Stocznie, Statki

Pierwszego września br. Tennor Holding, kontrolowany przez inwestora finansowego Larsa Windhorsta, przejął formalną kontrolę nad niemiecką stocznią Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG).

Realizacja umowy kupna odbyła się zgodnie z harmonogramem: kilka przedsiębiorstw należących do Tennor Holding przejęło 350 z 650 pracowników stoczni FSG oraz jej majątek.

"W celu kontynuowania rozpoczętego w postępowaniu upadłościowym procesu restrukturyzacji, nowi dyrektorzy zarządzający Stefan Kindler i Tarek Malak, oddelegowani przez Tennor Holding, będą dalej budować organizację" – stwierdziła w komunikacie FSG.

Ponadto niemiecka stocznia poinformowała, że do zimy 2020 r. jej kierownictwo zostanie poszerzone o dodatkowe osoby z wieloletnim doświadczeniem.

"Rozmowy są już bardzo zaawansowane. Celem nowego zarządu będzie opracowanie strategii FSG i pozyskanie kolejnych kontraktów na nowe statki, aby wypełnić stocznię nad Zatoką Flensburską zamówieniami na budowę jednostek tak cywilnych jak i wojskowych" – głosi komunikat FSG.

Nie wiadomo jednak, czy wśród wspomnianych wyżej nowych zamówień znajdą się dwa statki Ro-Ro, których budowę – jak informowano w sierpniu br. - mogłyby zlecić stoczni FSG firmy należące do Tennor Holding.

Jak ustalił PortalMorski.pl, w bazie danych IHS Sea-Web figurują trzy anulowane kontrakty na budowę statków w stoczni FSG, które miały być przekazane w 2021 roku. Dwa z nich (z datami dostawy w lutym i lipcu) o numerach budowy 778 i 779, nośności 6.000 ton i tonażu pojemnościowym brutto 48.000 jednostek, to promy Ro-Pax zamówione przez australijską spółkę TT-Line.

Pozostały statek (nr budowy 777), który miał być dostarczony w czerwcu 2021, to prom o tonażu pojemnościowym brutto 67.300 ton i nośności 12.200 ton.

GL

-6 WTF ?
WTF ? jak to jest możliwe, że tak beznadziejne stocznie jak te we wschodnich Niemczech, które co chwile upadają cały czas funkcjonują z różnymi właścicielami i budują statki a w Szczecinie, która miała znakomitych fachowców nic nie ruszyło po 2009 roku. Tusk, Nitras do odpowiedzi
02 wrzesień 2020 : 17:30 ja Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Trzymajmy się faktów.
1. FSG nie leży w wschodnich Niemczech.
2. Od 5 lat podobno miało wszystko ruszyć w Szczecinie. Miało zostać zbudowanych 10 promów w reaktywowanej stoczni. Pytań do rządzącej partii nie masz?
03 wrzesień 2020 : 10:19 W Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 To nie partia buduje statki
To nie partia buduje statki, to okretowcy. Polscy okretowcy juz nie buduja statkow praktyczne, troche w Trojmiescie, ale same kapcie. to nie PiS ma ci budowac statki, to ludzie w Szczecinie maja je budowac. Ci jednak rechocza i szydza. Banda nieudacznikow.
06 wrzesień 2020 : 18:51 Robert2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 niby prawda, ale jednak nie.
Owszem, to nie partia buduje, ale partia, poprzez swoich działaczy postawionych na stanowiskach od ministerstwa, aż po Zarząd Stoczni organizuje produkcję. Żaden stoczniowiec nie ma prawa budować czegokolwiek bez zgody Stoczni (Zarządu). To wie każda lepiej przyuczona małpa .... więc albo rżniesz głupa (za pieniądze od Mateckiego), albo (w co nie wierzę) jesteś "inteligentny inaczej".
09 wrzesień 2020 : 09:01 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Patostocznia w patomieście
Poniżej , patostreamy jakie puszczali w mediach społecznościowych, ze szczecińskiej wyspy patofachowcy . Tytuł filmu "W jaki sposób się pracuje". Dodam, że kadra w tzw. Patopentagonie i patozwiązwiązkowym ceglaku, w tym patomenaŻerska, jest odpowiednio na dokładnie tym samym poziomie, przyzwalając na to, bo było to w jej prywatnym interesie. Przykład więc idzie z góry. :-). Różni "wichrzyciele" i "postępowcy" byli natychmiast usuwani przy pierwszej okazji. Patusy dostawały tzw"ochronę" patoZZ. Nie tylko dobrzy fachowcy, ale normalni ludzie sami odchodzili.
https://www.youtube.com/watch?v=_lYfbrieJVE
https://www.youtube.com/watch?v=ESWHoj9jQhY
03 wrzesień 2020 : 10:44 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 c.d.
Wszystkim to pasuję, bo pseudozwiązki dbają i "ratują miejsca pracy" i po raz kolejny dzięki ich "pracy oraz wpływom" cyt. co kiedyś sam usłyszałem "stocznia zostanie oddłużona". :-). Sukces :-). I tak jedni są potrzebni drugim.
Kitowłosy o długości kity 1 metra z 2 pietra przewalił z kumplami całą infrastrukturę, podczas "pseudobiznesowych imprez" :-), za 5 koła w jeden wieczór na 3 osoby. Rachunki podpisane przez kite były do sprawdzenia. To było ładnych parę lat temu, więc uwzględniając inflację dzisiaj byłoby z 6,5 tysia. :-). PIS tych ludzi przywrócił z powrotem na kierownicze stanowiska, nawet których z hukiem wywalono za złapanie na przewałach na gorącym uczynku ! Taka to jest odbudowa przemysłu stoczniowego :-) ! Trzeba więc jeszcze przechlać i przechulać do końca, zyskowną kiedyś stocznię w Ś-ciu, bo swoja już dawno została przepita. Ciekawe, kto następny w kolejce ? Zadaniem rządu nie jest budowanie promów czy okrętów.
03 wrzesień 2020 : 10:45 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 c.d.
To zadanie dla stoczni. Państwowe zlecania, bez konkursu, do patologii, to już jednak jest ich wina. Jak oni ten 250 metrowy patoprom i patodok zaprojektują i wybudują to mi kaktus na ręce wyrośnie. Na razie jest tylko patostępka. :-). PIS jest tak samo gówno warty jak PO. Tylko dorwać się do państwowego koryta i się nakraść ile się da. Typowy TKM a nie "dobra zmiana". Zrestrukturyzować to na "Muzeum upadłego PGR-u". Bilety sprzedawać, wreszcie coś na siebie zarobią :-). Gdyby nie zagraniczne stocznie, to z czego by podwykonawcy te patofirmę kredytowali ? A podejrzany Artur T. to chyba powinien już siedzieć w areszcie jak Nowak, a nie patoDN być ? Co robi Ziobro ? A no wiadomo swój. W tym państwie, nie ma kto rządzić. Sami zadłużą to i rozp..lą jak przed 200 laty i będą zwalać na sąsiadów, że skorzystali z okazji.
03 wrzesień 2020 : 10:46 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 to chyba nie na temat
Artykuł dotyczy stoczni produkcyjnej, ty zaś wylewasz bóle spowodowane twoimi doświadczeniami z "garażowym" (ze względu na strukturę i sposób organizacji) warsztatem naprawczym czyli Morską Stocznią Remontową "Gryfia", która jak długo pamiętam (a z przemysłem okrętowym związany jestem ponad 40 lat), nigdy specjalnych sukcesów nie miałą.
04 wrzesień 2020 : 19:30 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 DOK NR.5
DOK NR.5 TEŻ NIE JEST GRYFII. TO JEST LEASING KTÓRY TEZ PEWNIE NIE PŁACĄ ! NIECH LEPIEJ TEN WYKUPIA, A NIE SCIEMNIAJĄ O BUDOWIE NOWEGO :-)
08 wrzesień 2020 : 08:22 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 Tkf
Pracuje w stoczni trochę ci się pomylilo stocznia Gdynia padła bo PiS chciał przejac pakiet większościowy nad spółką tak samo zrobili w Szczecinie tak długo walczyli że puzniej nie było co zbierać Teraz niby reaktywacja w Szczecinie ale jak rozmawiałem z kolegami to jest nieporozumienie
04 wrzesień 2020 : 07:00 Mars Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 to nie reaktywacja
To co się dzieje w Stoczni Szczecińskiej, trudno nazwać reaktywacją. Działacze PO szczerze mówili, że Stocznia im dynda i palcem w bucie nie kiwną, żeby tą firmę reaktywować, ale i specjalnie nie przeszkadzali w ograniczonych (ze względów finansowych) działaniach kolejnych zarządów próbujących reanimować stoczniową infrastrukturę. Dla odmiany, działacze PISu mają gęby pełne frazesów o reaktywacji, natomiast ich działania są całkowicie sprzeczne z ich własnymi deklaracjami. To wręcz celowe psucie tego co udało się dotychczas (pomimo oporu kolejnych rządów) osiągnąć. Za czasów Bieruta, przewodnicząca rady nadzorczej prawdopodobnie została by rozstrzelana za sabotaż.
04 wrzesień 2020 : 19:39 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Jak to NIC
Położona została stępka pod prom samochodowy tylko ktoś zwinął uroczystą plakietkę i policja szuka sprawcy a stempla to dowód w sprawie
04 wrzesień 2020 : 11:28 Qwertyn Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Stocznie
Gdyby kolejne rządy na poważnie traktowały branżę stoczniową, to dziś mielibyśmy w Szczecinie przynajmniej zasadniczą szkołę i technikum kształcącą przyszłych stoczniowców z bazą techniczną umożliwiającą nabycie praktycznych umiejętności. Mimo obietnic obecnego rządu, składanych w 2015 r i w kolejnych latach, nic w tej sprawie nie zrobiono. Przypomnę, że to minister obrony z PiS obiecywał budowę w Szczecinie okrętów podwodnych a minister gospodarki morskiej z PiS promów morskich (4 dla PŻM i 2 dla PŻB).
Wynika stąd tylko jeden wniosek. Politycy PO i PiS traktują powstanie dużej państwowej stoczni w Szczecinie podobnie. Dla nich to tylko temat na użytek propagandy i nic więcej.
03 wrzesień 2020 : 06:07 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Kompromitacja
... które co chwile upadają cały czas funkcjonują z różnymi właścicielami i budują ...

Człowieku, zastanów się co ty piszesz - w jednym zdaniu sam sobie zaprzeczasz! Dokładnie tak samo, jak twoi idole z partii rządzącej, którzy przez dokładnie 5 lat nie zrobili NICZEGO, a mogą dosłownie i w przenośni - WSZYSTKO!
Wyrzucają co chwila dziesiątki i setki milionów w błoto na szemrane projekty - Polska Fundacja Narodowa i jej jacht i promocja, a raczej kompromitacja za granicą, setki milionów dla ojca geszefciarza z Torunia itd.
Gdyby połowę z tych pieniędzy przeznaczyć na naszą nową stocznię w Szczecinie i budowę promu (ale nie takiego dużego, bo jest w najbliższych latach poza zasięgiem polskich firm), to byłoby już coś. Państwo powinno pomóc budować ten prom nawet wtedy, gdy będzie kosztował 3 razy więcej niż w Chinach, po to, żeby powoli naprawdę odbudować przemysł stoczniowy w Szczecinie a nie łgać, kłamać, oszukiwać suwerena...
03 wrzesień 2020 : 06:51 oszukany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Niech nie robią nic !
"Dokładnie tak samo, jak twoi idole z partii rządzącej, którzy przez dokładnie 5 lat nie zrobili NICZEGO, a mogą dosłownie i w przenośni - WSZYSTKO!" -- No i dobrze że nic robią. POprzednicy robili i jakie tego skutki ? Nauta, ST3, MSR w Świnoujściu ? Miliardy strat i porzucone , sprzedane infrastruktury oraz niespłaceni podwykonawcy. PIS jedyne co zrobił to wykupił SMW i skończył Gawrona z wiadomymi finansowymi rezultatami i skutkami. Niech nie robią NIC. Politycy niech siedzą i piją wódkę, chodzą do Sowy i podkarpackich burdeli , ale niech się nie biorą za biznes bo wychodzi masakra ! Dla porównania Teleskop wybudował taka samą hale za 40 milionów i istnieje do dzisiaj i płaci podatki. ST3 500 mln i skutek 400 mln długu i 300 niespłaconych drobnych wierzycieli. Dyzmy tworzą za państwowe pieniądze firmy, żeby się mianować Prezesami i wozić służbowymi furami. Dać im te kasę, ale niech niczym nie zarządzają !
03 wrzesień 2020 : 11:04 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 ale dlaczego ktos ma przeznaczac pieniadze na stocznie?
Halo, ale czemu ktos ma przeznaczac pieniadze na stocznie? Zacznijcie do cholery budowac statki i je sprzedawac i z tego dostawac pieniadze. A nie z podatkow innych ludzi. Nie potraficie budowac statkow, to sorry, idzcie do Lidla na kase. Szczecin to jedna wielka dziura okretowa, i jest to wina mieszkancow Szczecina. Pieniadze im dawac na 3 razy drozszy prom, no szok po prostu szok.
06 wrzesień 2020 : 18:58 Robert2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Proszę o powrót na Ziemię...
Odbudowa państwowej stoczni to ekonomiczne samobójstwo. Towarzysze z PIS nie są w stanie już dotować tych, które istnieją. Jak wygenerowane straty ujrzą światło dzienne to będzie mało zabawnie i tym razem nie ma już z czego dosypać do stoczniowej kasy...
03 wrzesień 2020 : 07:43 wolny najmita Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Nic dodać nic ująć
Komuna tonie... Nauta to trup. Mars też. A SMW ponad 50 w plecy. To juz jest koniec...
03 wrzesień 2020 : 21:02 Zdzichu Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Stocznia
W lipcu ubiegłego roku zawiązano spółkę celową dot. Zielonej Stoczni w Szczecinie (stocznia złomowa Gryfia)_. Minister zapewniał, że pierwsze złomowania odbędą się w ciągu kilku miesięcy . Oczywiście był to skrót myślowy, bo uzyskanie wszelkich pozwoleń, przygotowanie stoczni Gryfia itd musi potrwać. Oststeczna decyzja miała zostać podjęta w maju 2020r. Minister zajęty kopaniem Wielkiego Roeu Poprzecznego na Mierzei nie ma czasu zajmować się takimi bzdetami jak stocznie. Co więc w Szczecinie powstanie? Stocznia produkcyjna czy stocznia złomowa? Obawiam się, że NIC.
03 wrzesień 2020 : 14:14 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Sprywatyzować MSR S.A.
Jeżeli chcemy , żeby w Zachodniopomorskim był jakikolwiek przemysł stoczniowy , to tylko w Świnoujściu . Trzeba oddać w prywatne ręce byłą stocznię MSR S.A. w Świnoujściu , zrujnowaną przez 8 lat przez byłą SSR Gryfia . Prywatny inwestor odbuduje tą stocznię , która ma własny teren ok. 20 ha i doskonale położenie blisko zachodnich krajów i Skandynawii . Szczecin to pustynia przemysłowa i tego już nie da się zmienić .
04 wrzesień 2020 : 22:19 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 znowu odgrzewanie kotleta ...
Artykuł dotyczy stoczni produkcyjnej, a ty wyskakujesz z remontówką. Gdzie w Świnoujściu zbudujesz przyzwoity kadłub? Z tego co pamiętam, nie ma tam szansy na budowę suchego doku, teren przy nabrzeżu, też raczej nie jest odpowiedni do przenoszenia dużych obciążeń, brak odpowiedniego udźwigowienia i transporu poziomego. Możesz tam kajaki, albo co najwyżej małe kutry budować.
05 wrzesień 2020 : 09:50 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 cz. 2
jak wyobrażasz sobie wodowanie czegokolwiek większego (Poltramp do takich operacji wynajmował duże dźwigi pływające, których nie ma ani w Szczecinie, ani w najbliższej okolicy), ale to są koszty. Budowa w doku pływającym, to ekonomiczne szaleństwo. Pomyśł zanim napiszesz bzdury.
05 wrzesień 2020 : 09:54 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 fakty
widzę, że fakty nie podobają się mitomanom. Może zamiast minusować, odpowiedzcie na postawione pytania. Jak wyobrażacie sobie normalny proces produkcyjny w Świnoujściu. (na terenach remontówki). Jak chcecie budować normalne ststki, czy gotowe obiekty oceanotechniki. To co kiedyś było tam budowane, to tylko podzespoły do dalszej produkcji. Jakiie jest udźwigowienie tej stoczni, czym realizuje się transport poziomy wyrobów. Ja wiem, wy w Świnoujściu macie jakiś lompleks związany ze Szczecinem, ale to jeszcze nie powód do pisania bajek.
06 wrzesień 2020 : 09:19 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 To, ze jest zle
Mozna zwalac na rzady, ale Polacy sami tak naprawde nie chca produkowac statkow. 90% moich znajomych okretopwcow pod wplywem przekazu z tvn nabija sie z planow budowy czegokolwiek w Szczecinie. A prawda jest taka, ze jakby pisiory nie zamowily jakichs statkow dla urzedow morskich, czy marynarki wojennej, to w Polsce prawie w ogole nie powstawalyby zadne statki na gotowo, poza tymi promami na fjordy w Norwegii. Polscy okretowcy to niesamowici nieudacznicy, w Trojmiescie troche lepiej sobie radza, ale tak naprawde to i w Trojmiescie to gros produkcji to spawanie kadlubow. A Szczecin to jest totalna dziura okretowa. I nie jest to wina rzadu, to jest wina ludzi, ktorzy kij w szprychy beda ladowac, bo sa naladowani emocjami z TV.
06 wrzesień 2020 : 19:03 Robert2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 chyba za dużo TVPInfo ....
Powołujesz się na TVN, który ponoć zniechęca stoczniowców do działania. Błądzisz człowieku, to nie TVN zniechęca, ale działania ludzi PISu (od min. Gróbarczyka do stanowisk kierowniczych obsadzonych przez ludzi PISu). Ja jako stoczniowiec mogę chcieć, ale to nie ma mocy sprawczej. Liczą się decyzje podejmowane przez ludzi. którzy są władni (na mocy prawa) je podjąć. Wolał bym, żeby np. pani przewodnicząca Rady Nadzorczej Styoczni Szczecińskiej, rzadziej pokazywała się w Kronioce Pomorza Zachodniego w roli dyżurnej opluwaczki ludzi PO, a bardziej przyłożyła się do nadzoru nad powołąnym przez siebie Zarządem Stoczni (bierze przecież za to pieniądze i to chyba niemałe). PS. napisz proszę, kto "ładuje kij w szprych" reaktywacji Stoczni Szczecińskiej, bo moim zdaniem min. Gróbarczyk i powołani przez niego ludzie. To ich decyzje, a nie wola środowiska okrętowcó w Szczecinie, ma decydujące znaczenie .
07 wrzesień 2020 : 10:23 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Do gxc
Ale o czym ty piszesz człowieku ? MSR w Świnoujściu powinna się zajmować tylko tym do czego została stworzona czyli remonty i konstrukcje. To nie jest stocznia do budowy dużych jednostek i nie o to chodzi żeby była. Co by nie powiedzieć to do czasu połączenia z tym dziadostwem ze Szczecina, ta firma zarabiała i płaciła podatki. Wszyscy wiedzieli, co znali Gryfię, że to nie może się inaczej skończyć. A co jest w Szczecinie ? Przecież tam jest tylko 4 ha. /Największy dok stoi przy terenie, który nie jest własnością stoczni. Dzierżawa za parę lat się skoczy. Gdzie oni poustawiają te doki przy tych 4 ha ?
07 wrzesień 2020 : 08:31 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 c.d.
Nowe głębie trzeba będzie zrobić. A pusta kasa w stoczni była, jest i będzie. W ogóle to powinni ich wygonić z patopentagonu i hal, bo na pewno nie płacą czynszu. Koczują jak cyganie w nie swoich nieruchomościach. Ktoś powinien zadzwonić po komornika i Policję. Powinni mieć biura na tych 4 ha w swoich samochodach i pod chmurką robić :-). Czynsz trzeba płacić. Sprzedają Ś-cie bo w Szczecinie wszystko już przepite i przechulane, a Zarządowi nie chce się do Ś-cia do roboty jeździć. I taki jest prawdziwy cel sprzedaży. A to że to jest miejsce pracy dla innych to nikogo nie obchodzi. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dlatego Prezes musi być nowy Prezes ze Świnoujścia, żeby miał blisko do roboty.
07 wrzesień 2020 : 08:31 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 i nie musisz mi tego tłumaczyć.
Zobacz, że mój komentarz dotyczy komentarza napisanego przez "Stoczniowca". Odnoszę się tylko do mitó na które facet się powołuje i pokazuję realne przesłanki uniemożliwiające realizację jego pomysłów. Co do Gryfii - odpisałem ci pod twoim komentarzem 4 września o 19.30.
07 wrzesień 2020 : 10:12 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 MSR
Stocznia w Świnoujściu miała szansę chyba 16 lat temu, gdy chciała ją kupić norweska spółka, której staki obsługują złoża gazu na Morzu Północnym. To było konsekwencją realizacji (na wysokim poziomie ) przez MSR zamówień tej spółki na wielkogabarytowe konstrukcje ze stali nierdzewnej i stopów aluminium. Do sprzedaży jednak nie doszło dzięki głupocie polityków i związkowców z bardzo ważnego związku. Być może MSR ma dalej szansę na korzystną sprzedaż i dalsze wykonywanie gabarytów jak i remontowanie statków tego typu spółki. Likwidacja MSR tylko po to by wzmocnić upadającą od lat stocznię Gryfia to moim zdaniem głupota do sześcianu.
05 wrzesień 2020 : 17:04 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Do gxc
Komentarz gxc wskazuje na amatora gospodarki morskiej z floating gardensu , więc proszę nie zawracać sobie tym głowy . Niech pływa po szczecińskim akwenie szuwarowo bagiennym i myśli , że pływa po wodach morskich !
07 wrzesień 2020 : 11:01 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 tylko na tyle ciebie stać???
może jakieś argumenty na poparcie swoich bzdurnych teoriii dotyczących MSR w Świnoujściu (amatorze z uzdrowiska). Owszem jestem ze Szczecina i z przemysłem okrętowym związany jestem ponad 40 lat (większość to Stocznia im Warskiego i SSSA, a więc zakładewm o dużo większym dorobku niż wasza "stacja obsługi pojazdów" z której jesteś tak dumny. W Świnoujściu też pracowałem prtzez jakiś czas po "załątwieniu" przez władze SSSA, więc znam dobrze możliwości świnoujskich firm. Nie masz mi czym mydlić oczu. Co do miejsca pływania, wolę Atlantyk niż Zalew .... , a świat jest mały (choć z twojej lilipuciej perspektywy gdzie wydaje ci się, że Szczecin to coś bardzo od Świnoujścia odległego ....
07 wrzesień 2020 : 15:04 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Tak zes chlopie pracowal w stoczni w Szczecinie
Tak zes chlopie pracowal w stoczni w Szczecinie ze juz jej nie ma...
08 wrzesień 2020 : 19:56 Robert2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 owszem, nie ma,
ale nie przez złą pracę stoczniowców, ale przez działania polityków, czego dowodzi proces sądowy o odszkodowanie dla akcjonariuszy ....
09 wrzesień 2020 : 09:03 gxc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Stocznie polskie to wrzód dla PiS i PO
Nic się nie zmieniło. Jak za PO sypały się stocznie z kapitałem państwowym tak nadal trwa degeneracja i upadek.
Czasy nieciekawe, FSG to ruina i nie ma co na nich spoglądać, weszli w trudne projekty RoPax (promy pasażerskie) i szybko zbankrutowali, bo budowa takich jednostek wymaga wieloletniego doświadczenia, krok po kroku, jak jazda motocyklem, najpierw mały, później coraz większy i mocniejszy.
Nie spodziewam się żadnych rewolucji w tej branży, ani nadal żadnej pomocy ze strony państwa dla prywatnego przemysłu stoczniowego, który wspomaga branżę specjalistami i doświadczeniem a przede wszystkim pieniędzmi z eksportu.
07 wrzesień 2020 : 16:26 77Marcin Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter