Porty, logistyka

W mieście Lianyungang (wschodnie Chiny, w prowincji Jiangsu) leżącym nad Morzem Żółtym, rozpoczęto budowę głębokowodnego portu - giganta.

Ma on stać się ważnym elementem nowego korytarza transportowego między Europą a Azją, poprzez Rosję i Azję Środkową, informuje agencja prasowa Itar-Tass, powołując się na przedstawiciela władz miasta.

Według planów, do 2020 roku nowy port będzie w stanie przeładować 200 mln ton towarów, w tym ropę naftową, produkty rafinacji ropy, ładunki masowe i w kontenerach. Będą mogły tam zawijać statki o pojemności 300 tys. ton.

Wokół portu mają powstać ogromnej wielkości place składowe i logistyczne, o powierzchni 74 km kwdr.

Koszty tych inwestycji zaplanowano na 18,4 mld juanów (ponad 3 mld USD).

Budowa portu jest częścią realizacji koncepcji strategicznej „gospodarczy pas Jedwabnego Szlaku”, który ogłosił we wrześniu prezydent Chin Xi Jinping. Zgodnie z nią, port Lianyungang będzie punktem wyjścia dla międzykontynentalnego korytarza transportowego, biegnącego m.in. przez Kazachstan, Rosję i Białoruś do Europy Zachodniej, informuje agencja.

 

0 Port Gigant ????
Ludzie w Lianyungang już jest port zdolny obsługiwać statki typu Cape Size - przy takich nakładach marne 3 mld dolarów to oprostu go zmodernizują - tak żeby można było Obsłużyć ULOC ( takzwane Valle Maxy) wybudowane w Chińskich stoczniach na Zamówienie koncernu Vale 400 000 do przewozu rudy z Brazylii do Chin. A że Chińczycy są praktyczni to pewno dodtkowo powstanie tam Terminal Kontenerowy dla nowych kontenerowców ( ostatnio moda 18000 TEU Mearska) i baza przeładunku paliw - ale o tylko modernizacja istiejącego portu - a na Chińskie warunki to wcale nie będzie taki znowu gigant - no chyba że porównać to do Polskiej Mizerii - jakieś 40 miloinów z hakiem wszystkie porty razem wzięte :):)
23 grudzień 2013 : 22:08 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter