Stocznie, Statki

Nowy statek Polskiej Żeglugi Morskiej Karpaty będzie mniej palił. Masowiec buduje stocznia w Japonii.Masowiec Karpaty będzie oszczędzał paliwo, ponieważ ma specjalnie zaprojektowany kadłub - tłumaczy Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

Czytaj także: Największy masowiec w Polskiej Żegludze Morskiej

- Wszystko dzięki zmienionej rufie i gruszce. To bardzo nowoczesna konstrukcja i światowy bestseller.

- Statek będzie spalał o około 4 procent mniej paliwa - dodaje Krzysztof Gogol. - Taki statek spala od 25-30 ton paliwa na dobę. To są duże kwoty.

Tona paliwa na Karpaty kosztuje około 600 dolarów. Największy w historii PŻM statek może zabierać 82 tysiące ton ładunku. Jednostkę zwodowano w miniony czwartek.

Grzegorza Gibasa

1 1 1 1

Źródło: