Stocznie, Statki

Do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął na remont masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej Resko. Armator planuje w tym roku wyremontować w polskich stoczniach co najmniej siedem statków.

Na statku wykonane zostaną prace remontowo-modernizacyjne, a remont zakończy się odnowieniem pięcioletnich dokumentów klasyfikacyjnych – poinformował w środę rzecznik prasowy Grupy PŻM Krzysztof Gogol. - Resko to masowiec przystosowany konstrukcyjnie do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Został zbudowany w 2010 r. i ma nośność 30 tys. ton.

Ze względu na częste "przecieranie się" w amerykańskich i kanadyjskich śluzach statek wymaga m.in. kompleksowej konserwacji i pomalowania kadłuba. Oprócz tego prace będą dotyczyć ładowni, pokładu i nadbudówki. Ponadto zostanie dokonany przegląd silnika głównego, agregatów, dźwigów pokładowych oraz wszystkich urządzeń nawigacyjnych. Ważnym elementem prac będzie instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, co wynika z przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej, jakie weszły w życie w ubiegłym roku.

Remont Reska potrwa w Gryfii około miesiąca.

W tym roku Grupa PŻM zamierza wyremontować w krajowych stoczniach jeszcze co najmniej siedem statków. Będą to masowce: Juno, Armia Krajowa, Legiony Polskie, Lubie i Solina oraz dwa promy PŻM zarządzane przez spółkę Unity Line Gryf i Wolin.

Dodajmy, że w listopadzie i grudniu ub. roku dwa inne - większe - masowce polskiego armatora - Jawor i Ornak (klasy panamax), przeszły remonty klasowe połączone z wyposażeniem ich w systemy oczyszczania wód balastowych (Ballast Water Management Systems) w Gdańskiej Stoczni Remontowa S.A.

Kacper Reszczyński, GL

Wideo z remontu Jawora można zobaczyć tu:

Masowce PŻM wróciły na remonty do Gdańska

+13 Remont
Przeklęta złodziejska stocznia co na siłę dają do remontu pokazać że coś robią te niudaczniki powinniście gnić w ***** złodziejskie nasienia co już ograbiliście Świnoujście z majątku co dali wam statek bo wreszcie macie czym robić czyli naszymi narzędziami żeby ta grabież w gardłach wam stanęła i kiedy ten złodziejski zarząd i związkowcy SS80 wylecą na zbity pysk
27 styczeń 2021 : 21:57 Stoczniowcy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Disneyland
Ta wyspa jest niesamowitą firmą. Już bardzo mało w Polsce jest takich firm, które nieskalanie zachowały sposób zarządzania i funkcjonowania firmy rodem z Barei. Oni nigdy nie zarobią jako stocznia, ale może zarobić jak "Muzeum scenariuszy filmów Barei". Taki Disneyland na miarę naszych możliwości, przez nas wykonany i to nie jest nasze ostatnie słowo.
Te wszystkie "rozmowy", "negocjacje", "akcje" to powinny być wystawy, a Ci ludzie eksponaty. ECS w Gdańsku wysiada. Wielu 40, 50, 60 latków z chęcią by poszło z synami i wnukami pokazać im żywą historię, wręcz doskonałą i modną w dzisiejszych czasach inscenizację. To naprawdę jest branża gdzie mogliby odnieść spory sukces.
28 styczeń 2021 : 12:11 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Remont
Prezesino gryfioska siedzisz już na kradzionym fotelu Świnoujskim i nowym biurku tucz...u obrzydliwy kiedy zadławicie się naszą krzywdą nigdy wam tego nie wybaczymy co z nami zrobiliście ale i na was przyjdzie czas szczecińskie gnidy i ty vel Grudzień też na ciebie przyjdzie czas gnido związkowa i reszta złodziejska klika
27 styczeń 2021 : 22:12 Stoczniowcy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Ballast Water Management Systems
Ja osobiście spotkałem się z określeniem Ballast Watr Treatment System (BWTS), takie nazewnictwo występowało na moich wszystkich dotychczasowych statkach. Wasz skrót być może używany jest tylko w biurach...
28 styczeń 2021 : 08:12 Tomek.TAG Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 Wiadomo o co chodzi
Systemy obróbki (oczyszczania) wód balastowych (Ballast Water Treatment Systems) instaluje się na statkach zgodnie z wymogami konwencji o zarządzaniu wodami balastowymi (Ballast Water Management Convention). Dlatego wielu używa określeń systemy BWT lub BWM zamiennie.
28 styczeń 2021 : 09:28 Tymek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Syf
Napiszcie jeszcze że statki które były zaklepane na swinoujscie do remontu też dzięki mamagerom że swinoujscie przejęli, amadeus i a2b spiryt
28 styczeń 2021 : 08:38 Peloponez Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 do Syf
napisz też że twoim świnoujskim managerom nie przeszkadza praca w Gryfii, ba nawet są wysoko postawioną kadrą zarządzająca, a A2B SPIRIT został wyremontowany w terminie kontraktowym ku zadowoleniu Armatora.
25 luty 2021 : 12:26 ccc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 dp SYF
Napisz jeszcze że niektórym twoim świnoujskim managerom nie przeszkadza praca w Gryfii, ba są wysoko postawiona kadrą zarządzającą, a remont m/v A2B SPIRIT został wykonany w terminie kontraktowym ku dużemu zadowoleniu Armatora.
25 luty 2021 : 12:28 ccc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Ratowanie Gryfi jak PŻM tonie
Ta stocznia to kompletne dziadostwo.Dziwie się nowemu Dyrektorowi że znowu dziaduje i wybiera najgorszy syf.PSC w portach zachodnich skoryguje jego działania.Widzę że zmiana dyrektora tylko pogarsza stan techniczny statków.Płace dno,częsci zapasowych brak i denne zaplecze techniczne.Polski marynarz woli szukac pracy u obcych armatorów.Wypełnianiaja luki kadrowe bułgarami-kompletne dno oraz rumunami tutaj juz lepiej.Wstyd aby u Polskiego armatora plywali ludzie z ulicy
28 styczeń 2021 : 09:30 Sławomir Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 Współpraca
Długoletnia współpraca termosa i wyspy na Odrze to współpraca dwóch dużych Ezbeckich lodziarni. Współpraca z korzyścią finansową dla obydwu legowisk ezbeckich natomiast z dużą stratą dla podatników i całego otoczenia branżowego. Obydwie firmy należy natychmiast, w trybie pilnym sprzedać choćby za funt kłaków, ale wątpię żeby się głupi znalazł czy to krajowy czy zagraniczny. Nie przypominam sobie i nie słyszałem wcześniej żeby te firmy kiedykolwiek zarobiły. Stan w którym wymaga od Zarządu zgłoszenia upadłości jest normalną stabilną działalnością tych firm.
30 styczeń 2021 : 10:38 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Sedina
Statki budowane w Chinach są remontowane Gryfii na podstawie dawnej decyzji Pana Pawła Szynkaruka, byłego Prezesa PŻM, który w ten sposób chciał wynagrodzić Szczecinowi brak budowy tych statków w miejscowej stoczni. Stocznia Szczecińska nie podjęła oferty PŻM na budowę 30 masowców, a mogło by być tak pięknie.
28 styczeń 2021 : 09:30 Kaszub Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 statki
Szanowny Panie, ale chinczycy zaprponowali ceny o około polowę niższe niż mogły zaproponować stocznie Polskie, dla tego jest tak jak jest.
28 styczeń 2021 : 19:35 marek 111 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Sedina
Mógłby Pan podać rok negocjacji i nazwisko premiera Polski w tym czasie.
29 styczeń 2021 : 04:20 Kaszub Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 No to chyba bylo za liberalow
Prawda taka, ze stocznia Szczecinska nie istnieje od dawna, ostatni statek zszedla tam bodajze w 2009 roku. Budowa statkow to nie pieczarkarnia, gdzie jedna rodzina moze rozkrecic biznes. Potrzeba mnostwa specjalistow a Chinczycy ich maja pod dostatkiem. Nasi wyjechali do Skandynawii.
29 styczeń 2021 : 09:04 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Niższe ceny
Chińczycy kwotują niżej, bo rząd chiński dopłaca do ceny żeby chińskie stocznie miały zatrudnienie i mogły wydymac z rynku stocznie europejskie, co się zresztą pięknie sprawdza. Armator pójdzie tam gdzie taniej.
30 styczeń 2021 : 14:28 Szejku Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 No a Niemcy nie doplacaja?
Caly czas subsydiuja.
31 styczeń 2021 : 09:48 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Poniżej dna
Ta stocznia przez całe dziesięciolecia chyliła się ku upadkowi . Gdy stała się bankrutem , w 2012 roku PO postanowiła zniszczyć najlepszą stocznię państwową - Morską Stocznię Remontową S.A. w Świnoujściu , poprzez przejęcie jej przez tego bankruta . W tym roku zlikwidowali tą piękną stocznię w Świnoujściu , a nowoczesny sprzęt i cały majątek ruchomy , zakupiony przez świnoujskich stoczniowców , wywieźli do tego dziadostwa . Tak działa politruk w tej stoczni , wspierany przez PiS. Wstyd to mało powiedziane , to po prostu powinno być osądzone przez niezawisłe sądy , a winni ukarani . Kiedy zlikwidują to dziadostwo , bo n.p. remont małego statku wojskowego robią już czwarty rok !! WSTYD I SKANDAL !!
28 styczeń 2021 : 10:36 stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Aleja stępek
Kopią już ten dół w mule za sprzedane Świnoujście czy nie ? Obawiam się, że zanim dok wybudują wszystko się 5 razy zamuli :-) . Czekamy na uroczystość stępki. Można by ją obok stępki promu postawić i zrobić specyficzną "Aleje stępek". Jakie Hollywood taka i aleja. :-) . Później dołożyć stępkę pod okręt podwodny i niszczyciel. Trzeba ich trzymać za słowo. Pieniądze za Ś-cie nie idą na przeżarcie tylko na kopnie dołu pod dok :-) . PIS o tyle jest lepszy od PO że mu się nic nie udaję nawet przekręty. Tamtym na przykład ST3 się udało i daliśmy 350 mln PLN dotacji dla zagranicznego inwestora który porzucił dla na firmę z 400 mln długiem da zapłaty :-) . Dwie złodziejskie bandy używając sprzecznych "ideologii" jako narzędzia demokratycznego walczą o legalną władzę i koryto. A może to jedna banda tyle specjalnie podzieliła się na dwa niby zwalczające się obozy, żeby nie dąć miejsce dla kogoś normalnego ? :-) .
28 styczeń 2021 : 11:40 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 c.d.
Może oni jak w Folwarku zwierzęcym razem wóde chleją i śmieją się z naiwnych pracujących zwierzątek ? Czy Ci czy Ci czy prywatne czy państwowe zawsze my górą :-) . Dziwne że jak zamieniają się miejscami to całkowicie zmienia im się optyka i zachowują się w ten sposób jaki wcześniej krytykowali lub krytykują ten w jakiś się zachowywali. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Folwark zwierzęcy.
28 styczeń 2021 : 11:41 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter