Stocznia Larsnes Mek. Verksted AS podpisała kontrakt na budowę statku rybackiego Gunnar K dla armatora Kristoffersen Fiskebåt AS. Budowę częściowo wyposażonego statku stocznia norweska zleciła stoczni Safe Sp. z o.o. posiadającej zakład produkcyjny na terenie byłej Stoczni Gdańskiej. 

Częściowo wyposażony statek, zbudowany przez stocznię Safe, został zwodowany pod koniec pierwszego tygodnia października, z wykorzystaniem doku pływającego stoczni Alkor, i wyholowany z Gdańska, przez jednostkę Ronja, w niedzielę, 15 października.

Projekt statku pochodzi z biura projektowo-konsultingowego Naval Consult AS i jest podobny do projektu jednostki Sander Andre, którą - jako częściowo wyposażoną - przekazała w sierpniu Stocznia Wisła i Nordhavet (stoczniowy nr budowy 59), którą ta stocznia jeszcze przekaże.

Czytaj także: Stocznia Wisła przekazała częściowo wyposażony statek rybacki dla Norwegii 

Sejner przekazany właśnie, jako częściowo wyposażony, przez stocznię Safe, noszący stoczniowy numer budowy 60 i mający otrzymać imię Gunnar K, charakteryzuje się długością całkowitą 38,65 m i szerokością 9,25 m i wyposażony jest w sześć zbiorników RSW (na chłodzoną wodę morską), z których pięć przeznaczonych do przewozu żywych ryb. Łączna pojemność tych ładowni na ryby wynosi ok. 420 m³.

Pomieszczenia załogi zaplanowano dla 10 osób w czterech pojedynczych i trzech dwuosobowych kabinach.

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak, Larsnes Mek. Verk.

Gunnar K (Larsnes 60) - charakterystyka podstawowa:
nr IMO   9818266
państwo bandery   Norwegia
operator Kristoffersen Fiskebåt AS
stocznia (częściowo wyposażony kadłub)   Safe Sp. z o.o., Gdańsk / Gdynia
stocznia (główny kontraktujący, stocznia wyposażająca)   Larsnes Mekaniske Verksted AS, Larsnes, Norwegia
stoczniowy numer budowy   60
zamówienie   09.2016
długość całkowita   38,65 m
długość między pionami   32,50 m
szerokość   9,25 m
wysokość boczna do pokładu głównego   3,85 m
wysokość boczna do pokładu ochronnego   6,20 m
zanurzenie maksymalne   5,05 m
tonaż pojemnościowy brutto   499
tonaż pojemnościowy   154
tonaż skompensowany   1976
pojemność zbiorników na wodę słodką   25 m
pojemność zbiorników paliwowych   75 m
pojemność zbiorników balastowych i przeciw-przechyłowych   16 m

Gunnar K - Widok boczny z planu ogólnego
Gunnar K przed wodowaniem
Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii
Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii
Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii
Gunnar K - widok boczny z planu ogólnego
Gunnar K - Widok boczny z planu ogólnego Gunnar K przed wodowaniem Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Gunnar K - widok boczny z planu ogólnegoGunnar K przed wodowaniem Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Gunnar K - widok boczny z planu ogólnegoCzęściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Gunnar K - widok boczny z planu ogólnegoCzęściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Częściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Gunnar K - widok boczny z planu ogólnegoCzęściowo wyposażony sejner Gunnar K ze stoczni Safe - wyholowanie z Gdańska do Norwegii Gunnar K - widok boczny z planu ogólnegoGunnar K - widok boczny z planu ogólnego