Stocznie, Statki

Kontroler-22 - nowa jednostka kontrolno-inspekcyjna przeznaczona do obsługi Urzędu Morskiego i Kapitanatu Portu w Gdyni zacumowała 5 grudnia o godz. 23:20 w polskim porcie. Stanowi ona część zakupów Urzędu Morskiego, do których dołożyła się z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Unia Europejska.  

Statek został zbudowany w stoczni Uudenkaupungin Työvene Oy z Finlandii. Stocznia poinformowała o zdobyciu kontraktu na projekt i budowę, w efekcie wygranego przetargu, we wrześniu 2017 r.

Statek kontrolno-inspekcyjny ma 23 m długości i zbudowana jest pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków i posiada notację lekkiej klasy lodowej. Jednostka osiągać może maksymalną prędkość 20 węzłów.

Statek inspekcyjny przyprowadziła do Gdyni załoga stoczniowa. Jednostka przejdzie teraz proces odbioru technicznego. Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, statek będzie wykonywał zadania inspekcyjne, m.in. dla potrzeb Kapitanatu Portu Gdynia na akwenach portowych i przystoczniowych, na torach wodnych, kotwicowiskach oraz innych akwenach użytkowych dróg morskich w rejonie portu Gdynia i rejonu Zatoki Gdańskiej. 

Modernizacja taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni obejmuje zakup: specjalistycznej jednostki hydrograficznej wraz z wyposażeniem (nowym systemem gromadzenia i obróbki danych hydrografii cznych); jednostki dla obsługi Kapitanatu Portu Gdynia; jednostki do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego oraz dwóch szybkich jednostek kontrolno-inspekcyjnych. Nowe statki zastąpią jednostki wyeksploatowane i przestarzałe.

Jednostka hydrograficzna - katamaran - otrzyma imię Konstelacja (na wizualizacji i na zdjęciu ze stoczni pod zdjęciami Kontrolera-22, poniżej). Jest obecnie w trakcie wyposażania. Budowana jest w tej samej fińskiej stoczni, w której powstał Kontroler-22.

Celem projektu jest zwiększenie efektywności realizacji zadań Urzędu Morskiego w Gdyni, związanych z utrzymaniem infrastruktury dostępu do portów od strony morza (w tym należących do sieci TEN-T), utrzymania porządku prawnego i ochrony środowiska. Poprawi się jakość wyposażenia portów morskich wschodniego wybrzeża Polski. Tym samym wzrośnie ich konkurencyjność. 

Projekt " Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni" o wartości 83 515 500 zł (z kwotą dofinansowania z UE 70 988 175 zł) będzie realizowany do końca sierpnia 2019 r.

rel (CUPT, UM w Gdyni), PBS

Statek inspekcyjny Urzędu Morskiego w Gdyni Kontroler-22 - charakterystyka podstawowa:
długość całkowita - 22,80 m
szerokość całkowita (z odbojnicą) - 5,75 m
wysokość od linii wody (przy złożonym maszcie) - 6,90 m
zanurzenie - 1,60 m
klasyfikacja - PRS
notacja klasy statku: * mKM  III [1] Lm2
prędkość ekonomiczna - 12,00÷14,00 węzłów
prędkość maksymalna - powyżej 20 węzłów
liczba załogi/osób - 12 osób (3 osoby załogi + 9 pasażerów)
obszar działania - obszar III (do 20 Mm od linii brzegowej)
silniki główne: 2 × Caterpillar C18 o mocy 746,5 kW każdy
zespół prądotwórczy - 1 × Caterpillar C2.2 24,5 kW

Kontroler-22 i Konstelacja
Kontroler-22 i Konstelacja
+16 Brawo Szczecin.
A Urząd Morski w Szczecinie buduje swoje jednostki w garażowej firmie z Malborka, która nie ma bladego pojęcia o specyfice jednostek pływających. Magda, Mątwa, Drętwa, Kalmar - jedna wielka kpina i kabaret. Kto to zamawiał i nadzorował ? Kto to odbierał? Kto się pod tym podpisał? Pieniądze wyrzucone w błoto.
08 grudzień 2018 : 07:14 Marynarz 123 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 Walka o Polski przemysł stoczniowy.
Tutaj jest nie lepiej PIS walczy o Polski przemysł stoczniowy a statki dla państwa budowane są w Finlandii.
08 grudzień 2018 : 07:58 olo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+18 PiSowscy obłudnicy jakim prawem państwowa
instytucja zamawia statki w obcych stoczniach zrozumiał bym gdyby była to prywatna firma ale państwowa ? mówicie o odbudowie przemysłu stoczniowego ale ten zakup jest skandalem ,który jednoznacznie pokazuje ,ze jesteście kłamcami i oszustami jeżeli tak ma wyglądać odbudowa przemysłu stoczniowego to speprzajcie na szczaw
08 grudzień 2018 : 09:57 taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 obłudnicy ?
Państwowa instytucja musiałaby zamówić statek w stoczni polskiej ale ...... PRYWATNEJ. A to "dobrej zmianie" nie mieści się w głowie. Jej stocznie potrafią zbudować stępkę i chwalić się nią latami.
09 grudzień 2018 : 11:19 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Szczaw i mirabelki
Powinni ***** na szczaw i mirabelki! Państwowa instytucja kozia mać. Ale PiS downiki rządza..
09 grudzień 2018 : 08:23 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter