Przy nabrzeżu Rumuńskim rozpoczęto 1 sierpnia po południu załadunek 3700 ton mrożonych kurczaków w kartonach na paletach. Eksportowy towar dostarczany jest do portu samochodami-chłodniami i ładowany bezpośrednio na statek - chłodniowiec Cool Expreso. 

Jest to kolejna partia mrożonych kurczaków ekspediowanych przez terminal drobnicowy OT Port Gdynia z portem przeznaczenia na Kubie.

Towar pochodzi z zakładów firmy Sokołów SA.

Pływający pod banderą holenderską chłodniowiec Cool Expreso należy do holenderskiego armatora Seatrade Groningen BV, a jego operatorem jest GreenSea Chartering BVBA z Belgii. Statek ma 126,29 m długości całkowitej, 116,25 m długości między pionami, 15,85 m szerokości konstrukcyjnej, 8,013 m zanurzenia i 11,90 m wysokości bocznej. Statek charakteryzuje się tonażem pojemnościowym 5471 i nośnością 7480 t. Może przewozić na pokładzie do 66 kontenerów 20-stopowych, w tym 20 chłodzonych. Statek wyposażony jest w cztery żurawie pokładowe o unosie 7 ton każdy. Napęd główny o mocy MCR 5400 kW (7342 KM) umożliwia statkowi osiąganie prędkości maksymalnej do 18 węzłów i eksploatacyjnej - do 17 węzłów.

PBS, rel (OT Port Gdynia)

Fot.: Piotr B. Stareńczak, OT Port Gdynia

Cool Expreso w Gdyni
Załadunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia
Załadunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia
Załadunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia
Załadunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia
Załadunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia
Załadunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia

 

Cool Expreso w GdyniZaładunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port GdyniaZaładunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port GdyniaZaładunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port GdyniaZaładunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port GdyniaZaładunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port GdyniaZaładunek chłodniowca Cool Expreso w terminalu OT Port Gdynia