Kontrakt na budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej podpisała w marcu ubiegłego roku MSR Gryfia i to ona miała być liderem konsorcjum realizującym zlecenie. Teraz okazuje się, że liderem liderem konsorcjum ma być Stocznia Szczecińska.

Stocznia Szczecińska (Szczeciński Park Przemysłowy) i firmy działające na jej terenie miały wykonywać różne prace zlecane przez MSR Gryfia. Kadłub miał być montowany na pochylni Stoczni Szczecińskiej i z niej wodowany. Jednak, jak wynika z wypowiedzi Leszka Milczarka, prezesa MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych MARS, która padła we wtorkowym programie "Polski Punkt widzenia" w TV Trwam - teraz za lidera konsorcjum uznano Stocznię Szczecińską (Szczeciński Park Przemysłowy).

– Stocznia Szczecińska będzie budowała prom w konsorcjum ze Stocznią „Gryfią” (liderem będzie jednak Stocznia Szczecińska). Przez ostatnie 2 lata prezes Andrzej Strzeboński wykonał ogromną pracę. Zastał Stocznię Szczecińską w opłakanym stanie. Obecnie jest to zupełnie inny podmiot, kontraktuje nowe projekty stoczniowe, m.in. w przygotowaniu jest bardzo ciekawy projekt – statek autonomiczny. To chyba ewenement na skalę światową. Jest to statek bezzałogowy (…). Jestem przekonany, że konsorcjum poradzi sobie z budową promu, który też jest innowacyjny – będzie napęd LNG – tłumaczył Leszek Milczarek. 

Więcej >>>

AL, PBS, z mediów (Radio Maryja)