Porty, logistyka

Spółka LOTOS Kolej konsekwentnie odmładza tabor. Po osiągnięciu porozumienia z CARGOUNIT, liderem polskiego rynku wynajmu lokomotyw, liczba lokomotyw TRAXX produkcji firmy Bombardier eksploatowana przez przewoźnika wynosi już 20 sztuk.

W wyniku podpisanej umowy dwie lokomotywy TRAXX MS2e wyprodukowane w 2020 roku, będące własnością firmy CARGOUNIT, zostaną przekazane do użytkowania LOTOS Kolej, a zdane z dzierżawy będą trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181), w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki, która obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.

Stale odmładzamy tabor. Poprzez zdawanie starszych lokomotyw i pozyskiwanie nowoczesnych, bardziej efektywnych. Mamy dobre doświadczenia w eksploatacji lokomotyw TRAXX produkowanych przez Bombardiera, które są istotnym elementem naszej polityki odmładzania taboru - mówi Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.

Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi LOTOS Kolej.

Wymiana starszego taboru na nowy jest uzasadniona ekonomicznie. Lokomotywa TRAXX MS2e cechuje się wysokimi parametrami i niską awaryjnością, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji i odpowiada potrzebom przewozowym LOTOS Kolej - dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.

Cieszymy się, że możemy zaoferować LOTOS Kolej sprawdzone lokomotywy TRAXX, posiadające homologację w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźnika, zależy nam na dostarczaniu nowoczesnych lokomotyw w ramach wieloletniej współpracy z LOTOS Kolej - komentuje Łukasz Boroń, prezes Zarządu CARGOUNIT.

rel (LOTOS Kolej)

1 1 1 1