W poniedziałek, 21 sierpnia rano, z gdyńskiego portu wyholowano barko-ponton z częściowo wyposażonym kadłubem w dwóch blokach, zbudowanym przez firmy grupy Vistal dla norweskiej stoczni Simek AS.

Jest to taklowiec / pławnicowiec (longliner / netter) zakontraktowany w stoczni Simek przez armatora Veidar AS z wyspy Godøy koło Ålseund.

Nie ujawniono dotąd wielu szczegółów technicznych statku. Wiadomo, że budowany jest według projektu Rolls-Royce NVC306. Statek rybacki, który ma nosić imię Veidar, pomieści w 16 kabinach 25 osób załogi. Jego ładownia na zamrożony ładunek ma mieć 900 m³ pojemności. Statek ma osiągać prędkość 14 węzłów.

Dwa bloki składające się na kadłub zbudowano w dwóch lokacjach grupy Vistal. Część dziobowa ze śródokręciem powstała na nab. Indyjskim, niedaleko nowej dużej hali produkcyjnej Vistalu. Część rufowa - na nab. Węgierskim, na terenie Vistal Stocznia Remontowa. Aluminiowa nadbudówka statku powstaje we Flekkefjors - w stoczni Simek AS.

Barkoponton z blokami kadłuba z Vistalu (wyposażonymi w Gdyni w instalacje rurociągowe) holowany jest do Flekkefjord przez jednostkę FFS Amaranth. Zestaw holowniczy powinien dotrzeć do celu 24÷25 sierpnia.

PBS

Fot.: Simek

Taklowiec Veidar - renderyzacja
Kadłub taklowca Veidar, w dwóch blokach, wyholowywany na barkopontonie z Gdyni do Norwegii
Taklowiec Veidar - renderyzacjaTaklowiec Veidar - renderyzacja