Żegluga

ABB dostarczy elektryczne, cyfrowe i sieciowe rozwiązania dla dwóch nowych statków P&O Ferries, w tym napęd Azipod® i system magazynowania energii, zmniejszając zużycie paliwa o jedną tonę na rejs przez Kanał La Manche.

ABB podpisała kontrakt ze stocznią Guangzhou Shipyard International Ltd. na dostawę pełnego zakresu zintegrowanych rozwiązań dla dwóch nowych, dwustronnych promów P&O Ferries.

Rozwiązanie napędu hybrydowego, wykorzystujące energię elektryczną z akumulatorów o pojemności 8,8 MWh i generatorów z silnikami wysokoprężnymi, pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa na trasie Dover-Calais firmy P&O Ferries o 40 procent. Akumulatory zapewnią pełną moc do manewrowania w porcie oraz przygotują statki do eksploatacji w trybie zero emission, gdy tylko dostępne będą kolejne elektryczne stacje ładowania na lądzie.

Statki o długości 230 metrów będą największymi promami pasażersko-towarowymi, jakie kiedykolwiek pływały na tej trasie w momencie wejścia do eksploatacji w 2023 roku.

Poza napędem Azipod® i magazynowaniem energii, nowe statki będą wyposażone w kompleksowy zakres rozwiązań ABB w zakresie zasilania i napędu, automatyki i zarządzania energią elektryczną. System Zarządzania Mocą i Energią (PEMS™) ABB jest ściśle zintegrowany z systemem elektrycznym i zapewnia optymalne wykorzystanie całkowitych zasobów energetycznych statku poprzez usprawnienie przepływu informacji pomiędzy systemami pokładowymi.

Dwustronne promy nie będą musiały wykonywać manewru zawracania w porcie. Kapitan i starsi oficerowie po prostu przejdą na przeciwległy mostek, oszczędzając siedem minut na każdej podróży oraz jedną tonę paliwa - jedną szóstą tego, co zużywa się na 21-milowej przeprawie. Zamówione przez P&O statki, to prawdopodobnie największe w historii "symetryczne" promy typu "double ended".

Statki zostaną również wyposażone w system ABB Ability™ Marine Pilot Control, inteligentny system manewrowania i kontroli, który umożliwia bezpieczniejszą i bardziej wydajną pracę dzięki automatyzacji niektórych zadań nawigacyjnych.

Silniki promów zostaną wyposażone w dwustopniowy system turbodoładowania ABB Power2, który jeszcze bardziej poprawi wydajność energetyczną i pomoże osiągnąć do pięciu procent oszczędności paliwa. Ponadto, system Power2 pomoże zmniejszyć emisję tlenków azotu nawet o 60 procent.

Posiadając ponad 20 statków i odbywając 27 000 rejsów rocznie na ośmiu trasach pomiędzy Wielką Brytanią, Republiką Irlandii i portami północnego kontynentu, P&O Ferries jest jedną z wiodących firm promowych i logistycznych w Europie, przewożącą rocznie 8,4 mln pasażerów, 1,6 mln samochodów i 2,2 mln jednostek ładunkowych.

Stocznia Guangzhou Shipyard International, w której będą budowane statki, jest uznawana za jedną z najnowocześniejszych i największych firm stoczniowych w Chinach, m.in. jako kładąca większy nacisk na budowę zrównoważonych statków.

AL, rel (ABB)

Wiz.: ABB

1 1 1 1