Na współpracy firm i przemysłów krajów Europy Środkowej i Północnej skoncentrowano "North and Central Europe Maritime Ties Business Mixer", który odbył się pierwszego dnia targów. Współorganizatorem tego wyjątkowego spotkania networkingowego była Polsko-Skandynawska Izba Gospodarcza, zaś złotymi partnerami Greencarrier, Unifeeder oraz Rӧdl & Partner.

Jednak związki między Polskim i Nordyckim biznesem morskim widoczne są na wielu stoiskach, a na wielu z nich mamy do czynienia z firmami np. norwesko-polskimi. Znakomitym przykładem jest Seaonics Polska Sp. z o.o., która działa od 2013 roku i jest częścią norweskiej Seaonics AS.

Grupa Seaonics zajmuje się projektowaniem i produkcją zaawansowanego technicznie wyposażenia pokładowego, takiego, jak: wciągarki pokładowe z regulowanym napędami elektrycznymi, w tym systemy dla statków rybackich; żurawie AHC, żurawie ładunkowe, pokładowe i dla floty rybołówczej; urządzenia typu LARS do pracy burtowej i w moon-poolu (studni kadłubowej); systemy wiertnicze na obiekty pływające oraz systemy sterowania i software, szafy sterujące, rozdzielcze, itp., w tym również do obiektów typu gangway (pomostów komunikacyjnych) z układem aktywnej kompensacji ruchów od falowania. Na stoisku Seaonics na targach będzie wystawiona także szafa sterująca gangway'a 1:1 z programem symulacji. 

Seaonics nie produkuje raczej masowo wyposażenia "na półkę" czy "do magazynu", a zajmuje się głównie rozwiązaniami "szytymi na miarę" dla konkretnych, często, unikatowych, innowacyjnych i wymagających projektów.

Seaonics ma na koncie aplikacje swoich produktów na bardzo ciekawych jednostkach pływających. Dla przykładu w tym roku Seaonics dostarczył kompletne wyposażenie na statek naukowo badawczy Kronprins Haakon budowany przez stocznię Fincantieri. Obecnie jednostka jest w końcowej fazie prób morskich. Case study tego projektu będzie prezentowane na stoisku w postaci prezentacji multimedialnej.

Z kolei w ostatnim miesiącu Seaonics dostarczył kompletne wyposażenie pokładowe - wciągarki trałowe, pomocnicze i żurawie pokładowe na jednostkę budowaną w stoczni Vard dla armatora Havfish ASA.

Natomiast w ostatnich tygodniach Seaonics podpisał kontrakt na dostawę urządzeń pokładowych na jednostkę badawczą REV budowaną w stoczni Vard. Case study dotyczące tego projektu również znajdzie się w prezentacji na stoisku targowym Seaconics.

rel (Seaonics)