Chińskie przedsiębiorstwo żeglugowe SITC International Holdings Co złożyło zamówienie na budowę dziesięciu kontenerowców w stoczni Yangzijiang Shipbuilding.
Kontrakt podpisano pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na łańcuchy dostaw w transporcie i logistyce, ograniczającego także zainteresowanie przedsiębiorstw odnawianiem swoich flot.
Kontrakt obejmuje sześć jednostek o pojemności 2600 TEU oraz opcję na budowę dodatkowych czterech. Jak informuje stocznia, nowe kontenerowce mają mieć 185,99m długości, 35,2m szerokości i wyjątkowe zdolności w zakresie wydajności paliwowej. Wartość umowy wynosi 162 mln dolarów. Kontenerowce mają być dostarczone Zamawiającemu w 2022 i 2023 roku.
Chińskie przedsiębiorstwo w ciągu ostatnich kilku miesięcy było bardzo aktywne. W sierpniu, w tej samej stoczni, firma złożyła zamówienie na sześć kontenerowców o pojemności 1800 TEU, a w listopadzie siedem kontenerowców, w tym dwa o pojemności 1800 TEU, jeden 2700 TEU oraz cztery kontenerowce o pojemności 2400 TEU.
AL, z mediów
Czyli 162 mln $ / 6 = 27 mln $ / szt. Dal porównania RAL-e - 100 mln € = ok. 122 mln $ / 5 szt. cena kontraktowa. Uśredniając 24,4 mln / szt.
W rzeczywistości ostatecznie za RAL-e po wszystkich problemach zapłacono myślę z 70 % czyli 85 mln $ czyli 17 mln $/sztukę. Co prawda te chińskie są dużo większe, ale 10 mln $ droższe i to różnica tylko w wielkości w obudowaniu stalą powietrza.
cyt.
Umowa może mieć wartość do 9,7 mln euro. Ofertę polskiej stoczni określono jako „nie do pobicia pod względem warunków”.
radar.rp.pl/przemysl-obronny/20737-polska-stocznia-wyremontuje-okret-donau-dla-deutsche-marine
Wiadomo też jak to się skończy czyli zerwaniem kontraktu, sądem, przegraniem, wysokim odszkodowaniem, a przede wszystkim kolejnym WSTYDEM I OBCIACHEM .
W tym kraju nie ma kto rządzić. Przez tyle lat można było dobrze zarabiać to geszeciarze ( nie mylić z przedsiębiorcami) z Chinami i Bangladeszem rywalizowali
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.