Wiodące towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL ogłasza, że od teraz wszystkie statki klasyfikowane przez DNV GL mogą korzystać ze zdalnych inspekcji w przypadku niektórych usług za pośrednictwem platformy danych Veracity.

Oznacza to, że w przypadku szeregu badań, inspektor DNV GL nie będzie musiał podróżować na statek. Zamiast tego, poprzez połączenie online lub przesyłanie strumieniowe wideo, dedykowany zespół inspektorów może zapewnić statkom w dowolnym miejscu na świecie wsparcie w postaci dokumentacji, obrazów, wideo oraz danych wejściowych dostarczonych przez klienta i załogę.

W fazie pilotażowej przeprowadzono ponad 1000 zdalnych przeglądów przez Direct Access to Technical Experts (DATE), czyli centrum wsparcia technicznego z siedzibą w Morskim Centrum Operacyjnym w Hovik, a także placówki w Hamburgu, Singapurze, Houston i Pireusie. Testy rozpoczęły się w 2017 roku, z pierwszymi, pilotażowymi komercyjnymi implementacjami dotyczącymi wybranych statków w 2018 roku, a teraz już cała flota klasyfikowana przez DNV GL może korzystać z tej usługi.

Czytaj także: DNV GL: transformacja energetyczna okazją dla innowacyjnych projektantów statków

Gdy klient zamawia inspekcję przez portal flotowy na platformie DNV GL Veracity, system może - dla niektórych rodzajów inspekcji - zaproponować opcję przeprowadzenia przeglądu na odległość. Wszystkie takie wnioski o przeprowadzenie badania są następnie oceniane przez inspektora, aby upewnić się, że badanie może być oferowane zdalnie.

Rodzaje inspekcji, które mogą być oferowane jako zdalne, obejmują: usługi okazjonalne, które mieszczą się pomiędzy inspekcjami okresowymi, inspekcje oparte na dokumentacji, testowanie i obserwacja systemów w czasie normalnej eksploatacji oraz przeglądy, które nie zostały zamówione razem z okresowymi (corocznymi) przeglądami klasyfikacyjnymi.

Przeglądy okresowe, takie jak coroczne przeglądy statków, nie są częścią programu badań zdalnych, ponieważ wymagają obecności inspektora na pokładzie.

AL, rel (DNV GL)