3700 jednostek tonażu pojemnościowego brutto.

Nowo zamówiona jednostka, według projektu SK 6000 DEH III ze Skipskompetanse w Norwegii, jako częściowo wyposażona, powstanie również w gdańskiej stoczni Marine Projects w podwykonawstwie dla Larsnes. Ma dotrzeć do stoczni norweskiej w styczniu 2020 r. i po dokończeniu wyposażenia, rozruchach i próbach morskich w Norwegii, angażujących 140 do 160 pracowników - być przekazana armatorowi w lecie przyszłego roku.

PBS