Stocznie, Statki

Stocznia grupy Damen zdobyła kontrakt na projekt nowego holownika, który pracować będzie dla Edison Chouest Offshore. Chouest zbuduje początkowo dwa holowniki ASD Tugs 5016 w swojej stoczni w Luizjanie.

Założony jako Edison Chouest Boat Rental w Galliano w Luizjanie w 1960 roku, armator Edison Chouest Offshore (ECO) jest dziś uznawany za najbardziej zróżnicowanego i dynamicznie rozwijającego się dostawcę rozwiązań usług offshore i transportu morskiego na świecie. ECO zarządza flotą ponad 200 statków, obsługując rosnącą bazę klientów na całym świecie.

Kontrakt opiera się na ugruntowanym partnerstwie pomiędzy tymi dwoma przedsiębiorstwami. Do tej pory Chouest zbudował dwanaście holowników projektu Damena ASD 3212 oraz pięć holowników ASD 4517.

50-metrowy holownik ASD Tug 5016, został zaprojektowany tak, aby zapewnić funkcje eskortowe, manewrowe i obsługę elastycznych rurociągów przyłączeniowych przeładunkowego terminalu offshore w Gujanie (Ameryka Południowa).

Holownik oferować będzie uciąg na palu 120 T dzięki zastosowaniu dwóch silników napędu głównego typu C-280. Będzie również wyposażony w hybrydowy system napędowy.

By móc obsługiwać pływający, przyłączeniowy rurociąg terminalu / wąż ładunkowy (łączący pływającą boję przeladunkową z przyłączami zbiornikowca), statek został wyposażony w 27-metrowej długości rufowy pokład roboczy z urządzeniem do płukania rurociągu i zbiornikiem ściekowym oraz zabezpieczeniem przed wyciekiem zanieczyszczeń olejowych z pokładu za burtę.

Na każdym z holowników znajdzie się również łódź robocza, która pomoże w obsłudze węża ładunkowego / rurociagu przyłączeniowego terminalu offshore.

Zbudowane przez Chouest holowniki ASD 5016 będą wyposażone w sprzęt do usuwania rozlewów olejowych i przeciwpożarowy (FiFi 1).

Damen opracował projekt ASD Tug 5016 w ścisłej współpracy z Chouest, bazując na ich bogatym doświadczeniu operacyjnym w sektorze offshore w Gujanie.

AL, rel (Damen)

Wiz.: Damen

+5 Damen 5016
Informacja trochę zaskakująca .Chouest posiadający stocznie w USA (4) i w Brazylii Naviship z odpowiednim zapleczem
podejmuje współpracę z "konkurencją" .Przedstawione dane nie są rewelacyjne. Widać, że podstawowym zadaniem będzie
współpraca z tankowcami w morzu przy bojach.
Warto zauważyć, że przed laty Remontowa dostarczyła Chouesr AHTS-y i duże PSV typ MML 887 L Bongo.
Tylko niewiele jednostek z uwagi na amerykańskie przepisy ma rodowód zagraniczny.
Do ciekawostek rodzimych należą Aiviq IMO 9579016, AHTS polarny. Największy AHTS Dino Chouest IMO 9382853,
106 m, 21446 KM, Kellie Chouest IMO 9132179 - pływający dok, czy wreszcie lodołamacz Laurence M Gould.
Podstawowa grupa jednostek to PSV różnej wielkości ale też kilka AHTS czy holowników niewiele mniejszych od
projektu Damen z których wiele współpracuje z Navy. Firma najmocniej zagościła w Brazylii. Głównie operuja w Zatoce Meksykańskiej.
05 październik 2020 : 18:07 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Zwyczaje
I nie było orkiestry, konfetti, przemówień, kropidła i parady korpusu admirałów, TVPM ? :-) . Niesamowite :-) . Nie było pie..nia jakimi to zaawansowanymi systemami naszpikowany jest holownik ? Nie wierze. Co kraj to obyczaj :-) .
06 październik 2020 : 08:28 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter