Stocznie, Statki

Stocznia Rauma Marine Constructions podpisała z australijskim przedsiębiorstwem TT-Line Company Memorandum of Understanding ws. budowy dwóch nowych promów pasażersko-samochodowych. Budowa rozpocząć się ma na początku 2021 roku.

Zlecenie trafi do stoczni fińskiej po tym, jak Tasmania i niemiecka stocznia Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG). w której TT-Line pierwotnie zamówiło podobne statki, a która - przeżywając problemy finansowe - opóźniła budowę, anulowały kontrakt za porozumieniem stron. Promy o pojemności brutto 48 000 każdy miały być przekazane przez niemiecką stocznię w 2021 r.

Statki "fińskie" zostaną zbudowane w stoczni w Rauma i przekazane klientowi w Tasmanii pod koniec 2022 i 2023 roku. Pływać będą pod marką Spirit of Tasmania i zastąpią istniejące statki Spirit of Tasmania I i II (ex. Superfast III i Superfast IV), zbudowane w Turku (Finlandia) w 1998 roku. Pomieszczą 1800 pasażerów, a ich tonaż pojemnościowy brutto wyniesie 48 000. Promy będą pływały w trudnych warunkach na trasie Melbourne (Australia) - (Devonport) Tasmania.

W ciągu najbliższych kilku miesięcy TT-Line Company i RMC będą ściśle współpracować, aby sfinalizować kontrakt. Projektowanie statków rozpocznie się jesienią tego roku, zaś budowa na początku 2021 roku - mówi Jyrki Heinimaa, dyrektor generalny RMC.

Budowa jednostek będzie miała znaczący wpływ na zatrudnienie. RMC wzmocni również swoją organizację i zatrudni więcej specjalistów na wszystkich etapach procesu budowy statków.

Oprócz własnego personelu, będziemy stale wzmacniać naszą sieć współpracy. Nasza długoterminowa współpraca może obejmować różne sektory budownictwa okrętowego, od projektowania po wykończenie - podkreśla Heinimaa.

TT-Line Company Pty. Ltd. T/A Spirit of Tasmania jest spółką, która od lipca 1985 roku obsługuje połączenie promowe między kontynentalną Australią a Tasmanią. Spółka została wydzielona z Departamentu Transportu Rządu Tasmanii w 1993 r., stając się przedsiębiorstwem rządowym będącym w całości własnością rządu Tasmanii, które w sierpniu 1993 r. przyjęło nazwę handlową Spirit of Tasmania.

AL, rel (Rauma Marine Constructions)

+17 A kiedy promy dla Unity Line i Polferries???
Wszyscy zamawiają tylko nasi nie mogą...
Co to za polityka.
28 luty 2020 : 10:14 Ludwik VIII Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+21 Stępka
Z budowy to nie wiem czy coś wyjdzie ale może chociaż uda się sprzedać im stępkę? Nie bita, w bardzo dobrym stanie, leżakowana kilka lat. Czekamy na ofertę.
28 luty 2020 : 17:05 aaa Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Śmieszny minister
Tak u nas też będą budowane promy. Pan Gróbarczyk nie rzuca słów na wiatr.
29 luty 2020 : 18:40 pracownik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1