1 czerwca br. Partner Stocznia Sp. z o.o. z Polic, zwodowała, z wykorzystaniem jednego z doków pływających MSR Gryfia w Szczecinie, częściowo wyposażony kadłub chemikaliowca śródlądowego dla odbiorców z Holandii.   

Dostępne źródła skąpo informują o jednostce, a sama stocznia z Polic rzadko ujawnia wyczerpujące (lub jakiekolwiek) informacje o zbudowanych kadłubach i zazwyczaj nie odpowiada na konkretne zapytania, stąd nie ma pewności co do odbiorcy.

Wiele jednak wskazuje na to, że częściowo wyposażony kadłub śródlądowego chemikaliowca powstał na bezpośrednie zamówienie albo został zamówiony przez pośrednika - brokera w postaci firmy, która działa także jako stocznia - Rensen-Driessen z Holandii, względnie jest to statek zbudowany według projektu dostarczonego przez tę firmę. Jednostka zostanie najprawdopodobniej dostarczona do końca czerwca do Holandii, do wielobranżowej firmy inżynieryjnej i handlowej, działającej również jako stocznia - Dolderman BV z Dorderechtu, gdzie zostanie wykończona i doposażona przed przekazaniem armatorowi planowanym na październik 2018 r. Najpewniejszą dostępną informacją jest to, że odbiorcą ostatecznym - armatorem chemikaliowca rzecznego z Partner Stocznia oraz z Rensen-Driessen i/lub Dolderman, który ma nosić nazwę Dortsman, będzie Van Loon Shipping z Ridderkerk.

Jednostka, o stoczniowym symbolu budowy Dolderman 03, określana jest przez Rensen-Driessen jako "mega tanker", należący do "typu C". Ma 135 m długości całkowitej, 17,55 m szerokości, 6,10 m wysokości bocznej oraz pojemność ładunkową 9000 m³ i nośność 8700 ton.

Partner Stocznia Sp. z o.o. ma w zamówieniach (i zapewnie obecnie w budowie) m.in. częściowo wyposażony kadłub drugiej, identycznej jednostki o numerze budowy Dolderman 04.

PBS

Fot., video: Rensen-Driessen

Dortsman przed wodowaniem
Dortsman podczas wodowania
Dortsman podczas wodowania

Dortsman przed wodowaniemDortsman podczas wodowaniaDortsman podczas wodowania