Porty, logistyka

Rosyjskie koleje państwowe uruchamiają projekt przewozów multimodalnych (łączących różne środki transportu) pomiędzy granicą z Chinami, poprzez Kaliningrad, do Hamburga w Niemczech. Trasą tą, drogą kolejową i morską, transportowane będą kontenery z Chin do UE.

Podczas przejazdów pilotażowych czas transportu z miasta Chongqing w środkowych Chinach do Hamburga wyniósł 12 i 14 dni - podają w czwartek koleje rosyjskie.

Projekt przewozów multimodalnych realizują wspólnie spółka OTLK, należąca do Rosyjskich Kolei Żelaznych (RŻD) i niemiecka spółka Berliner-Germany (BIT-Germany). Pilotażowe przejazdy odbyły się w sierpniu i wrześniu br. Trasa prowadzi od stacji kolejowej Ałtynkol na granicy Kazachstanu i Chin, poprzez porty w Kaliningradzie i obwodzie kaliningradzkim do portu Hamburga.

Od października br. połączenia te staną się regularne - zapowiedziały RŻD.

Transport wodny między Kaliningradem i Hamburgiem pozwala na przewożenie towarów do Europy Zachodniej bez tranzytu przez terytorium Polski.

Z Moskwy Anna Wróbel 

Fot.: CC

+10 *
Tylko po to, żeby ominąć Polskę. - Taki kolejowy Nord Stream. Po co Polska ma mieć ewentualne profity z tranzytu. Na szczęście my mamy do zaoferowania swoje konkurencyjne połączenie, ups... czy ono czasem nie biegnie przez Białoruś?
25 wrzesień 2020 : 05:48 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Profity
A jakie to niby profity by miała z tego Polska? Takie chyba jak po 17 września 1939, prawda? I dlatego musimy pilnować Litwę przez terytorium której, muszą puścić tą kolej..
25 wrzesień 2020 : 07:52 roman22 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 **
Nieprawda. A takie, że feedery pływałyby np. do polskich portów po te kontenery, no i cła płacone u nas. Odnośnie historii 17 września był zmasowanym atakiem ZSRS na całej linii ówczesnej wschodniej granicy II RP i ZSRS, nie punktowym w miejscu lokalizacji kolei. Odnośnie pilnowania Litwy tak, jako NATO, pewnie autorowi komentarza chodzi o tzw. przesmyk suwalski.
25 wrzesień 2020 : 15:26 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 ciekaw
jestem jak zareagują na ten chinski szmelc niemieccy producenci
25 wrzesień 2020 : 16:27 mich Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 ..
...... i pieniadze poszly nam kolo nosa.A mamy idealne polozenie miedzy dwoma mocarstwami na zarabianie pieniedzy. Niestety nasza polityka prowadzi do tego ze jestesmy tylko potencjalnym polem bitwy miedzy potegami.Tak bylo w XVIII ,XIX wieku , w Ukladzie Warszawskim i tak jest w NATO .Zamiast robic polityke na doktoratach z historii i cieszyc sie z plutonu amerykanskich zolnierzy na przyszlym polu bitwy ( Polska) czas zaczac patrzec gdzie mozna zarobic pieniądze.
25 wrzesień 2020 : 06:55 Marinhero Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 A Dorohusk?
Najkrotsza droga do Hamburga z Pekinu!!
25 wrzesień 2020 : 07:02 Chlopek roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło: