Stocznie, Statki

BW LPG, oddział armatora BW zajmujący się eksploatacją gazowców LPG, wprowadził do eksploatacji, po zakończonych pomyślnie próbach morskich i ładunkowych, statek typu VLGC BW Gemini, doposażony w pionierski - jak to określa armator - system napędu dwupaliwowego z możliwością zasilania skroplonymi gazami ropopochodnymi (LPG).

BW Gemini i jego nowo zainstalowany system napędu LPG zostały przetestowane w ich bezpiecznych granicach przez zespół ekspertów producenta silników MAN Energy Solutions, działów nowych budów i technicznego BW LPG oraz towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL, które przyznało odpowiedni certyfikat klasy. Kriogeniczne próby ładunkowe oraz próby morskie (których zakończenie ogłoszono 4 listopada) rozpoczęły się 20 października i trwały około siedmiu dni, z przerwami spowodowanymi przez złą pogodę na wodach przybrzeżnych Hongkongu.

Wcześniej w tym roku, przy okazji innego pobytu w stoczni, na zbudowanym w 2015 r. BW Gemini przerobiono i zmodernizowano wysokoprężny silnik napędu głównego MAN B&W 6G60ME-C9.2 do modelu dwupaliwowego MAN B&W 6G60ME-LGIP, zdolnego do działania zarówno na tradycyjnym paliwie olejowym, jaki i na LPG.

Statek wyposażono także w system paliwowy (składowania i podawania paliwa) Wärtsilä LPG Fuel Supply technology. Wärtsilä wystąpiła jako integrator systemu, dostarczyła projekt przebudowy systemu napędowego, a także m.in. system podawania paliwa, pompy na platformach modułowych i zbiorniki paliwowe o pojemności 930 m³ - każdy.
Modernizacja systemu napędowego miała miejsce w Stoczni Yiu Lian w Shenzhen w Chinach.

Wykorzystanie LPG jako paliwa zmniejsza emisję tlenków siarki (SOx) o około 97% i jest postrzegane jako ważny krok w kierunku dekarbonizacji żeglugi.

Statek, wyposażony w silnik główny zdolny do pracy na LPG i płynnego przełączania się na tradycyjne paliwo, płynie zasilany gazem przez Ocean Spokojny do Enterprise Port w Houston w Teksasie, gdzie przyjmie ładunek. Oczekuje się, że podróż statku przyniesie 20 % mniej emisji gazów cieplarnianych w porównaniu ze zgodnymi z przepisami tradycyjnymi paliwami i o 10 % mniejsze zużycie paliwa.

"W imieniu kierownictwa BW LPG dziękujemy naszemu zespołowi BW na miejscu przebudowy i w biurze armatorskim oraz partnerom takim jak MAN ES, Wartsila Gas Solutions, DNV-GL, Isle of Man i Ty Lian Shekou. BW Gemini jest świadectwem tego, co można osiągnąć przez współpracę w branży - wspólnie możemy być pionierami technologii potrzebnych do dekarbonizacji żeglugi i realizacji przyszłości bezemisyjnej" - powiedział Berg Pontus Berg, vice-prezes ds. technicznych i eksploatacyjnych BW LPG.

225-metrowej długości BW Gemini o ładowności 84 134 m³ jest pierwszym z gazowców LPG eksploatowanych przez BW LPG, których napęd ma być zmodernizowany do zasilania LPG. Armator, należący do Grupy BW, zadeklarował zamiar modernizacji przynajmniej 12 swoich VLGC (very large gas carriers) w dwupaliwowe silniki LPG do 2021 roku. Mają to być BW Leo, BW Libra, BW Orion, BW Balder, BW Njord, BW Var, BW Tucana, BW Brage, BW Volans, BW Freyja i BW Frigg.

BW to przedsiębiorstwo żeglugowe powstałe z połączenia armatorów Worldwide Shipping w Hongkongu i Bergesen z Norwegii. Ten ostatni był klientem Stoczni Gdynia, która budowała dla niego gazowce i masowce OBO.

rel (BW LPG, Wartsila)

Gazowiec LPG BW Gemini wyposażony w napęd dual-fuel LPG
Gazowiec LPG BW Gemini - zbiornik paliwowy LPG przed montażem
Gazowiec LPG BW Gemini - silnik LGIP
Gazowiec LPG BW Gemini wyposażony w napęd dual-fuel LPGGazowiec LPG BW Gemini - zbiornik paliwowy LPG przed montażemGazowiec LPG BW Gemini - silnik LGIP
-3 Lublin
Jak to chińczycy to daleko od tego projektu Chiny to kłamstwo NIGDY W ŻYCIU co pochodzi z cHIM
09 listopad 2020 : 17:05 Lublin Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter