Stocznie, Statki

W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowano kolejny częściowo wyposażony statek do przewozu żywych ryb (fish carrier / well boat) dla armatora Rostein AS. Jednostkę Ro Sailor przesunięto z lądu na barko-ponton i przeholowano z Martwej Wisły w głąb portu wewnętrznego w Gdańsku w celu wodowania na jednym z tamtejszych doków pływających.

Kolejnymi zaplanowanymi operacjami jest przesunięcie statku Ro Sailor z barko-pontonu na dok pływający, następnie wodowanie przy pomocy tego doku, do czego doszło w czwartek, a 30 listopada, jak poinformowała nas stocznia Marine Projects Ltd., częściowo wyposażony statek zostanie przekazany armatorowi i popłynie na holu do stoczni wyposażającej Larsnes Mekaniske Verksted AS w Norwegii, która dokończy wyposażanie, przeprowadzi rozruchy i próby i przekaże statek, o stoczniowym numerze budowy 67, armatorowi.

Za projekt statku odpowiada Skipskompetanse AS.

Warto dodać, że w ubiegłym roku stocznia Marine Projects Ltd. z Gdańska przekazała temu samemu armatorowi Ro Vision, prawdopodobnie pierwszy na świecie statek do przewozu żywych ryb z napędem hybrydowym. We wrześniu br. zdobył on tytuł norweskiego Statku Roku. Konkurs organizowany jest przez norweskie pismo fachowe "Skipsrevyen". Jego czytelnicy zgłaszają propozycje statków - kandydatów do nagrody, a eksperckie jury wyłania w toku dyskusji finalną "krótką listę" nominowanych i ostatecznego zwycięzcę.

AL

Fot.: Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl; Fot., rys.: Larsnes, Skipskompetanse

Ro Sailor - charakterystyka podstawowa:
główny kontraktujący / stocznia wyposażająca - Larsnes Mekaniske Verksted AS, Larsnes Yard, Norwegia
stoczniowy nr budowy - Larsnes 67
zamówienie - luty 2020
długość całkowita - 79,27 m
długość między pionami - 74,70 m
szerokość konstrukcyjna - 15,00 m
zanurzenie - 5,60 m
wysokość boczna - 7,70 m
tonaż pojemnościowy brutto - 2999
nośność - 900
skompensowana pojemność brutto (CGT) - 7061
napęd - jednośrubowy ze śrubą o stałym skoku, z przekładnią redukcyjną i jednym silnikiem napędu głównegosilnik napędu głównego - 1 x Yanmar 6EY33W (prod. Yanmar Diesel Engine Co Ltd) o mocy 3360 kW (4568 KM)

Ro Sailor - sylwetka części nadwodnej z planu ogólnego 
Ro Sailor wkrótce po zwodowaniu
Ro Sailor - wizualizacja
Ro Sailor - wizualizacja
Ro Sailor - w drodze na wodowanie
Ro Sailor - sylwetka części nadwodnej z planu ogólnego Ro Sailor wkrótce po zwodowaniuRo Sailor - wizualizacjaRo Sailor - wizualizacjaRo Sailor - w drodze na wodowanie
+8 Zgrabna krypa.
Gratulacje dla chłopaków z MP.
28 listopad 2020 : 14:48 Boomer Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Całkiem ładny
Fajnie że coś się u nas buduje, szkoda tylko że nie są wykonawcą w całości i że projekt przyszedł z zagranicy. Najtrudniejsza i najmniej zyskowna praca została wykonana w Polsce. Taki mamy klimat
28 listopad 2020 : 18:04 Zygmunt Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 patrzę
i widzę że MP to jednak jedna z lepszych trójmiejskich firm , zgrany zespół który potrafi budować, czytałem wiele artykułów na wszelakich portalach nie doszukałem się nigdy złego słowa(w komentarzach) na tą firmę choć pewnie jak wiele z nich ma swoje problemy i problemiki ale sprawnie zarządzający są od tego żeby je rozwiązywać i zdaje się to właśnie byli pracownicy Stoczni Gdańskiej potrafili zbudować tak dobrze radzącą sobie stocznię. W tym samym czasie na portalu trójmiasto znajduje się artykuł o dobrowolnych zwolnieniach ze stoczni Gdańskiej, GSG i Baltic Operator porównując te dwie marki wynika że jedna zrobiła krok milowy do przodu (MP) a druga taki sam do tyłu (SG) ciekawe czyja to wina przecież ci drudzy dostali kasę ze skarbu państwa na odbudowę firmy ! tam poza załogą powinni wszystkich zwolnić, tak z tego wynika że rządzi banda nieudaczników swoją drogą brawo MP !
29 listopad 2020 : 03:37 obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 czy ze Stoczni Gdańskiej przyszli do MP?
No, ale nie pracownicy Stoczni Gdańskiej! Trochę z "Holm Construction" (a dawnej "Północnej"), trochę ze spółki "REF"( spaliła się trochę w końcu 1998 roku, na terenie "C" Stoczni im. Lenina, itp.
30 listopad 2020 : 11:47 wacwac Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 to
troszkę nie tak z tego co wiem to HOLM nie jest dawną Północną a raczej na terenie Północnej a REF się nie spalił tylko zapaliła się śrutownia, REF raczej upadł choć jego byli pracownicy to właśnie HOLM czy jakoś tak.
02 grudzień 2020 : 12:23 ja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 @ obserwator
Zgoda tyle, ze Stocznia Gdansk, Nowa Gdanska czy jak ja tam niedawno znowu przemianowali aby ukryc 200 milionow dlugu przed opinia publiczna, to nie jest stocznia ktora ma budowac statki.
To warszawski twor marketingowy, panstwowy, po to aby wyprac kase podatnika i porozdawac tzw. "swoim" i ich rodzinkom, aby mieli dobrze.
Marine Projects zas calkiem niezle sobie radzi i to powinno cieszyc, ze sa jeszcze zaklady w trojmiescie gdzie powstaja chocby wyposazone pomalowane kadluby. Chwala im za to, ze im sie chce to ogarniac przy obecnym fiskalizmie panstwa, ktore niszczy jakakolwiek inicjatywe prywatna.
29 listopad 2020 : 18:19 Krasnal Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Norweska Larsnes w gdańskim MP
Firma norweska z "Larsnes Mekaniske Vaert AS" jest "zasiedziała" w Polsce od końca XX wieku. Działała z dawną stocznią "CENAL" Sp. z o.o.
i potem z "Alkor". Obie padły. Spółka przeniosła się teraz do MP. Robią to nieco drożej niż w poprzednich.
Jak finansowo na tym wychodzą, to jest ich tajemnicą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
30 listopad 2020 : 11:55 wacwac Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 do końca
jestem pewny czy to te same firmy a poza tym jaki jest przychów czy dochód nie jest istotne ważne że im się opłaca tyle w temacie.

i jeszcze jedno z tego co widzę codziennie rano to zdaje się dok na byłej SG nazywa się ALDOK ? a właścicielem " nie" jest przypadkiem firma Alkor ? to upadła czy nie.
02 grudzień 2020 : 12:28 nie Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter