Porty, logistyka

27 listopada 2020 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z trzema beneficjentami: PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i Urzędem Transportu Kolejowego trzy umowy o dofinansowanie na ponad 475 mln zł z Funduszy Unii Europejskiej.

Pieniądze europejskie pracują na rzecz poprawy jakości infrastruktury w Polsce oraz bezpieczeństwa komunikacyjnego. To ważna i dobra informacja dla każdego, komu zależy na nowoczesnym i spójnym systemie drogowym i kolejowym w Polsce - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Umowa z PKP PLK zakłada prace na liniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 657 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka. Dzięki niej 30 km linii kolejowych zostanie dostosowanych do ruchu pociągów towarowych, co umożliwi przewóz ładunków koleją z pominięciem Katowic. Inwestycja przyczyni się do poprawy funkcjonalności kolejowych ciągów transportowych. Wartość całkowita projektu wynosi ponad 488 mln zł, z czego 256 mln zł stanowić będzie dofinansowanie z Funduszy Unii Europejskiej.

Projekt, którego beneficjentem jest GDDKiA, ma na celu budowę drogi ekspresowej S1 w województwie śląskim na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, o długości ok. 7 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T. Realizacja inwestycji zapewni wysoki komfort podróżnym oraz poprawi dostępność komunikacyjną tego regionu Polski. Wartość projektu wynosi 302,5 mln zł, z czego 168 mln zł pokryje dofinansowanie z UE.

To już kolejna umowa z UTK w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej „Kolejowe ABC” na rzecz bezpieczeństwa kolejowego, skierowanej do dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Kampanią zostaną objęte dzieci i młodzież z placówek edukacyjnych nieobjętych dotychczas pierwszym etapem projektu kampanii „Kolejowe ABC”. Łączna wartość projektu to 60 mln zł. Unijne dofinansowanie wyniesie 51 mln zł.

rel (Ministerstwo Infrastruktury)

+1 Weto
Pod warunkiem, że rząd nie zawetuje.
27 listopad 2020 : 16:00 Bard Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Trzeba inwestowac w PKP
Szczegolnie w tabliczki informacyjne; dojscie do peronu pierwszego, peron pierwszy, dojscie do peronu drugiego, peron drugi itd...
28 listopad 2020 : 12:16 chopek roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 UE
Ta niedobra Unia chce dofinansować sumą prawie pół miliarda złotych infrastrukturę w Polsce.
03 grudzień 2020 : 12:00 ANONIM Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter