Stocznie, Statki

Holenderska stocznia Concordia Damen poinformowała o podpisaniu umowy na dostawę 40 proekologicznych barek dwupaliwowych z inwestorami instytucjonalnymi, którym doradza J.P. Morgan Asset Management. Kadłuby zostaną zbudowane w Serbii i Chinach.

Statki wyposażone w napęd zasilany LNG będą mogły przewieźć 2800 ton ładunku przy ekstremalnie małym zanurzeniu 3,25 m, aby zmaksymalizować zdolności transportu oleju mineralnego na holenderskich, belgijskich i niemieckich wodach śródlądowych.

Barki będą czarterowane przez Shell i obsługiwane przez Grupę VT/Marlow. Maklerem transakcji był Frachtcontor Capital Partners. Concordia Damen rozpocznie budowę zbiornikowców śródlądowych o długości 110 m i szerokości 11,5 m w grudniu tego roku. Dostawa pierwszego statku nastąpi w listopadzie 2021 roku, następnie stocznia będzie dostarczać kolejny statek co miesiąc, realizując zamówienie do grudnia 2024 roku.

"Concordia Damen ma udokumentowane doświadczenie w dostarczaniu produktów, które są bardzo wydajne i trwałe. Ponadto, pokazała swoje możliwości w zakresie dostaw statków o małym zanurzeniu - co jest ważne dla tego projektu" – powiedział Martin van Veen, kierownik ds. handlu towarowego w firmie Shell.

VT Group specjalizuje się w żegludze śródlądowej, transporcie minerałów, produktów chemicznych, biopaliw i smarów. Zbiornikowce rzeczne będą transportować oleje mineralne pomiędzy Antwerpią, Amsterdamem, Rotterdamem i siecią Ren.

Statki powstaną według innowacyjnego projektu zbiornikowca/chemikaliowca śródlądowego Parsifal IWW typu C (wymiary: długość całkowita 110 m, szerokość 11,45 m, wysokość boczna 5,05 m) opracowanego przez Concordia Damen.

Będą wyposażone w napęd składający się z zespołów prądotwórczych z wysokoprężnymi silnikami dwupaliwowymi (zdolnymi do spalania gazu ziemnego) o łącznej mocy elektrycznej 1200 ekW, napędzającymi silniki elektryczne (2 x 500 ekW) na wałach napędowych (napęd dwuśrubowy). Każdy ze statków będzie miał osiem zbiorników ładunkowych o łącznej pojemności 3040 m sześc.

Wykonanie kadłubów zlecono podwykonawcom – 28 kadłubów zostanie zbudowanych w Serbii (Kladovo), a 12 w Chinach, skąd będą transportowane w partiach do Rotterdamu. Wyposażenie, wykończenie, próby na wodzie zbiornikowców i przekazanie armatorowi nastąpi w stoczni Concordia Damen w Werkendam.

"Jesteśmy bardzo wdzięczni za otrzymanie tego zamówienia i cieszymy się na rozpoczęcie pracy. To kolejne potwierdzenie naszych wysiłków na rzecz rozwoju zrównoważonej żeglugi śródlądowej" - mówi Chris Kornet, dyrektor generalny firmy Concordia Damen.

GL, rel (Damen Group)

0 Robota
Jak pokazuje przykład stoczniowej roboty, cywilnej i wojskowej, jest w pyte i to w całej Europie za dobra kasę. Nasze Janusze z ukradzionych i Politruki z państwowych specjalizują się jednak w kontraktach tylko poniżej wartości materiału :-) .
14 listopad 2020 : 11:59 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter