Stocznie, Statki

Chińskie przedsiębiorstwo żeglugowe SITC International Holdings Co złożyło zamówienie na budowę dziesięciu kontenerowców w stoczni Yangzijiang Shipbuilding.

Kontrakt podpisano pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na łańcuchy dostaw w transporcie i logistyce, ograniczającego także zainteresowanie przedsiębiorstw odnawianiem swoich flot.

Kontrakt obejmuje sześć jednostek o pojemności 2600 TEU oraz opcję na budowę dodatkowych czterech. Jak informuje stocznia, nowe kontenerowce mają mieć 185,99m długości, 35,2m szerokości i wyjątkowe zdolności w zakresie wydajności paliwowej. Wartość umowy wynosi 162 mln dolarów. Kontenerowce mają być dostarczone Zamawiającemu w 2022 i 2023 roku.

Chińskie przedsiębiorstwo w ciągu ostatnich kilku miesięcy było bardzo aktywne. W sierpniu, w tej samej stoczni, firma złożyła zamówienie na sześć kontenerowców o pojemności 1800 TEU, a w listopadzie siedem kontenerowców, w tym dwa o pojemności 1800 TEU, jeden 2700 TEU oraz cztery kontenerowce o pojemności 2400 TEU.

AL, z mediów

+3 Prywatne Kongo Mobutu
"Kontrakt obejmuje sześć jednostek o pojemności 2600 TEU oraz opcję na budowę dodatkowych czterech. Jak informuje stocznia, nowe kontenerowce mają mieć 185,99m długości, 35,2m szerokości i wyjątkowe zdolności w zakresie wydajności paliwowej. Wartość umowy wynosi 162 mln dolarów" . Tak analizując zgrubnie słynna metoda kg Mercedesa.
Czyli 162 mln $ / 6 = 27 mln $ / szt. Dal porównania RAL-e - 100 mln € = ok. 122 mln $ / 5 szt. cena kontraktowa. Uśredniając 24,4 mln / szt.
W rzeczywistości ostatecznie za RAL-e po wszystkich problemach zapłacono myślę z 70 % czyli 85 mln $ czyli 17 mln $/sztukę. Co prawda te chińskie są dużo większe, ale 10 mln $ droższe i to różnica tylko w wielkości w obudowaniu stalą powietrza.
23 grudzień 2020 : 11:46 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 c.d.
Myślę że śmiało można powiedzieć że Remontowa jest konkurencyjna na chińskim azjatycko-afrykańskim rynku cenowym. Dziwna ta polityka Janusza i jego przybocznych hunwejbinów. Kieszeń mu puchła pewnie jak Mobutu w Kongo :-) . A szkoda bo przed Covidem np.. w Niemczech czy Holandii brakowało keji dla prac po Zachodnich cenach 65 Euro/godzinę. W pewnym sensie nie mój cyrk nie moje małpy ale Janusze biegają później do MON-u, czy innych Ministerstw o okręty, prom czy inne. I wtedy kosztuje to 3 razy tyle co na Zachodzie. I to mnie wkurza i tak nie może być, że jego firma zarobić potrafi tylko na zleceniach dla podatników, a na zagranicznych klientach tylko konto Januszy w Szwajcarii. Jeszcze biorą udziału w jakiś konferencjach europejskich krytykując Chiny że psują rynek. Co za hipokryzja i chorzy ludzie.
23 grudzień 2020 : 11:47 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 c.d.
W państwowych nie lepiej. Przykład SMW :-) . Jak wycenili dla remont okrętu dla Niemców, że tamci uważają że to poniżej jakichkolwiek logicznych kosztów.
cyt.
Umowa może mieć wartość do 9,7 mln euro. Ofertę polskiej stoczni określono jako „nie do pobicia pod względem warunków”.
radar.rp.pl/przemysl-obronny/20737-polska-stocznia-wyremontuje-okret-donau-dla-deutsche-marine
Wiadomo też jak to się skończy czyli zerwaniem kontraktu, sądem, przegraniem, wysokim odszkodowaniem, a przede wszystkim kolejnym WSTYDEM I OBCIACHEM . :-) . Moim zdanie takie państwowe stocznie jak SMW czy szczecińska Gryfia powinny być już dawno polikwidowane i wzmianki po nich wykreślone ze wszystkich stron w Internecie. Jak Rzymianie w Kartaginie, ziemie solą posypać żeby się nic nie odrodziło.
23 grudzień 2020 : 11:47 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 c.d.
Kończyć, wstydu oszczędzić, a przede wszystkim kasy podatników, która może iść na lepsze cele. Mogą iść do pracy do Amazona. Choć ja wiem że dla tego typu ludzi praca hańbi. Oni są "czymś lepszym :-) . Do "interesów". Kto pracuje i się na czymś zna to "*****" i "nieudacznik". Takie to są już zj..by czy przy..by i żadna restrukturyzacja ich nie zmieniła i nie zmieni :-) .
W tym kraju nie ma kto rządzić. Przez tyle lat można było dobrze zarabiać to geszeciarze ( nie mylić z przedsiębiorcami) z Chinami i Bangladeszem rywalizowali :-) . I to skutecznie. :-) . Teraz jeszcze trzeba ich klanom długi spłacać z podatków albo wynagrodzeń dla podwykonawców jak w Naucie czy ST3 . Teoretyczne państwo z dykty :-) .
23 grudzień 2020 : 11:48 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter