Stocznie, Statki

Szwedzkie biuro projektowo-konsultingowe FKAB zaprezentowało swój projekt zamówionego właśnie przez francuskiego armatora Rubis SCA (Rubis Group) zbiornikowca o nośności 15 000 t do przewozu produktów bitumicznych (z drugą jednostką w opcji kontraktowej).

Statek, przeznaczony głównie do przewozu asfaltu ( / ), będzie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny  z dwoma pędnikami azymutalnymi. Ładunek przewożony jest w zbiornikach zintegrowanych z kadłubem (na statkach przewożących podgrzewane ładunki wysokiej gęstości lub zagrożone zestaleniem nierzadko stosuje się zbiorniki niezależne - samonośne).
Na nowo-budowanych zbiornikowcach bitumicznych zastosowano dziób w opracowanym przez FKAB kształcie "F-Bow".

Podstawowe paremetry techniczne statku, to: długość całkowita - 145,00 m, szerokość konstrukcyjna - 26,20 m, zanurzenie - 6,70 m, wysokość boczna - 10,80 m; nośność - 15 000 t, tonaż pojemnościowy brutto - 13 000; prędkość eksploatacyjna - 13 węzłów.

Statki dla których FKAB Marine Design, w swoich biurach w Szwecji i w Chinach opracowuje zarówno projekt wstępny, jak i techniczny, zbudowane zostaną przez chińską stocznię China Merchants Jinling Shipyard (Yangzhou) Dingheng Co. Ltd i klasyfikowane przez RINA.

Statek (nr IMO 9918133) ma być przekazany do eksploatacji w 2021 roku.

PBS, rel (FKAB)

1 1 1 1