Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce, rozpoczęła pod koniec stycznia przeładunek mocznika granulowanego dla spółki Polish Agro w OT Port Gdynia. Przeładunek dokonywany jest z masowca Mount Hope, największego statku z mocznikiem granulowanym, który zawitał do OT Port Gdynia w ciągu ostatnich lat. 

Statek Mount Hope, zwodowany w 2014 roku, to masowiec o całkowitej nośności 28 180 ton. Do Gdyni przypłynął z niemal 25,7 tys. ton wysokiej jakości mocznika granulowanego z portu Arziw w Algierii. W Gdyni przy Nabrzeżu Rumuńskim dokonany zostanie przeładunek ponad 10 tys. ton mocznika granulowanego. Większość ładunku zostanie przepakowana w 500-kilogramowe tzw. „big bagi”. Następnie statek uda się do portu w Szczecinie.

Obsługa największego od lat statku z mocznikiem granulowanym w OT Port Gdynia to kolejny krok w kierunku umacniania przez Grupę OT Logistics pozycji w zakresie obsługi transportu nawozów. Poprzez wzmacnianie kompetencji i możliwości przewozowych, Grupa OT Logistics konsekwentnie buduje pozycję lidera w zakresie transportu nawozów i produktów agro.

- Jesteśmy dumni, że zaufała nam tak renomowana firma jak Polish Agro, powierzając nam rozładunek i magazynowanie towaru o tak znacznej wartości oraz o bardzo dużym znaczeniu handlowym dla swojej sieci sprzedaży. To dowód na to, że Grupa Kapitałowa OT Logistics właściwie analizuje rynek i jego perspektywy rozwoju w segmencie chemii i nawozów. To kolejny etap budowania przez nas pozycji lidera obsługi tych ładunków w Polsce i w regionie. Sukcesywnie rozwijamy wachlarz dostępnych usług, budujemy szeroką bazę wiedzy o produktach i wymaganiach klientów, wzbogacamy się o kolejne doświadczenia, w tym wyzwania tak ambitne jak obsługa największego statku z mocznikiem w ciągu ostatnich kilku lat – powiedział Andrzej Staliński, dyrektor segmentu agro w OT Logistics SA.

Przeładowany mocznik granulowany sukcesywnie trafia do krajowej sieci dystrybucyjnej Polish Agro. 

Zespół pracowników OT Port Gdynia prowadzi od 29 stycznia zintensyfikowany proces rozładunku i pakowania towaru do „big bagów”, tak aby rozładunek postępował zgodnie z ustalonym harmonogramem pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w postaci silnych i porywistych wiatrów oraz niskich temperatur, szczególnie w pierwszym tygodniu obsługi statku. 

Polish Agro to doświadczony i stabilny partner dla odbiorców środków do produkcji rolnej, który skutecznie doradza rolnikom, gwarantuje bardzo wysokiej jakości produkty, szeroko i elastycznie dostępne dzięki rozwiniętej logistyce. Tę logistykę wewnętrzną wspierają sprawdzeni i mocni partnerzy tacy jak Grupa Kapitałowa OT Logistics.

- Powierzyliśmy obsługę tak dużego statku profesjonalistom z OT Logistics na terminalu w Gdyni. Nasz mocznik granulowany to towar klasy premium, który musi zostać dostarczony do naszych klientów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w celu zapewnienia jakości samego produktu oraz gwarancji zachowania wysokiego standardu obsługi klienta. Nie mieliśmy wątpliwości, że takiego zadania może podjąć się właśnie ten operator logistyczny, z którym sukcesywnie rozwijamy współpracę. Jestem pewien, że nasi klienci już wkrótce docenią starania Polish Agro w zakresie wysokiej jakości towarów oraz skuteczną logistykę magazynowania i dystrybucji zapewnianą przez Grupę Kapitałową OT Logistics. Takiego rozwiązania mogą nam pozazdrościć nasi konkurenci - powiedział Mathias Eisert, prezes zarządu Polish Agro Sp. z o.o.

rel (OT Logistics)