Stocznie, Statki

W dniu 21 listopada, w porcie w Zeebrugge (Belgia) odbyła się uroczystość nadania imienia jednostce do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC - pure car and truck carrier) - informuje portal World Maritime News. To pierwsza tego typu jednostka na świecie zasilana LNG.

Auto Eco należy do norweskiego operatora United European Car Carrier (UECC). To pierwszy z dwóch siostrzanych statków zbudowanych dla UECC w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS). Charakteryzuje go 181 m długości, 30 m szerokości i klasa lodowa 1A, a na pokładzie pomieści około 3800 samochodów, które mogą być ładowane na dziesięciu oddzielnych pokładach o maksymalnym obciążeniu do 160 ton. Dzięki zastosowaniu napędu dual-fuel może być zasilany przede wszystkim paliwem LNG, alternatywnie także tradycyjnym morskim paliwem diesel'owskim.

Statek zwodowano w kwietniu tego roku. Druga jednostka, zwodowana pod koniec czerwca br., ma dołączyć do floty już 28 listopada.

Norweska firma United European Car Carrier świadczy usługi głównie z zakresu transportu morskiego, Główna siedziba firmy znajduje się w Norwegii, Grimstad i Oslo. Ponadto, firma posiada biura także m.in. w Londynie, Hamburgu, Paryżu, Madrycie i Pireusie.

AL

0 UECC dzisiaj
Siedziba firmy znajduje sie w Oslo. Biura: Madryt, Zeebrugge, Setubal, Grimsby, Pasajes, Vigo, Odessa (wg.uecc.com). Statek w poczatkowym zalozeniu przeznaczony byla na Baltyk i Zatoke Finska. Niestety plany zmienilo zalamanie rynku rosyjskiego. Kolejna jednostka ("Auto Energy") przechodzi proby morskie w Chinach. Na statkach UECC jest zatrudnionych wielu polskich oficerow i mechanikow.
25 listopad 2016 : 15:48 raf Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter