Stocznie, Statki

Armator United Arab Shipping Company (UASC) ochrzcił pierwszy na świecie kontenerowiec ULCV (Ultra Large Container Vessel) o systemie napędowym LNG-ready.

Ochrzczona jednostka o nazwie Sajir to kontenerowiec o pojemności 15 000 TEU, który zostanie skierowany do obsługi połączenia Azja - Północna Europa. System napędowy jednostki jest przygotowany do tego, aby w sposób szybki i łatwy przekonwertować go do zasilania LNG. Na chwilę obecną armator będzie wykorzystywał tradycyjny bunkier, a decydujacym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o konwersji na LNG, będzie dostępność infrastruktury bunkrowania LNG w portach, do których jednostki LNG-ready będą zawijać. Już teraz wiadomo, że taka konwersja spowoduje zmniejszenie pojemności ładunkowej o 300-400 TEU, co nie stanowi dużego procentu całkowitej ładowności rzędu 15 000 TEU. Miejsce to będzie wykorzystane do montażu zbiorników LNG.

Pierwotny kontrakt na budowę Sajir i kilku innych statków został podpisany w sierpniu 2013 roku, po czym armator sukcesywnie wykorzystywał zawarte w nim opcje zamawiając dodatkowe statki. Finalnie kontrakt o wartości przekraczającej 2 mld $ obejmuje 11 kontenerowców A15 o pojemności 15 000 TEU oraz 6 kontenerowców A18 o pojemności 18 800 TEU. Stocznie Hyundai Heavy Industries oraz Hyundai Samho Heavy będą przekazywały armatorowi sukcesywnie kolejne statki aż do połowy 2016 roku.

Zbudowane kontenerowce będą, zresztą jak wszystkie obecnie budowane kontenerowce ULCV, bardzo przyjazne środowisku. W przypadku jednostki o pojemności 15 000 TEU będzie ona „produkowała” o 22% mniej CO2 w przeliczeniu na jeden TEU niż w przypadku obecnie istniejących jednostek 13 500 TEU.

Także wszystkie statki budowane w ramach wspomnianego kontraktu będą posiadały możliwość korzystania z zewnętrznego zasilania podczas postojów w portach.

JB / rel
 

-3 ZE CO?
Oj Panie redaktorze ------->quote "Także wszystkie statki budowane w ramach wspomnianego kontraktu będą posiadały możliwość korzystania z zewnętrznego zasilania podczas postojów w portach." To teraz statki morskie podlaczaja sie do prądu w portach ?:).....chyba nie .Prponuje troszke w necie pogrzebac i nie wprowadzac czytelnikow w blad....
27 listopad 2014 : 20:27 ciekawski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 a jednak... przed wytykaniem proszę samemu poszukać informacji...
na zdjęciu - polski prom Skania pływający na linii Świnoujście - Ystad
[link usunięty]
27 listopad 2014 : 20:46 ales Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Zasilanie z lądu
Tak, niewiarygodne, ale prawdziwe. W Hapag-Lloydzie już niektóre konterenrowce mają zainstalowane podłączenie do zasilania z lądu. Używane jest w Kalifornii. Słyszałem, że niektóre pasażery również tak robią. Czasy się zmieniają kolego...
29 listopad 2014 : 21:05 Jacek64 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Zasilanie z lądu
Jestem Starym w Hapagu, od 2 lat podłączamy się kablem do lądu w Los Angeles i Oakland. Jeśli nie ma problemów to takie podłączenie trwa 30min i na statku cicho jak makiem zasiał.
03 grudzień 2014 : 07:32 Master Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter